خانه / دسته‌بندی نشده / تبلیغات سه بعدی چیست؟ بررسی 8 مزیت این تبلیغات

تبلیغات سه بعدی چیست؟ بررسی 8 مزیت این تبلیغات

تبلیغات سه بعدی (3D)، یک لایه 3 بعدی و تعاملی را به تبلیغات معمولی 2 بعدی اضافه می کند. در تبلیغات سه بعدی مشتریان می توانند با کشیدن و جهت گیری اشیاء، با محصول سه بعدی تعامل برقرار کنند. در دنیایی که هر روز بیشتر و بیشتر تولید محتوای چند رسانه ای افزایش می یابد، تولید تبلیغات سه بعدی یکی از راه های انجام این کار است، زیرا به راحتی جلب توجه می کند و به آن “عامل جذب” می نامند. تبلیغات سه بعدی در حال حاضر یکی از جذاب ترین نوع تبلیغات اینترنتی و تبلیغات شبکه های اجتماعی می باشد.

تبلیغات سه بعدی

آیا تبلیغات سه بعدی مفید است؟

در وهله اول و مهمتر از همه، تبلیغات سه بعدی باعث افزایش تجربه مصرف کننده می شود. این تبلیغات بهترین راه برای جلب توجه مصرف کننده است که حتی قبل از خرید، به او این اجازه را می دهد که طرز کار و نحوه عملکرد آنچه را که می خواهد در دست داشته باشد، بداند. هیچ راه حل قانع کننده تری وجود ندارد تا به او اجازه دهیم که ویژگی های یک محصول را قبل از خرید، به این وضوح بررسی کند. تبلیغات 3D در رفع موانع زبانی بسیار موثر است زیرا این تبلیغات نشان دهنده تمام آن چیزی است که مصرف کننده باید بداند، از این رو تبلیغات سه بعدی، تبلیغاتی کاملا مفید و موثر می باشد.

 

آیا تبلیغات سه بعدی جدید است؟

مفهوم تبلیغات سه بعدی، مفهومی جدید نیست. سالها پیش، بازاریابان شروع به یافتن راه های جایگزین و تعاملی برای افزایش هویت برند خود کردند. نمونه های متداول بازاریابی سه بعدی در رده بازاریابی مستقیم قرارمی گیرند. به عنوان مثال، شرکت IKEA با اضافه کردن یک جدول کاغذی در کاتالوگ های خود، اجناس معروف و ارزان قیمت خود را تبلیغ کرد. آنها چند عکس از زوایای مختلف یک محصول تهیه و در کنارهم در یک صفحه قرار می دادند. این راهی بود که مشتریان بتوانند از نزدیک با مدل های محصولات یا برندهای تجاری ارتباط برقرار کنند. اما با تغییر فن آوری، تاکتیک های جدیدی پدید آمد و بازاریابی سه بعدی در وب رواج پیدا کرد. ایجاد تبلیغ 3D در وب، در شبکه های اجتماعی نظیر فیسبوک، اینستاگرام و یوتیوب رواج بیشتری دارد.

 

تبلیغات سه بعدی مناسب چه کسب وکارهایی است؟

شركت های خودروسازی در خط مقدم بهره مندی از استفاده از تبلیغات سه بعدی قرار دارند زيرا با دقت و تجسم بسياری می توانند خودروهای خود را به نمايش بگذارند. مصرف کنندگان از طریق این تبلیغات می توانند از امکانات و ویژگی های مختلف خودروی مورد پسند خود برای خرید کاملا اطمینان حاصل کنند. این نوع تبلیغات باعث می شود تا مشتریان تصمیمات بهتری بگیرند و یک قضاوت صحیح داشته باشند.

صنعت املاک و مستغلات نیز از این مزیت بهره مند می شود زیرا تبلیغات سه بعدی می تواند یک طراحی معماری را تا حد ممکن واقعی نشان دهد. کمپانی های مختلف نیز می توانند از این امر سود ببرند زیرا این امکان برای آنها فراهم می شود تا ویژگی های منحصر به فرد محصولات خود را بهتر نشان دهند. آنها می توانند از تبلیغات سه بعدی برای درگیر کردن مصرف کنندگان خود استفاده کنند. این تبلیغات باعث می شود مشتریان بتوانند قبل از تصمیم گیری در مورد هر چیزی، کاملا از زیر و بم آن مطلع شوند. این امر جلوی ضررهای بعدی در آینده را می گیرد و حس رضایتمندی مشتری را افزایش می دهد.

