قیمت تبلیغات در گوگل

قیمت تبلیغات در گوگل

تعرفه گوگل ادوردز چقدر است؟ این سوالی است که احتمالا به دنبال جواب آن هستید. قبل از پاسخ به این سوال باید چند نکته در خصوص هزینه تبلیغ در گوگل عنوان شود.

  • هزینه نهایی تبلیغات کسب و کار شما در گوگل به عوامل مختلفی مانند حوزه کاری، بودجه (روزانه) اختصاص داده شده، کیفیت سایت و… که در همین صفحه به بررسی تک تک این عوامل خواهیم پرداخت.
  • در مجموع این هزینه ها منوط  به نظر نهایی شما در رابطه با بودجه اختصاص داده شده به کمپین های تبلیغاتی شما در گوگل ادوردز خواهد داشت.
  • قیمت اعلام شده و کارمزد دریافتی توسط شرکت تبلیغاتی بحث مهمی در هزینه گوگل ادوردز است. لذا با شرکت هایی کار کنید که قیمت متعادل را در کنار کیفیت مناسب دارند.

مهمترین عوامل هزینه گوگل ادوردز

آیکن

حوزه کاری

هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل بر اساس یک سیستم مزایده ای مشخص می شود. در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز، قسمتی وجود دارد که برای هر کلمه کلیدی قیمتی بابت هر کلیک در گوگل را پیشنهاد می دهیم. هر چقدر این مبلغ بالاتر باشد، احتمال حضور شما در رتبه های بالاتر بیشتر خواهد بود.

لذا اینکه در حوزه ای فعالیت می کنید که در آن همکاران شما به صورت محدود و یا بصورت گسترده از ادوردز استفاده می کنند، هزینه تبلیغات در گوگل برای شما متفاوت خواهد بود.

آیکن

بودجه تبلیغات

در ابتدای امر و در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز این امکان وجود دارد که می توان یک بودجه روزانه (و یا ماهانه) برای هر کدام از کمپینن های تبلیغاتی و حتی برای هر کلمه کلیدی مشخص کرد، میران این بودجه بستگی به شرایط مالی کسب و کار شما دارد.

تصمیم با شما خواهد بود که چه میران بودجه به تبلیغات گوگلی شما اختصاص داده شود و همکاران ما بر اساس این نظر شما تنظیمات مربوطه را انجام خواهند داد و در نتیجه در هر روز یا هر ماه هزینه ای بالاتر از آن صرف نخواهد شد.

آیکن

کیفیت سایت

همانطور که می دانید رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل بستگی به هزینه پیشنهادی شما بابت هر کلیک دارد. اما آیا این تنها عامل است؟ خیر. فاکتور دومی که بر رتبه (و در نتیجه هزینه تبلیغ) تاثیر دارد، کیفیت سایت و صفحه فرود شما در آن تبلیغ می باشد.

این موضوع با شاخص نمره کیفیت (QS) در گوگل ادوردز شناخته می شود. هرچه نمره کیفیت سایت بالاتر باشد، قیمت هر کلیک و در نتیجه هزینه گوگل ادودز کاهش خواهد یافت. در نتیجه سایت های با کیفیت ارزانتر تبلیغ خواهند کرد.

قیمت لحظه ای دلار 13,364

تعرفه های شارژ اکانت گوگل ادوردز با مستر ادز

مدیریت اکانت
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۵۰دلار۱۰٪+۸٪788,500
۱۰۰دلار۸٪+۸٪1,550,200
۲۰۰ دلار۷٪+۸٪3,073,700
۳۰۰ دلار۶٪+۸٪4,570,500
۵۰۰ دلار۵٪+۷٪7,550,700
۷۵۰ دلار۴٪+۷٪11,125,500
۱۰۰۰ دلار۳٪+۶٪291,300
۲۰۰۰ دلار۲٪+۵٪28,599,000
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۳۰۰ لیر۲۰٪882,700
۵۰۰ لیر۱۸٪1,446,700
۱۰۰۰ لیر۱۵٪2,819,800
۲۰۰۰ لیر۱۳٪5,541,500
۳۵۰۰ لیر۱۱٪9,526,000
۵۰۰۰ لیر۱۰٪13,486,000
۷۵۰۰ لیر۹٪20,045,100
۱۰۰۰۰ لیر۸٪26,481,600
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۲۰۰ درهم۱۰٪+۱۰٪881,000
۵۰۰درهم۷٪+۱۰٪2,147,500
۱۰۰۰درهم۷٪+۸٪4,221,700
۲۰۰۰ درهم۴٪+۸٪8,223,000
۳۵۰۰ درهم۳٪+۷٪14,133,400
۵۰۰۰ درهم۲.۵٪+۶٪19,915,200
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۲۰ دلار۱۲٪299,400
۵۰دلار۱۰٪735,000
۱۰۰ دلار۸٪1,443,300
۱۵۰ دلار۷.۵٪2,154,900
۲۰۰ دلار۷٪2,859,900
۳۰۰ دلار۶٪4,249,800
۵۰۰ دلار۵٪7,016,100
۸۰۰ دلار۴٪11,118,800
۱۰۰۰ دلار۳٪13,764,900
۱۵۰۰ دلار۲.۴٪20,527,100
۲۰۰۰ دلار۲٪27,262,600
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۱۰۰ لیر۱۱٪272,200
۲۰۰لیر۱۰٪539,400
۳۰۰ لیر۹٪801,800
۵۰۰ لیر۸٪1,324,100
۸۰۰ لیر۷٪2,098,900
۱۰۰۰ لیر۶٪2,599,100
۲۰۰۰ لیر۵٪5,149,200
۳۵۰۰ لیر۴٪8,925,300
۵۰۰۰ لیر۳٪12,627,800
۷۵۰۰ لیر۲.۵٪18,831,400
۱۰۰۰۰ لیر۲٪25,010,400
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۱۰۰ درهم۱۲٪۲۶۹،۳۰۰
۲۰۰ درهم۱۰٪۷۶۱،۳۰۰
۳۰۰ درهم۸٪۱،۲۹۸،۳۰۰
۵۰۰ درهم۷٪۱،۷۱۱،۷۰۰
۱۰۰۰درهم۶٪۳،۷۳۲،۹۰۰
۲۰۰۰ دلار۴٪۶،۸۰۹،۱۰۰
۳۵۰۰ دلار۳٪۱۱،۳۱۲،۱۰۰
۵۰۰۰ دلار۲.۵٪۱۶،۰۰۹،۲۰۰
۷۵۰۰ دلار۲٪۲۵،۳۸۹،۲۰۰
۱۰۰۰۰ دلار۲٪۳۳،۴۰۹،۲۰۰

سوالات متداول

گوگل ادوردز سازوکاری را بنا نهاده که طبق آن صرف هزینه کم منجر به نتیجه اندک و هزینه بالا، نتایج بزرگی را رقم خواهند زد. چرا؟ به دلیل اینکه در صورت اختصاص قیمت پایین به هر کلیک در صفحه اول گوگل، رتبه و تعداد دفعات نمایش تبلیغ کم می شود در نتیجه تعداد مشتریان جذب شده در طول یک روز کاهش میابد.

اما پاسخ به سوال ذکر شده در این قسمت که شخصی می خواهد کمتر هزینه کند این است که با شرکتی کار کند که هم حرفه ای باشد و هم در میزان کارمزدها منصف. بدین صورت است که می توان با کمترین هزینه گوگل ادوردز وارد شد.

همانطور که می دانید شارژ اکانت گوگل ادوردز با استفاده از ارزهای مختلف قابل انجام است و با توجه به شرایط خود می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

اما ااین سوال که کدامیک از این ارزها به صرفه تر است، پاسخ مشخصی ندارد. چون در نهایت گوگل همه ارزهای غیر دلاری را با ضرایب مشخص به دلار آمریکا تبدیل می نماید. در نتیجه قیمت ادز تفاوت چندانی در اینکه با چه ارزی شارژ اکانت خود را انجام دهیم نخواهد داشت.

در طول نمایش آگهی ها، کمپین های تبلیغاتی شما با کلمات کلیدی مختلف کلیک های متعددی دریافت می کنند. هزینه هر کلیک به دو عامل بستگی دارد: -کیفیت صفحات سایت -رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل . حال با توجه به این دو عامل هزینه نهایی تبلیغات گوگل مشخص می شود.

در نتیجه می توان گفت که تا قبل از شروع تبلیغ عدد دقیقی نمی توان عنوان کرد. هرچند در اکانت گوگل ادوردز ابزارهایی وجود دارد که قبل از هر کاری و حتی قبل از اینکه شما اکانتی ساخته باشید، می توانید حدود هزینه تبلیغ در گوگل را با آن بدست بیاورید. این ابزار کیورد پلنر نام دارد. برای آشنایی بیشتر می توانید با کارشناسان مستر ادز تماس بگیرید.

برای پرداخت هزینه ها می توانید از طریق درگاه پرداخت آنلاین سایت مسترادز و یا از طریق کارت به کارت اقدام نمایید.

تصویر متحرک سوال

وبلاگ آموزشی مستر ادز را دنبال کنید

گوگل ادوردز چیست
گوگل ادوردز چیست و چگونه کار میکند؟
سازوکار پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادوردز چگونه است و اینکه عملکرد آن به چه نحوی است.
تفاوت سئو و گوگل ادوردز
تفاوت سئو و گوگل ادوردز

برای شما کدام بهتر و به صرفه تر است. آیا می توان هر دو را بصورت موزی عملیاتی کرد؟

بهبود سریع نمره کیفیت گوگل ادوردز
بهبود سریع نمره کیفیت گوگل ادوردز

با افزایش نمره کیفیت تبلیغات خود هزینه ها را کاهش دهید.

آموزش گوگل ادوردز
آموزش گوگل ادوردز

گوگل ادوردز این امکان را به شما به عنوان صاحب کسب و کار می دهد که از تعداد کسانی که تبلیغ شما را دیدند و روی آن کلیک کردند آگاه باشید.