قیمت تبلیغات در گوگل

تعرفه گوگل ادوردز چقدر است؟ این سوالی است که احتمالا به دنبال جواب آن هستید. قبل از پاسخ به این سوال باید چند نکته در خصوص هزینه تبلیغ در گوگل عنوان شود.

  • هزینه نهایی تبلیغات کسب و کار شما در گوگل به عوامل مختلفی مانند حوزه کاری، بودجه (روزانه) اختصاص داده شده، کیفیت سایت و… که در همین صفحه به بررسی تک تک این عوامل خواهیم پرداخت.
  • در مجموع این هزینه ها منوط  به نظر نهایی شما در رابطه با بودجه اختصاص داده شده به کمپین های تبلیغاتی شما در گوگل ادوردز خواهد داشت.
  • قیمت اعلام شده و کارمزد دریافتی توسط شرکت تبلیغاتی بحث مهمی در هزینه گوگل ادوردز است. لذا با شرکت هایی کار کنید که قیمت متعادل را در کنار کیفیت مناسب دارند.

مهمترین عوامل هزینه گوگل ادوردز

speed

حوزه کاری

هزینه هر کلیک در تبلیغات گوگل بر اساس یک سیستم مزایده ای مشخص می شود. در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز، قسمتی وجود دارد که برای هر کلمه کلیدی قیمتی بابت هر کلیک در گوگل را پیشنهاد می دهیم. هر چقدر این مبلغ بالاتر باشد، احتمال حضور شما در رتبه های بالاتر بیشتر خواهد بود.

لذا اینکه در حوزه ای فعالیت می کنید که در آن همکاران شما به صورت محدود و یا بصورت گسترده از ادوردز استفاده می کنند، هزینه تبلیغات در گوگل برای شما متفاوت خواهد بود.

speed

بودجه تبلیغات

در ابتدای امر و در تنظیمات اکانت گوگل ادوردز این امکان وجود دارد که می توان یک بودجه روزانه (و یا ماهانه) برای هر کدام از کمپینن های تبلیغاتی و حتی برای هر کلمه کلیدی مشخص کرد، میران این بودجه بستگی به شرایط مالی کسب و کار شما دارد.

تصمیم با شما خواهد بود که چه میران بودجه به تبلیغات گوگلی شما اختصاص داده شود و همکاران ما بر اساس این نظر شما تنظیمات مربوطه را انجام خواهند داد و در نتیجه در هر روز یا هر ماه هزینه ای بالاتر از آن صرف نخواهد شد.

speed

کیفیت سایت

همانطور که می دانید رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل بستگی به هزینه پیشنهادی شما بابت هر کلیک دارد. اما آیا این تنها عامل است؟ خیر. فاکتور دومی که بر رتبه (و در نتیجه هزینه تبلیغ) تاثیر دارد، کیفیت سایت و صفحه فرود شما در آن تبلیغ می باشد.

این موضوع با شاخص نمره کیفیت (QS) در گوگل ادوردز شناخته می شود. هرچه نمره کیفیت سایت بالاتر باشد، قیمت هر کلیک و در نتیجه هزینه گوگل ادودز کاهش خواهد یافت. در نتیجه سایت های با کیفیت ارزانتر تبلیغ خواهند کرد.