یک تبلیغ سه بعدی روی بیلبورد

 

8 مزیت استفاده از تبلیغات سه بعدی

شرکت ها به دلایل مختلف از تبلیغات سه بعدی استفاده می کنند. ممکن است بخواهید طرح خود را در یک وب سایت یا کمپین های تبلیغاتی به نمایش بگذارید. در اینجا به معرفی هشت مزیت مهم  تبلیغات سه بعدی خواهیم پرداخت که می تواند باعث افزایش نرخ تبدیل و بهبود کسب و کار شما شود.

 

1- ایجاد یک استراتژی بازاریابی قدرتمند

موفقیت در ایجاد یک استراتژی بازاریابی، به تلاش های هماهنگ پرسنل شما در همه بخش ها بستگی دارد. مدیر تبلیغات در این سیستم مزایای استفاده از طرح های سه بعدی را می داند و می  تواند راه حل مناسب برای استفاده از این تبلیغات را پیدا کند. ایجاد یک تبلیغ سه بعدی، می تواند به پرسنل شرکت شما، از مدیران گرفته تا توسعه دهندگان، کمک کند تا در مورد چگونگی تولید محصول، ایده کاملی به دست آورند. ارائه دهندگان خدمات پیشرو، به طور معمول ایده های تبلیغاتی قدرتمندی در مورد تبلیغات سه بعدی ارائه می دهند که می تواند به شما در تهیه یک استراتژی تبلیغاتی و بازاریابی  قدرتمند کمک  کند.

ایجاد استراتژی بازاریابی قوی

 

2- ایجاد یک مدل سفارشی برای محصول

تبلیغ 3D به ایجاد یک مدل سفارشی برای محصول شما کمک می کند. به عنوان مثال، شما می توانید تبلیغات سه بعدی را را برای ارائه پیشنهادهای فصلی، پیشنهادهای فروش کوتاه مدت، دستور العمل جدید یا تغییر محصول، سفارشی کنید. استفاده از مدل سازی سه بعدی در تبلیغات به شما کمک می کند تا با ایده های خود به مشتریان نزدیک شوید. کارشناسان حوزه دیجیتال مارکتینگ می توانند در ایجاد موضوع یا داستانی برای تبلیغات به شما کمک کنند، که به عنوان یک راه حل مؤثر برای شرکت ها ارائه می شود.

 

3- ارائه دقیق ویژگی ها و خصوصیات محصول

هنگامی که شما یک تبلیغ 3D را برای محصولات خود تهیه می کنید، می توانید تمام ویژگی های موجود در آن را ادغام کنید تا این محصول برای مشتریانتان جذاب تر باشد. استفاده از طراحی سه بعدی برای محصولات تبلیغاتی، روشی مؤثر برای جلب توجه مخاطب هدف است، زیرا مردم می توانند جزئیات و ویژگی های محصول مورد علاقه خود را بهتر درک کنند. یک طرح سه بعدی  می تواند برای تجارت شما مفید باشد و توجه بسیاری از کاربران ر ا به سمت محصولات شما جذب کند. علاوه بر این، شما می توانید نحوه تهیه محصول خود را سفارشی کنید. شما فقط باید ویژگی های فردی را که می خواهید مشتری های شما مشاهده کنند انتخاب کنید.

 

4- ارائه جلوه های دیداری بی نظیر

تبلیغات سه بعدی از انیمیشن هایی استفاده می کنند که قدرت ایجاد ارتباط خوبی دارند. این تبلیغات، تصویری واقع بینانه از محصول مورد نیاز مخاطب را با استفاده از انیمیشن های چند بعدی رنگی نمایش می دهند. جلوه های بصری می توانند با تاکید بر کیفیت بالای آنها، ویژگی های محصول یا خدمات را به بهترین شکل ممکن ارائه دهند. تبلیغات سه بعدی می توانند یک محصول را بسیار جذاب جلوه دهد.

