قیمت تبلیغات در گوگل

تعرفه گوگل ادوردز چقدر است؟ این سوالی است که احتمالا به دنبال جواب آن هستید. قبل از پاسخ به این سوال باید چند نکته در خصوص هزینه تبلیغ در گوگل عنوان شود.

  • هزینه نهایی تبلیغات کسب و کار شما در گوگل به عوامل مختلفی مانند حوزه کاری، بودجه (روزانه) اختصاص داده شده، کیفیت سایت و… که در همین صفحه به بررسی تک تک این عوامل خواهیم پرداخت.
  • در مجموع این هزینه ها منوط  به نظر نهایی شما در رابطه با بودجه اختصاص داده شده به کمپین های تبلیغاتی شما در گوگل ادوردز خواهد داشت.
  • قیمت اعلام شده و کارمزد دریافتی توسط شرکت تبلیغاتی بحث مهمی در هزینه گوگل ادوردز است. لذا با شرکت هایی کار کنید که قیمت متعادل را در کنار کیفیت مناسب دارند.

مهمترین عوامل هزینه گوگل ادوردز

speed

حوزه کاری

هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل بر اساس یک سیستم مزایده ای مشخص می شود. در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز، قسمتی وجود دارد که برای هر کلمه کلیدی قیمتی بابت هر کلیک در گوگل را پیشنهاد می دهیم. هر چقدر این مبلغ بالاتر باشد، احتمال حضور شما در رتبه های بالاتر بیشتر خواهد بود.

لذا اینکه در حوزه ای فعالیت می کنید که در آن همکاران شما به صورت محدود و یا بصورت گسترده از ادوردز استفاده می کنند، هزینه تبلیغات در گوگل برای شما متفاوت خواهد بود.

speed

بودجه تبلیغات

در ابتدای امر و در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز این امکان وجود دارد که می توان یک بودجه روزانه (و یا ماهانه) برای هر کدام از کمپینن های تبلیغاتی و حتی برای هر کلمه کلیدی مشخص کرد، میران این بودجه بستگی به شرایط مالی کسب و کار شما دارد.

تصمیم با شما خواهد بود که چه میران بودجه به تبلیغات گوگلی شما اختصاص داده شود و همکاران ما بر اساس این نظر شما تنظیمات مربوطه را انجام خواهند داد و در نتیجه در هر روز یا هر ماه هزینه ای بالاتر از آن صرف نخواهد شد.

speed

کیفیت سایت

همانطور که می دانید رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل بستگی به هزینه پیشنهادی شما بابت هر کلیک دارد. اما آیا این تنها عامل است؟ خیر. فاکتور دومی که بر رتبه (و در نتیجه هزینه تبلیغ) تاثیر دارد، کیفیت سایت و صفحه فرود شما در آن تبلیغ می باشد.

این موضوع با شاخص نمره کیفیت (QS) در گوگل ادوردز شناخته می شود. هرچه نمره کیفیت سایت بالاتر باشد، قیمت هر کلیک و در نتیجه هزینه گوگل ادودز کاهش خواهد یافت. در نتیجه سایت های با کیفیت ارزانتر تبلیغ خواهند کرد.