قیمت لحظه ای دلار 45,900

تعرفه های شارژ اکانت گوگل ادوردز با مستر ادز

مدیریت اکانت
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۵۰دلار۱۰٪+۸٪2,708,100
۱۰۰دلار۸٪+۸٪5,324,400
۲۰۰ دلار۷٪+۸٪10,557,000
۳۰۰ دلار۶٪+۸٪15,697,800
۵۰۰ دلار۵٪+۷٪25,933,500
۷۵۰ دلار۴٪+۷٪38,211,800
۱۰۰۰ دلار۳٪+۶٪1,000,600
۲۰۰۰ دلار۲٪+۵٪98,226,000
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۳۰۰ لیر۲۰٪3,031,900
۵۰۰ لیر۱۸٪4,969,000
۱۰۰۰ لیر۱۵٪9,685,300
۲۰۰۰ لیر۱۳٪19,033,700
۳۵۰۰ لیر۱۱٪32,719,500
۵۰۰۰ لیر۱۰٪46,321,000
۷۵۰۰ لیر۹٪68,849,900
۱۰۰۰۰ لیر۸٪90,957,600
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۲۰۰ درهم۱۰٪+۱۰٪3,026,400
۵۰۰درهم۷٪+۱۰٪7,376,900
۱۰۰۰درهم۷٪+۸٪14,501,500
۲۰۰۰ درهم۴٪+۸٪28,246,400
۳۵۰۰ درهم۳٪+۷٪48,548,500
۵۰۰۰ درهم۲.۵٪+۶٪68,409,300
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۲۰ دلار۱۲٪1,028,200
۵۰دلار۱۰٪2,524,500
۱۰۰ دلار۸٪4,957,200
۱۵۰ دلار۷.۵٪7,401,400
۲۰۰ دلار۷٪9,822,600
۳۰۰ دلار۶٪14,596,200
۵۰۰ دلار۵٪24,097,500
۸۰۰ دلار۴٪38,188,800
۱۰۰۰ دلار۳٪47,277,000
۱۵۰۰ دلار۲.۴٪70,502,400
۲۰۰۰ دلار۲٪93,636,000
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۱۰۰ لیر۱۱٪934,800
۲۰۰لیر۱۰٪1,852,800
۳۰۰ لیر۹٪2,754,000
۵۰۰ لیر۸٪4,547,900
۸۰۰ لیر۷٪7,209,200
۱۰۰۰ لیر۶٪8,927,300
۲۰۰۰ لیر۵٪17,686,200
۳۵۰۰ لیر۴٪30,656,100
۵۰۰۰ لیر۳٪43,373,300
۷۵۰۰ لیر۲.۵٪64,681,000
۱۰۰۰۰ لیر۲٪85,904,400
بودجه تبلیغاتکارمزد شارژ اکانتقیمت کل (تومان)
۱۰۰ درهم۱۲٪۲۶۹،۳۰۰
۲۰۰ درهم۱۰٪۷۶۱،۳۰۰
۳۰۰ درهم۸٪۱،۲۹۸،۳۰۰
۵۰۰ درهم۷٪۱،۷۱۱،۷۰۰
۱۰۰۰درهم۶٪۳،۷۳۲،۹۰۰
۲۰۰۰ دلار۴٪۶،۸۰۹،۱۰۰
۳۵۰۰ دلار۳٪۱۱،۳۱۲،۱۰۰
۵۰۰۰ دلار۲.۵٪۱۶،۰۰۹،۲۰۰
۷۵۰۰ دلار۲٪۲۵،۳۸۹،۲۰۰
۱۰۰۰۰ دلار۲٪۳۳،۴۰۹،۲۰۰

سوالات متداول

گوگل ادوردز سازوکاری را بنا نهاده که طبق آن صرف هزینه کم منجر به نتیجه اندک و هزینه بالا، نتایج بزرگی را رقم خواهند زد. چرا؟ به دلیل اینکه در صورت اختصاص قیمت پایین به هر کلیک در صفحه اول گوگل، رتبه و تعداد دفعات نمایش تبلیغ کم می شود در نتیجه تعداد مشتریان جذب شده در طول یک روز کاهش میابد.

اما پاسخ به سوال ذکر شده در این قسمت که شخصی می خواهد کمتر هزینه کند این است که با شرکتی کار کند که هم حرفه ای باشد و هم در میزان کارمزدها منصف. بدین صورت است که می توان با کمترین هزینه گوگل ادوردز وارد شد.

همانطور که می دانید شارژ اکانت گوگل ادوردز با استفاده از ارزهای مختلف قابل انجام است و با توجه به شرایط خود می توانید از هر کدام از آنها استفاده کنید.

اما ااین سوال که کدامیک از این ارزها به صرفه تر است، پاسخ مشخصی ندارد. چون در نهایت گوگل همه ارزهای غیر دلاری را با ضرایب مشخص به دلار آمریکا تبدیل می نماید. در نتیجه قیمت ادز تفاوت چندانی در اینکه با چه ارزی شارژ اکانت خود را انجام دهیم نخواهد داشت.

در طول نمایش آگهی ها، کمپین های تبلیغاتی شما با کلمات کلیدی مختلف کلیک های متعددی دریافت می کنند. هزینه هر کلیک به دو عامل بستگی دارد: -کیفیت صفحات سایت -رتبه تبلیغ در صفحه اول گوگل . حال با توجه به این دو عامل هزینه نهایی تبلیغات گوگل مشخص می شود.

در نتیجه می توان گفت که تا قبل از شروع تبلیغ عدد دقیقی نمی توان عنوان کرد. هرچند در اکانت گوگل ادوردز ابزارهایی وجود دارد که قبل از هر کاری و حتی قبل از اینکه شما اکانتی ساخته باشید، می توانید حدود هزینه تبلیغ در گوگل را با آن بدست بیاورید. این ابزار کیورد پلنر نام دارد. برای آشنایی بیشتر می توانید با کارشناسان مستر ادز تماس بگیرید.

برای پرداخت هزینه ها می توانید از طریق درگاه پرداخت آنلاین سایت مسترادز و یا از طریق کارت به کارت اقدام نمایید.

وبلاگ آموزشی مستر ادز را دنبال کنید

گوگل ادوردز چیست و چگونه کار میکند؟
سازوکار پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادوردز چگونه است و اینکه عملکرد آن به چه نحوی است.
تفاوت سئو و گوگل ادوردز

برای شما کدام بهتر و به صرفه تر است. آیا می توان هر دو را بصورت موزی عملیاتی کرد؟

بهبود سریع نمره کیفیت گوگل ادوردز

با افزایش نمره کیفیت تبلیغات خود هزینه ها را کاهش دهید.

آموزش گوگل ادوردز

گوگل ادوردز این امکان را به شما به عنوان صاحب کسب و کار می دهد که از تعداد کسانی که تبلیغ شما را دیدند و روی آن کلیک کردند آگاه باشید.