قیمت تبلیغات در گوگل

قیمت تبلیغات در گوگل

تعرفه گوگل ادوردز چقدر است؟ این سوالی است که احتمالا به دنبال جواب آن هستید. قبل از پاسخ به این سوال باید چند نکته در خصوص هزینه تبلیغ در گوگل عنوان شود.

  • هزینه نهایی تبلیغات کسب و کار شما در گوگل به عوامل مختلفی مانند حوزه کاری، بودجه (روزانه) اختصاص داده شده، کیفیت سایت و… که در همین صفحه به بررسی تک تک این عوامل خواهیم پرداخت.
  • در مجموع این هزینه ها منوط  به نظر نهایی شما در رابطه با بودجه اختصاص داده شده به کمپین های تبلیغاتی شما در گوگل ادوردز خواهد داشت.
  • قیمت اعلام شده و کارمزد دریافتی توسط شرکت تبلیغاتی بحث مهمی در هزینه گوگل ادوردز است. لذا با شرکت هایی کار کنید که قیمت متعادل را در کنار کیفیت مناسب دارند.

مهمترین عوامل هزینه گوگل ادوردز

آیکن

حوزه کاری

هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل بر اساس یک سیستم مزایده ای مشخص می شود. در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز، قسمتی وجود دارد که برای هر کلمه کلیدی قیمتی بابت هر کلیک در گوگل را پیشنهاد می دهیم. هر چقدر این مبلغ بالاتر باشد، احتمال حضور شما در رتبه های بالاتر بیشتر خواهد بود.

لذا اینکه در حوزه ای فعالیت می کنید که در آن همکاران شما به صورت محدود و یا بصورت گسترده از ادوردز استفاده می کنند، هزینه تبلیغات در گوگل برای شما متفاوت خواهد بود.

آیکن

بودجه تبلیغات

در ابتدای امر و در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز این امکان وجود دارد که می توان یک بودجه روزانه (و یا ماهانه) برای هر کدام از کمپینن های تبلیغاتی و حتی برای هر کلمه کلیدی مشخص کرد، میران این بودجه بستگی به شرایط مالی کسب و کار شما دارد.

تصمیم با شما خواهد بود که چه میران بودجه به تبلیغات گوگلی شما اختصاص داده شود و همکاران ما بر اساس این نظر شما تنظیمات مربوطه را انجام خواهند داد و در نتیجه در هر روز یا هر ماه هزینه ای بالاتر از آن صرف نخواهد شد.

آیکن

کیفیت سایت

همانطور که می دانید رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل بستگی به هزینه پیشنهادی شما بابت هر کلیک دارد. اما آیا این تنها عامل است؟ خیر. فاکتور دومی که بر رتبه (و در نتیجه هزینه تبلیغ) تاثیر دارد، کیفیت سایت و صفحه فرود شما در آن تبلیغ می باشد.

این موضوع با شاخص نمره کیفیت (QS) در گوگل ادوردز شناخته می شود. هرچه نمره کیفیت سایت بالاتر باشد، قیمت هر کلیک و در نتیجه هزینه گوگل ادودز کاهش خواهد یافت. در نتیجه سایت های با کیفیت ارزانتر تبلیغ خواهند کرد.

قیمت لحظه ای دلار 14,113

تعرفه های شارژ اکانت گوگل ادوردز با مستر ادز

مدیریت اکانت
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۵۰دلار۱۰٪+۸٪832,700
۱۰۰دلار۸٪+۸٪1,637,100
۲۰۰ دلار۷٪+۸٪3,246,000
۳۰۰ دلار۶٪+۸٪4,826,600
۵۰۰ دلار۵٪+۷٪7,973,800
۷۵۰ دلار۴٪+۷٪11,749,100
۱۰۰۰ دلار۳٪+۶٪307,700
۲۰۰۰ دلار۲٪+۵٪30,201,800
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۳۰۰ لیر۲۰٪932,400
۵۰۰ لیر۱۸٪1,528,100
۱۰۰۰ لیر۱۵٪2,978,500
۲۰۰۰ لیر۱۳٪5,853,400
۳۵۰۰ لیر۱۱٪10,062,200
۵۰۰۰ لیر۱۰٪14,245,000
۷۵۰۰ لیر۹٪21,173,300
۱۰۰۰۰ لیر۸٪27,972,000
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۲۰۰ درهم۱۰٪+۱۰٪930,500
۵۰۰درهم۷٪+۱۰٪2,268,000
۱۰۰۰درهم۷٪+۸٪4,458,600
۲۰۰۰ درهم۴٪+۸٪8,684,500
۳۵۰۰ درهم۳٪+۷٪14,926,500
۵۰۰۰ درهم۲.۵٪+۶٪21,032,700
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۲۰ دلار۱۲٪316,100
۵۰دلار۱۰٪776,200
۱۰۰ دلار۸٪1,524,200
۱۵۰ دلار۷.۵٪2,275,700
۲۰۰ دلار۷٪3,020,200
۳۰۰ دلار۶٪4,487,900
۵۰۰ دلار۵٪7,409,300
۸۰۰ دلار۴٪11,742,000
۱۰۰۰ دلار۳٪14,536,400
۱۵۰۰ دلار۲.۴٪21,677,600
۲۰۰۰ دلار۲٪28,790,500
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۱۰۰ لیر۱۱٪287,500
۲۰۰لیر۱۰٪569,800
۳۰۰ لیر۹٪846,900
۵۰۰ لیر۸٪1,398,600
۸۰۰ لیر۷٪2,217,000
۱۰۰۰ لیر۶٪2,745,400
۲۰۰۰ لیر۵٪5,439,000
۳۵۰۰ لیر۴٪9,427,600
۵۰۰۰ لیر۳٪13,338,500
۷۵۰۰ لیر۲.۵٪19,891,200
۱۰۰۰۰ لیر۲٪26,418,000
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۱۰۰ درهم۱۲٪۲۶۹،۳۰۰
۲۰۰ درهم۱۰٪۷۶۱،۳۰۰
۳۰۰ درهم۸٪۱،۲۹۸،۳۰۰
۵۰۰ درهم۷٪۱،۷۱۱،۷۰۰
۱۰۰۰درهم۶٪۳،۷۳۲،۹۰۰
۲۰۰۰ دلار۴٪۶،۸۰۹،۱۰۰
۳۵۰۰ دلار۳٪۱۱،۳۱۲،۱۰۰
۵۰۰۰ دلار۲.۵٪۱۶،۰۰۹،۲۰۰
۷۵۰۰ دلار۲٪۲۵،۳۸۹،۲۰۰
۱۰۰۰۰ دلار۲٪۳۳،۴۰۹،۲۰۰

