قیمت تبلیغات در گوگل

قیمت تبلیغات در گوگل

تعرفه گوگل ادوردز چقدر است؟ این سوالی است که احتمالا به دنبال جواب آن هستید. قبل از پاسخ به این سوال باید چند نکته در خصوص هزینه تبلیغ در گوگل عنوان شود.

  • هزینه نهایی تبلیغات کسب و کار شما در گوگل به عوامل مختلفی مانند حوزه کاری، بودجه (روزانه) اختصاص داده شده، کیفیت سایت و… که در همین صفحه به بررسی تک تک این عوامل خواهیم پرداخت.
  • در مجموع این هزینه ها منوط  به نظر نهایی شما در رابطه با بودجه اختصاص داده شده به کمپین های تبلیغاتی شما در گوگل ادوردز خواهد داشت.
  • قیمت اعلام شده و کارمزد دریافتی توسط شرکت تبلیغاتی بحث مهمی در هزینه گوگل ادوردز است. لذا با شرکت هایی کار کنید که قیمت متعادل را در کنار کیفیت مناسب دارند.

مهمترین عوامل هزینه گوگل ادوردز

آیکن

حوزه کاری

هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل بر اساس یک سیستم مزایده ای مشخص می شود. در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز، قسمتی وجود دارد که برای هر کلمه کلیدی قیمتی بابت هر کلیک در گوگل را پیشنهاد می دهیم. هر چقدر این مبلغ بالاتر باشد، احتمال حضور شما در رتبه های بالاتر بیشتر خواهد بود.

لذا اینکه در حوزه ای فعالیت می کنید که در آن همکاران شما به صورت محدود و یا بصورت گسترده از ادوردز استفاده می کنند، هزینه تبلیغات در گوگل برای شما متفاوت خواهد بود.

آیکن

بودجه تبلیغات

در ابتدای امر و در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز این امکان وجود دارد که می توان یک بودجه روزانه (و یا ماهانه) برای هر کدام از کمپینن های تبلیغاتی و حتی برای هر کلمه کلیدی مشخص کرد، میران این بودجه بستگی به شرایط مالی کسب و کار شما دارد.

تصمیم با شما خواهد بود که چه میران بودجه به تبلیغات گوگلی شما اختصاص داده شود و همکاران ما بر اساس این نظر شما تنظیمات مربوطه را انجام خواهند داد و در نتیجه در هر روز یا هر ماه هزینه ای بالاتر از آن صرف نخواهد شد.

آیکن

کیفیت سایت

همانطور که می دانید رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل بستگی به هزینه پیشنهادی شما بابت هر کلیک دارد. اما آیا این تنها عامل است؟ خیر. فاکتور دومی که بر رتبه (و در نتیجه هزینه تبلیغ) تاثیر دارد، کیفیت سایت و صفحه فرود شما در آن تبلیغ می باشد.

این موضوع با شاخص نمره کیفیت (QS) در گوگل ادوردز شناخته می شود. هرچه نمره کیفیت سایت بالاتر باشد، قیمت هر کلیک و در نتیجه هزینه گوگل ادودز کاهش خواهد یافت. در نتیجه سایت های با کیفیت ارزانتر تبلیغ خواهند کرد.

قیمت لحظه ای دلار 24,648

تعرفه های شارژ اکانت گوگل ادوردز با مستر ادز

مدیریت اکانت
بودجه تبلیغات کارمزد شارژ اکانت قیمت کل (تومان)
۵۰دلار ۱۰٪+۸٪ 1,454,200
۱۰۰دلار ۸٪+۸٪ 2,859,200
۲۰۰ دلار ۷٪+۸٪ 5,669,000
۳۰۰ دلار ۶٪+۸٪ 8,429,600
۵۰۰ دلار ۵٪+۷٪ 13,926,100
۷۵۰ دلار ۴٪+۷٪ 20,519,500
۱۰۰۰ دلار ۳٪+۶٪ 537,300
۲۰۰۰ دلار ۲٪+۵٪ 52,746,700
بودجه تبلیغات کارمزد شارژ اکانت قیمت کل (تومان)
۳۰۰ لیر ۲۰٪ 1,628,300
۵۰۰ لیر ۱۸٪ 2,668,600
۱۰۰۰ لیر ۱۵٪ 5,201,500
۲۰۰۰ لیر ۱۳٪ 10,222,000
۳۵۰۰ لیر ۱۱٪ 17,571,900
۵۰۰۰ لیر ۱۰٪ 24,876,500
۷۵۰۰ لیر ۹٪ 36,975,500
۱۰۰۰۰ لیر ۸٪ 48,848,400
بودجه تبلیغات کارمزد شارژ اکانت قیمت کل (تومان)
۲۰۰ درهم ۱۰٪+۱۰٪ 1,625,000
۵۰۰درهم ۷٪+۱۰٪ 3,961,000
۱۰۰۰درهم ۷٪+۸٪ 7,786,700
۲۰۰۰ درهم ۴٪+۸٪ 15,167,000
۳۵۰۰ درهم ۳٪+۷٪ 26,068,400
۵۰۰۰ درهم ۲.۵٪+۶٪ 36,732,700
بودجه تبلیغات کارمزد شارژ اکانت قیمت کل (تومان)
۲۰ دلار ۱۲٪ 552,100
۵۰دلار ۱۰٪ 1,355,600
۱۰۰ دلار ۸٪ 2,662,000
۱۵۰ دلار ۷.۵٪ 3,974,500
۲۰۰ دلار ۷٪ 5,274,700
۳۰۰ دلار ۶٪ 7,838,100
۵۰۰ دلار ۵٪ 12,940,200
۸۰۰ دلار ۴٪ 20,507,100
۱۰۰۰ دلار ۳٪ 25,387,400
۱۵۰۰ دلار ۲.۴٪ 37,859,300
۲۰۰۰ دلار ۲٪ 50,281,900
بودجه تبلیغات کارمزد شارژ اکانت قیمت کل (تومان)
۱۰۰ لیر ۱۱٪ 502,100
۲۰۰لیر ۱۰٪ 995,100
۳۰۰ لیر ۹٪ 1,479,000
۵۰۰ لیر ۸٪ 2,442,400
۸۰۰ لیر ۷٪ 3,871,700
۱۰۰۰ لیر ۶٪ 4,794,400
۲۰۰۰ لیر ۵٪ 9,498,300
۳۵۰۰ لیر ۴٪ 16,463,700
۵۰۰۰ لیر ۳٪ 23,293,500
۷۵۰۰ لیر ۲.۵٪ 34,736,600
۱۰۰۰۰ لیر ۲٪ 46,134,600
بودجه تبلیغات کارمزد شارژ اکانت قیمت کل (تومان)
۱۰۰ درهم ۱۲٪ ۲۶۹،۳۰۰
۲۰۰ درهم ۱۰٪ ۷۶۱،۳۰۰
۳۰۰ درهم ۸٪ ۱،۲۹۸،۳۰۰
۵۰۰ درهم ۷٪ ۱،۷۱۱،۷۰۰
۱۰۰۰درهم ۶٪ ۳،۷۳۲،۹۰۰
۲۰۰۰ دلار ۴٪ ۶،۸۰۹،۱۰۰
۳۵۰۰ دلار ۳٪ ۱۱،۳۱۲،۱۰۰
۵۰۰۰ دلار ۲.۵٪ ۱۶،۰۰۹،۲۰۰
۷۵۰۰ دلار ۲٪ ۲۵،۳۸۹،۲۰۰
۱۰۰۰۰ دلار ۲٪ ۳۳،۴۰۹،۲۰۰