 

5- تبلیغاتی با احساس واقعی تر

با جلوه ها و انیمیشن هایی که انتخاب می کنید، تبلیغات شما واقع بینانه تر احساس می شوند و مخاطبان به تماشای آنها گرایش بیشتری نشان می دهند. اگر مخاطبان ببینند که محصول شما چگونه مشکل آنها را حل می کند، احتمال بیشتری دارد که محصول را از شما خریداری کنند.

تبلیغ سه بعدی پوما

 

6- افزایش فروش آنلاین

یک تبلیغ سه بعدی، یک بار ساخته شده و می تواند در کانال های مختلف مانند تلویزیون، مجلات و بسترآنلاین از طریق رسانه های اجتماعی به نمایش گذاشته شود. به عنوان مثال، می توانید از تبلیغات سه ‌بعدی در وبلاگ هایی که حول یک موضوع مشابه با محصول شما فعالیت می کنند استفاده کنید. هنگامی که از تبلیغ سه بعدی خود در پست های پیشنهادی در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و یوتیوب استفاده می کنید، شانس بیشتری برای فروش محصولات خود دارید، چرا که ترافیک بیشتری از این تبلیغات آنلاین به سایت شما هدایت می شوند و این یعنی یعنی افزایش فروش. این رویه در نهایت منجر به رشد کسب وکار شما در آینده نزدیک خواهد شد.

 

7- جذب بهتر مشتری

اگر تبلیغ 3D شما با هم ادغام شده و به صورت یکپارچه جریان داشته باشد، می تواند هم سرگرمی و هم ارزش قابل توجهی را برای مشتریان بالقوه شما فراهم کند. در صورت جالب بودن محصولات و انیمیشن ها، بازدید کنندگان وب سایت شما احتمالا بیشتر در سایت شما خواهند ماند. با این حال، بهتر است که مشتری ها ببینند که چگونه محصول یا خدمات شما راه حلی را برای مشکلات آنها با یک انیمیشن ارائه می دهد، با این رویه تبدیل مخاطبان به مشتری، زمان زیادی برای شما نخواهد برد.

 

8- مقرون به صرفه است

استخدام بازیگران حرفه ای یا افراد مشهور، برنامه ریزی برای تبلیغات، هزینه های فیلمبرداری و استفاده از تجهیزات گران قیمت، می تواند از معایب استفاده از تبلیغات سنتی نظیر تبلیغات تلویزیونی باشد. با استفاده از تبلیغات سه بعدی، می توانید بدون استفاده از این ابزارهای گران قیمت و بدون نیاز به استخدام افراد مشهور و هزینه های کلان، از تبلیغات متحرک و جذابی برای ارائه محصول یا خدمات خود بهره ببرید.

تبلیغات ارزان

نمونه های تبلیغات سه بعدی

یک تبلیغ سه بعدی اینترنتی

 

تبلیغ سه بعدی روی بیلبورد

 

تبلیغات سه بعدی

 

یک تبلیغ 3D

نتیجه گیری

در پایان، همه چیز به چگونگی پیاده سازی استراتژی های بازاریابی و تبلیغات یک شرکت یا کسب وکار بستگی دارد. به نظر می رسد تبلیغات سه بعدی همان طور که در این مقاله مطالعه کردید برای اکثر کسب و کارها بهترین گزینه است. یک تبلیغ 3D دقیقا مانند هر روش دیگر تبلیغاتی است. مهم نیست که چقدر درخشان باشد، وقتی فاقد دیده شدن باشد، کارایی لازم را نخواهد داشت. پس در جای درست و در زمان درست این تبلیغات را آماده کرده و ارائه دهید تا بهترین بازدهی را برای کسب وکارشما داشته باشد.

_____________________________________________________________

همچنین در زمینه ی تبلیغات میتوانید مقالات زیر را مطالعه نمایید:

  1. تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  2. تبلیغات در گوگل
  3. تبلیغات ویدیویی
  4. تبلیغات رایگان
  5. غیر فعال کردن تبلیغات موبایل
  6. تبلیغات خلاقانه
  7. تبلیغات فرهنگی

درباره‌ی مهرداد صادقی

همچنین ببینید

بیمه عمر

بازاریابی بیمه عمر | بررسی انواع نکات و استراتژی ها

بازاریابی بیمه عمر یکی از انواع بازاریابی های مربوط به بیمه می باشد. بیمه عمر، …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *