خانه / دسته‌بندی نشده / برندسازی و آموزش کامل مراحل و تکنیک های آن

برندسازی و آموزش کامل مراحل و تکنیک های آن

برندسازی چیست؟ برندسازی در واقع ایجاد آگاهی در مورد شغل شما با استفاده از استراتژی ها و کمپین های بازاریابی با هدف ایجاد تصویری بی نظیر و ماندگار از برند شما در بازار است. در سال 2019، تقویت تصویر برند شما از طریق فعالیت های مختلف بازاریابی دیجیتال نظیر موارد زیر، می تواند به صورت مؤثر انجام شود:

برندسازی

 

آموزش کامل مراحل برند سازی

1- مخاطبان هدف خود را تعیین کنید

پایه و اساس ساخت نام تجاری شما، تعیین مخاطب هدف است که شما باید روی آن تمرکز کنید. هنگام برندسازی این نکته را به خاطر بسپارید که دقیقا مخاطب هدف شما کیست. شما می توانید رسالت و پیام خود را متناسب با نیازهای دقیق مخاطب هدف، تنظیم کنید. نکته اصلی این است که به طور خاص متوجه رفتارها و علایق و سلایق مصرف کنندگان خود باشید. ایجاد برند به درک واقعی شخصیت شخص خریدار، متکی است.

 در اینجا چند مورد از مهمترین نکاتی که شما باید درباره مخاطبان خود بدانید آورده شده است:

  • سن
  • جنسیت
  • محل سکونت
  • وضعیت اقتصادی
  • سطح تحصیلات

برای شناخت بیشتر برند خود، موارد زیر را در مورد خودتان بررسی کنید:

  • انگیزه ها
  • اهداف
  • نقاط ضعف
  • وابستگی های تجاری

شناسایی مخاطبان هدف، برای خدمات یا محصولاتی که ارائه می دهید، در واقع تمرینی است که بر کلیه زمینه های فرآیند ساخت برند شما، به ویژه تلاش های بازاریابی شما تأثیر خواهد گذاشت. شما می خواهید یک شخص مناسب که محتوای شما را مصرف می کند، روی تبلیغات شما کلیک کند یا وارد لیست ایمیل شما شود، در نتیجه تعیین مخاطبان ایده آل برای تجارت شما از استراتژی های کلی ساخت یک برند تجاری بوده و قطعاً اولین قدم مهمی  است که باید آن را بردارید.

 

2- یک بیانیه ماموریت تجاری ایجاد کنید

آیا در مورد رسالت برند خود فکر کرده اید؟ در اصل، شما باید بیان کاملی از آنچه شرکت شما به آن علاقه مند است، ترسیم کنید. این دلیل شماست؛ دلیلی که هر روز از خواب بلند می شوید قبل از اینکه بتوانید برندی بسازید که مخاطب هدف شما به آن اعتماد کند. شما باید بدانید که تجارت شما چه ارزشی را ارائه می دهد. بیانیه ماموریت، اساسا هدفی را برای مخاطب تعریف می کند. این کار جنبه های دیگر استراتژی های برندسازی شما را آشکار می کند. همه چیز از آرم شما گرفته تا انتخاب شعار تبلیغاتی شما یا پیام و شخصیت برند شما، باید ماموریت شما را منعکس کند. وقتی مردم از شما می پرسند چه کاری انجام می دهید، باید با بیانیه ماموریت برند خود به آنها پاسخ دهید.

برندسازی

 

3- شناخت و تجزیه و تحلیل رقبا

هرگز نباید دقیقاً از آنچه برندهای بزرگ در صنعت شما انجام می دهند، تقلید کنید. اما، شما باید از آنچه که آنها به خوبی انجام می دهند آگاه باشید (یا جایی که آنها شکست می خورند). هدف این است که در رقابت با آنها متمایز شویم. مشتری را ترغیب کنید که از شما خرید کند. ما همیشه در حال فکر کردن در مورد چگونگی ایجاد یک برند هستیم. از این مرحله در فرآیند ساخت برند صرف نظر نکنید. در مورد رقبای اصلی یا برندهای مرجع در کسب وکار خود تحقیق کنید. به عنوان مثال، مطالعه کنید که چقدر آنها در ساخت نام تجاری خود پیش رفته اند. برای اینکه یک نام تجاری موثر واقع شود، باید شناخت و یادآوری آن برای مصرف کنندگان آسان باشد.