سوالات متداول

گوگل ادوردز سازوکاری را بنا نهاده که طبق آن صرف هزینه کم منجر به نتیجه اندک و هزینه بالا، نتایج بزرگی را رقم خواهند زد. چرا؟ به دلیل اینکه در صورت اختصاص قیمت پایین به هر کلیک در صفحه اول گوگل، رتبه و تعداد دفعات نمایش تبلیغ کم می شود در نتیجه تعداد مشتریان جذب شده در طول یک روز کاهش میابد.

اما پاسخ به سوال ذکر شده در این قسمت که شخصی می خواهد کمتر هزینه کند این است که با شرکتی کار کند که هم حرفه ای باشد و هم در میزان کارمزدها منصف. بدین صورت است که می توان با کمترین هزینه گوگل ادوردز وارد شد.

همانطور که می دانید شارژ اکانت گوگل ادوردز با استفاده از ارزهای مختلف قابل انجام است و با توجه به شرایط خود می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

اما ااین سوال که کدامیک از این ارزها به صرفه تر است، پاسخ مشخصی ندارد. چون در نهایت گوگل همه ارزهای غیر دلاری را با ضرایب مشخص به دلار آمریکا تبدیل می نماید. در نتیجه قیمت ادز تفاوت چندانی در اینکه با چه ارزی شارژ اکانت خود را انجام دهیم نخواهد داشت.

در طول نمایش آگهی ها، کمپین های تبلیغاتی شما با کلمات کلیدی مختلف کلیک های متعددی دریافت می کنند. هزینه هر کلیک به دو عامل بستگی دارد: -کیفیت صفحات سایت -رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل . حال با توجه به این دو عامل هزینه نهایی تبلیغات گوگل مشخص می شود.

در نتیجه می توان گفت که تا قبل از شروع تبلیغ عدد دقیقی نمی توان عنوان کرد. هرچند در اکانت گوگل ادوردز ابزارهایی وجود دارد که قبل از هر کاری و حتی قبل از اینکه شما اکانتی ساخته باشید، می توانید حدود هزینه تبلیغ در گوگل را با آن بدست بیاورید. این ابزار کیورد پلنر نام دارد. برای آشنایی بیشتر می توانید با کارشناسان مستر ادز تماس بگیرید.

برای پرداخت هزینه ها می توانید از طریق درگاه پرداخت آنلاین سایت مسترادز و یا از طریق کارت به کارت اقدام نمایید.

تصویر متحرک سوال

وبلاگ آموزشی مستر ادز را دنبال کنید

گوگل ادوردز چیست
گوگل ادوردز چیست و چگونه کار میکند؟
سازوکار پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادوردز چگونه است و اینکه عملکرد آن به چه نحوی است.
تفاوت سئو و گوگل ادوردز
تفاوت سئو و گوگل ادوردز

برای شما کدام بهتر و به صرفه تر است. آیا می توان هر دو را بصورت موزی عملیاتی کرد؟

بهبود سریع نمره کیفیت گوگل ادوردز
بهبود سریع نمره کیفیت گوگل ادوردز

با افزایش نمره کیفیت تبلیغات خود هزینه ها را کاهش دهید.

آموزش گوگل ادوردز
آموزش گوگل ادوردز

گوگل ادوردز این امکان را به شما به عنوان صاحب کسب و کار می دهد که از تعداد کسانی که تبلیغ شما را دیدند و روی آن کلیک کردند آگاه باشید.