قیمت لحظه ای دلار 12,023

تعرفه های شارژ اکانت گوگل ادوردز با مستر ادز

مدیریت اکانت
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۵۰دلار۱۰٪+۸٪709,400
۱۰۰دلار۸٪+۸٪1,394,700
۲۰۰ دلار۷٪+۸٪2,765,300
۳۰۰ دلار۶٪+۸٪4,111,900
۵۰۰ دلار۵٪+۷٪6,793,000
۷۵۰ دلار۴٪+۷٪10,009,100
۱۰۰۰ دلار۳٪+۶٪262,100
۲۰۰۰ دلار۲٪+۵٪25,729,200
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۳۰۰ لیر۲۰٪794,200
۵۰۰ لیر۱۸٪1,301,500
۱۰۰۰ لیر۱۵٪2,536,900
۲۰۰۰ لیر۱۳٪4,985,600
۳۵۰۰ لیر۱۱٪8,570,300
۵۰۰۰ لیر۱۰٪12,133,000
۷۵۰۰ لیر۹٪18,034,100
۱۰۰۰۰ لیر۸٪23,824,800
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۲۰۰ درهم۱۰٪+۱۰٪792,700
۵۰۰درهم۷٪+۱۰٪1,932,300
۱۰۰۰درهم۷٪+۸٪3,798,500
۲۰۰۰ درهم۴٪+۸٪7,398,700
۳۵۰۰ درهم۳٪+۷٪12,716,600
۵۰۰۰ درهم۲.۵٪+۶٪17,918,800
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۲۰ دلار۱۲٪269,300
۵۰دلار۱۰٪661,300
۱۰۰ دلار۸٪1,298,500
۱۵۰ دلار۷.۵٪1,938,700
۲۰۰ دلار۷٪2,572,900
۳۰۰ دلار۶٪3,823,300
۵۰۰ دلار۵٪6,312,100
۸۰۰ دلار۴٪10,003,100
۱۰۰۰ دلار۳٪12,383,700
۱۵۰۰ دلار۲.۴٪18,467,300
۲۰۰۰ دلار۲٪24,526,900
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۱۰۰ لیر۱۱٪244,900
۲۰۰لیر۱۰٪485,300
۳۰۰ لیر۹٪721,400
۵۰۰ لیر۸٪1,191,200
۸۰۰ لیر۷٪1,888,300
۱۰۰۰ لیر۶٪2,338,400
۲۰۰۰ لیر۵٪4,632,600
۳۵۰۰ لیر۴٪8,029,800
۵۰۰۰ لیر۳٪11,360,900
۷۵۰۰ لیر۲.۵٪16,942,100
۱۰۰۰۰ لیر۲٪22,501,200
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۱۰۰ درهم۱۲٪۲۶۹،۳۰۰
۲۰۰ درهم۱۰٪۷۶۱،۳۰۰
۳۰۰ درهم۸٪۱،۲۹۸،۳۰۰
۵۰۰ درهم۷٪۱،۷۱۱،۷۰۰
۱۰۰۰درهم۶٪۳،۷۳۲،۹۰۰
۲۰۰۰ دلار۴٪۶،۸۰۹،۱۰۰
۳۵۰۰ دلار۳٪۱۱،۳۱۲،۱۰۰
۵۰۰۰ دلار۲.۵٪۱۶،۰۰۹،۲۰۰
۷۵۰۰ دلار۲٪۲۵،۳۸۹،۲۰۰
۱۰۰۰۰ دلار۲٪۳۳،۴۰۹،۲۰۰

سوالات متداول

گوگل ادوردز سازوکاری را بنا نهاده که طبق آن صرف هزینه کم منجر به نتیجه اندک و هزینه بالا، نتایج بزرگی را رقم خواهند زد. چرا؟ به دلیل اینکه در صورت اختصاص قیمت پایین به هر کلیک در صفحه اول گوگل، رتبه و تعداد دفعات نمایش تبلیغ کم می شود د در نتیجه تعداد مشتریان جذب شده در طول یک روز کاهش میابد.

اما پاسخ به سوال ذکر شده در این قسمت که شخصی می خواهد کمتر هزینه کند این است که با شرکتی کار کند که هم حرفه ای باشد و هم در میزان کارمزدها منصف. بدین صورت است که می توان با کمترین هزینه گوگل ادوردز وارد شد.

همانطور که می دانید شارژ اکانت گوگل ادوردز با استفاده از ارزهای مختلف قابل انجام است و با توجه به شرایط خود می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

اما ااین سوال که کدامیک از این ارزها به صرفه تر است، پاسخ مشخصی ندارد. چون در نهایت گوگل همه ارزهای غیر دلاری را با ضرایب مشخص به دلار آمریکا تبدیل می نماید. در نتیجه قیمت ادز تفاوت چندانی در اینکه با چه ارزی شارژ اکانت خود را انجام دهیم نخواهد داشت.

در طول نمایش آگهی ها، کمپین های تبلیغاتی شما با کلمات کلیدی مختلف کلیک های متعددی دریافت می کنند. هزینه هر کلیک به دو عامل بستگی دارد: -کیفیت صفحات سایت -رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل . حال با توجه به این دو عامل هزینه نهایی تبلیغات گوگل مشخص می شود.

در نتیجه می توان گفت که تا قبل از شروع تبلیغ عدد دقیقی نمی توان عنوان کرد. هرچند در اکانت گوگل ادوردز ابزارهایی وجود دارد که قبل از هر کاری و حتی قبل از اینکه شما اکانتی ساخته باشید، می توانید حدود هزینه تبلیغ در گوگل را با آن بدست بیاورید. این ابزار کیورد پلنر نام دارد. برای آشنایی بیشتر می توانید با کارشناسان مستر ادز تماس بگیرید.

برای پرداخت هزینه ها می توانید از طریق درگاه پرداخت آنلاین سایت مسترادز و یا از طریق کارت به کارت اقدام نمایید.

وبلاگ آموزشی مستر ادز را دنبال کنید

گوگل ادوردز چیست و چگونه کار میکند؟
سازوکار پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادوردز چگونه است و اینکه عملکرد آن به چه نحوی است.
تفاوت سئو و گوگل ادوردز

برای شما کدام بهتر و به صرفه تر است. آیا می توان هر دو را بصورت موزی عملیاتی کرد؟

بهبود سریع نمره کیفیت گوگل ادوردز

با افزایش نمره کیفیت تبلیغات خود هزینه ها را کاهش دهید.

آموزش گوگل ادوردز

گوگل ادوردز این امکان را به شما به عنوان صاحب کسب و کار می دهد که از تعداد کسانی که تبلیغ شما را دیدند و روی آن کلیک کردند آگاه باشید.