فرآیند تحقیق رقبای برند شما

تحقیق و تجزیه و تحلیل رقبا، یک عنصر اصلی در توسعه برند شما است. برای ایجاد یک برنامه گسترده به منظور تحلیل رقبا می توانید از صفحات گوگل، اکسل یا حتی یک دفترچه استفاده کنید.

سپس به این سؤالات اساسی پاسخ دهید:

  • آیا رقبای شما با پیام رسانی و تبلیغات در رسانه های اجتماعی، بازدهی بالایی دارند؟
  • کیفیت محصولات یا خدمات رقبای شما چقدر است؟
  • آیا رقبای شما مشتریان زیادی دارند؟
  • رقبای شما از چه راه هایی تجارت خود را به بازار عرضه می کنند؟

با تحلیل رقبا می توانید گام بلندی در راستای یک برندسازی موفق بردارید.

 

4- ویژگی های اصلی و مزایای برند تجاری شما را تشریح کنید.

همیشه برندهایی با بودجه های بزرگتر و منابع بیشتر، در هر شاخه ای از تجارت وجود دارند.  اما فراموش نکنید که محصولات، خدمات و مزایای شما فقط متعلق به شما هستند. ساخت یک برند که نامی ماندگار داشته باشد، بدان معنی است که شما می توانید به عمق ذهن مخاطبان نفوذ کرده و چیزی را ارائه  دهید که هیچ کس دیگری ارائه نمی دهد.

روی ویژگی ها و مزایایی که برند شما در آنها شاخص است، متمرکز شوید. با فرض اینکه شما مخاطب هدف خود را دقیقاً می شناسید، به آنها دلیلی دهید که برند شما را نسبت به دیگری انتخاب کنند. به این فکر کنید که چطور خدمات یا محصولی را که ارائه می دهید، زندگی مصرف کنندگان را بهبود می بخشد.

در اینجا چند نمونه هستند:

  • خدمات شفاف به مشتری
  • حمایت از بهره وری
  • کاهش هزینه ها
  • صرفه جویی در زمان و کارهای روزانه

 

5- ایجاد یک آرم و نشان تجاری

وقتی در مورد فرآیند برندسازی فکر می کنید، احتمالا آرم و لوگوی یک برند اولین چیزی است که نظر شما را به خود جلب می کند. جالب ترین قسمت روند برندسازی ایجاد یک آرم و نشان تجاری برای برند شما است. این آرم در همه مواردی که مربوط به شغل شما است ظاهر می شود. این آرم و لوگو به هویت شما تبدیل می شود. بنابراین سعی کنید با خلق آرمی استثنایی برای تقویت هویت بصری تجارت خود، سرمایه گذاری کنید. اگر در طراحی برند تجاری خود نیاز به کمک دارید، برای این کار شما باید یک طراح حرفه ای استخدام کنید یا به یک آژانس برندینگ مراجعه کنید.

یک راهنمای سبک برند قوی موارد زیر را شامل می شود:

  • اندازه و شکل آرم
  • انتخاب رنگ برند
  • تایپوگرافی و فونت
  • نمادنگاری
  • عکس / سبک
  • عناصر وب

 

6- شعار تبلیغات برند خود را انتخاب کنید

انتخاب شعار تبلیغات برند شما به مخاطبان و نوع کسب وکار شما  شما بستگی دارد. نحوه ارتباط شما با مشتریان و نحوه پاسخ آنها به شما مهم است.

شعار تبلیغات برند شما می تواند به صور یکی از موارد زیر باشد:

  • حرفه ای
  • دوستانه
  • سرویس گرا
  • معتبر
  • فنی
  • تبلیغاتی
  • مکالمه ای
  • آموزنده

صفت ها و عبارات گوناگونی وجود دارد که می تواند صدای پیام تجاری برند شما را به گوش مخاطبانتان برساند. در نهایت، شما هستید که صدای برند خود را انتخاب می کنید. این انتخاب باید معقول باشد و با مشتریان هدف شما ارتباط برقرار کند. خواهید دید که در صورت پیدا کردن و استفاده از یک شعار تبلیغاتی صحیح، شما شانس ارتباط  با مصرف کنندگان خود را افزایش می دهید. این امر به ویژه هنگام انتشار مقالات وبلاگ یا پست های رسانه های اجتماعی بسیار مهم است. حفظ یک شعار مداوم به شما کمک می کند تا تصویر نام تجاری شما در کانال های مختلف به همان صورت ک شما دوست دارید، شناخته شود.