سوالات متداول

گوگل ادوردز سازوکاری را بنا نهاده که طبق آن صرف هزینه کم منجر به نتیجه اندک و هزینه بالا، نتایج بزرگی را رقم خواهند زد. چرا؟ به دلیل اینکه در صورت اختصاص قیمت پایین به هر کلیک در صفحه اول گوگل، رتبه و تعداد دفعات نمایش تبلیغ کم می شود در نتیجه تعداد مشتریان جذب شده در طول یک روز کاهش میابد.

اما پاسخ به سوال ذکر شده در این قسمت که شخصی می خواهد کمتر هزینه کند این است که با شرکتی کار کند که هم حرفه ای باشد و هم در میزان کارمزدها منصف. بدین صورت است که می توان با کمترین هزینه گوگل ادوردز وارد شد.

همانطور که می دانید شارژ اکانت گوگل ادوردز با استفاده از ارزهای مختلف قابل انجام است و با توجه به شرایط خود می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

اما ااین سوال که کدامیک از این ارزها به صرفه تر است، پاسخ مشخصی ندارد. چون در نهایت گوگل همه ارزهای غیر دلاری را با ضرایب مشخص به دلار آمریکا تبدیل می نماید. در نتیجه قیمت ادز تفاوت چندانی در اینکه با چه ارزی شارژ اکانت خود را انجام دهیم نخواهد داشت.

در طول نمایش آگهی ها، کمپین های تبلیغاتی شما با کلمات کلیدی مختلف کلیک های متعددی دریافت می کنند. هزینه هر کلیک به دو عامل بستگی دارد: -کیفیت صفحات سایت -رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل . حال با توجه به این دو عامل هزینه نهایی تبلیغات گوگل مشخص می شود.

در نتیجه می توان گفت که تا قبل از شروع تبلیغ عدد دقیقی نمی توان عنوان کرد. هرچند در اکانت گوگل ادوردز ابزارهایی وجود دارد که قبل از هر کاری و حتی قبل از اینکه شما اکانتی ساخته باشید، می توانید حدود هزینه تبلیغ در گوگل را با آن بدست بیاورید. این ابزار کیورد پلنر نام دارد. برای آشنایی بیشتر می توانید با کارشناسان مستر ادز تماس بگیرید.

برای پرداخت هزینه ها می توانید از طریق درگاه پرداخت آنلاین سایت مسترادز و یا از طریق کارت به کارت اقدام نمایید.

تصویر متحرک سوال

وبلاگ آموزشی مستر ادز را دنبال کنید

گوگل ادوردز چیست
گوگل ادوردز چیست و چگونه کار میکند؟
سازوکار پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادوردز چگونه است و اینکه عملکرد آن به چه نحوی است.
تفاوت سئو و گوگل ادوردز
تفاوت سئو و گوگل ادوردز

برای شما کدام بهتر و به صرفه تر است. آیا می توان هر دو را بصورت موزی عملیاتی کرد؟

بهبود سریع نمره کیفیت گوگل ادوردز
بهبود سریع نمره کیفیت گوگل ادوردز

با افزایش نمره کیفیت تبلیغات خود هزینه ها را کاهش دهید.

آموزش گوگل ادوردز
آموزش گوگل ادوردز

گوگل ادوردز این امکان را به شما به عنوان صاحب کسب و کار می دهد که از تعداد کسانی که تبلیغ شما را دیدند و روی آن کلیک کردند آگاه باشید.