انتخاب شعار تبلیغات

7- انتخاب هدف و پیام برند شما

هنگام ساخت یک برند، به طور دقیق بگویید که شما چه کسی هستید. پیام برند شما باید کاملاً با برند شما همراه باشد و در 1 یا 2 جمله به مخاطب منتقل شود.

در این مرحله از فرآیند برندسازی باید به موارد زیر توجه کنید:

  • شما که هستید؟
  • چه چیزی ارائه می دهید؟
  • چرا مردم باید به شما رجوع کنند؟

یک پیام تجاری فرصتی برای برقراری یک ارتباط در سطح انسانی است و با مصرف کنندگان شما ارتباط عاطفی مستقیمی برقرار می کند. این بدان معنی است که زبانی که شما استفاده می کنید باید برای مخاطبانتان قابل درک باشد. پس پیام خود را ساده و واضح بیان کنید.

 

8- بگذارید شخصیت برند شما بدرخشد

مشتریان به دنبال تجربه ای متناسب با نیازهای خود هستند. اگرنمی دانید چگونه برند تجاری خود را به روشی منحصر به فرد بسازید، شخصیت برند خود را در هر جنبه ای از روند برندسازی مورد ارزیابی قرار دهید. به موارد زیر، نیز در این راستا توجه کنید:

  • صدای برند شما در ارتباطات با مخاطبان
  • اشتراک گذاری محتوا در بسترهای ارتباطی مختلف
  • ارائه تجربیات واقعی به مشتریان
  • توصیف محصولات یا خدمات شما به روشی عجیب و غریب

 

9- جزئیات برند خود را با نوع کسب وکار خود مرتبط کنید

نام تجاری شما باید در هر آنچه مشتری شما قادر به دیدن، خواندن و شنیدن آن باشد، قابل انعکاس و باورباشد. اگرمشتری وارد دفتر یا فروشگاه شما شود، باید نام تجاری شما در محیط و با تعامل شخصی نمایش داده شود. هر چیزی که ملموس باشد؛ از کارت ویزیت گرفته تا تبلیغات، بسته بندی و لوو و پیام برند شما، همه و همه باید به یکدیگر و به نوع کسب وکار شما مرتبط باشد.

در هر پلت فرم دیجیتال، اطمینان حاصل کنید که مشخصات برند شما در همه جا یکسان است. از راهنمای سبک برند خود برای ایجاد سازگاری با تصاویری مانند استفاده از رنگ و آرم ، فونت ها، عکاسی و غیره استفاده کنید. وب سایت شما مهمترین ابزار برای بازاریابی برند شما است. وقتی وب سایت خود را طراحی می کنید؛ باید شعار، پیام و هویت برند خود را در محتوا وارد کنید.

 

10- بزرگترین مدافع برند خود باشید

هنگامی که شما برندسازی کرده و یک برند تجاری را ایجاد می کنید که برای تجارت کوچک شما کار کند، شما (و کارمندان خود) بهترین طرفداران بازاریابی برند خود هستید. هیچ کس برند تجاری شما را بهتر از شما نمی شناسد، بنابراین این بستگی به شما دارد که بتوانید این کلمه را تاچه اندازه گسترش دهید.

هنگام استخدام کارمندان، اطمینان حاصل کنید که آنها فرهنگی متناسب با رسالت، چشم انداز و ارزش های برند شما دارند. کارمندان را تشویق کنید تا یک برند شخصی ایجاد کنند که با فرآیند برندسازی شرکت شما همسو باشد، این امر باعث تقویت بیشتر دسترسی می شود. به مشتریان وفادار خود بیشتر اهمیت دهید و آنها را ترغیب کنید که نظرات خود را برای شما ارسال کنند، یا مطالب خود را به اشتراک بگذارند. هیچ کس برند تجاری شما را بهتر از شما نمی شناسد، بنابراین این بستگی به شما دارد که بتوانید نام و آوازه برند خود را تا چه حد سترش دهید.

مراحل ساخت برند

نکات مهم فرآیند برندسازی در سال 2019

اکنون که مراحل موفقیت آمیز برای ایجاد یک برند و برندسازی را می دانید، می خوایم راه های ایجاد آگاهی از برند را از طریق بازاریابی و تعامل مورد بررسی قرار دهیم.

ارتقاء تجربه کاربری

وب سایت شما مهمترین ابزار بازاریابی است که برای رشد و توسعه کسب و کار و برندسازی در اختیار شماست. وب سایت شما مکانی است که مصرف کنندگان شما برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شغل شما به آن مراجعه می کنند. نه تنها تجربه کاربر برای افزایش نرخ تبدیل باید تجربه ای ایده آل باشد، بلکه پیام شما نیز باید حقیقت برند شما را بازگو کند. مهم است که هنگام راه اندازی وب سایت خود، موارد مهم را به طرز صحیح انتخاب کنید، از ثبت نام دامنه گرفته تا انتخاب هاست مناسب و استفاده از سیستم صحیح مدیریت محتوا (وردپرس را توصیه می کنیم). وب سایت شما باید سریع بارگذاری شود و سازگار با موبایل باشد. اکثر فعالیتهای بازاریابی برند شما باعث می شوند ترافیک به وب سایت شما بازگردد. گذشته از یک رابط کاربری حرفه ای و زیبا، محتوای شما باید قانع کننده و مفید باشد.

 

سئو و بازاریابی محتوا

یکی از موثرترین راه ها برای افزایش آگاهی از برند و ایجاد ترافیک ارگانیک مربوط به وب سایت شما، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و تولید محتوای باکیفیت است. روش های زیادی برای دستیابی به رتبه خوب در نتایج موتور جستجو وجود دارد که با بررسی دقیق تر سئو داخلی و سئو خارجی سایت می توانید از کم و کیف این موارد آگاه شوید.

یک استراتژی تعریف شده برای بازاریابی محتوا به شما کمک می کند تا با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار کنید و از طریق تعامل با مشتری، از آنها پشتیبانی کنید و به ایجاد اعتماد به نفس برند و افزایش نرخ تبدیل خود کمک کنید. فراموش نکنید که پایه و اساس تلاش های شما برای انتشار محتوا، همیشه وبلاگ سایت شما خواهد بود.

هنگام ساختن وبلاگ برای برند تجاری خود، به موارد زیر توجه کنید:

  • کدام محتوا با مخاطب هدف شما ارتباط برقرار می کند؟
  • چگونه محتوای شما در نتایج جستجوی ارگانیک پیدا می شود؟
  • زمانبندی مطلوب برای انتشار محتوای شما چه موقع است؟
  • برنامه تبلیغ محتوای شما چیست؟

البته نباید فقط روی وبلاگ خود تمرکز کنید. محتوای برند شما می تواند به عنوان اینفوگرافیک، ویدئو، پادکست، مطالعات موردی، مقالات سفید، و سایرموارد دیگرنیز به مخاطبانتان ارائه شود.

سئو و بازاریابی محتوا

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

طبق آمار 74 درصد مصرف کنندگان، برای تصمیم گیری در مورد خرید از یک برند، از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند. شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، تلگرام و فیسبوک. اما چگونه برند شما می تواند از طریق رسانه های اجتماعی به بهترین نحو، ارتباط و تعامل خود را با مشتریان داشته باشد؟

بهترین روش های بازاریابی رسانه های اجتماعی، فعالیت های زیر را شامل می شود:

  • سرپرستی مطالب مربوطه
  • انتشار محتوای یونیک
  • تعامل و ایجاد کمپین ها وگروه ها
  • تبلیغات کلیکی

هربرند باید از طریق ارسال مطالب مرتبط و با کیفیت بالا به طور مداوم در تمام شبکه های رسانه های اجتماعی ظاهر شود. استفاده از رسانه های اجتماعی، ابتدا باید با هدف جلب اعتماد مصرف کننده و سپس تثبیت موقعیت واعتبار شما نزد او صورت پذیرد.

 

ایمیل مارکتینگ

آیا می دانید بالاترین نرخ کلیک از طریق ایمیل هایی که به لیست مخاطبان خود ارسال می کنید حاصل می شود. پس قدرت ساخت لیست مخاطبان برای ارسال ایمیلی های بازاریابی در مراحل اولیه  برندسازی را فراموش نکنید. توجه به ارسال محتوای مناسب، در زمان مناسب، برای شخص مناسب نکته ای است که در افزایش نرخ تبدیل از طریق ایمیل بسیار حائز اهمیت است.

در هنگام هدف قرار دادن مخاطبان هدف در بازاریابی ایمیلی، می توانید از موارد زیراستفاده کنید:

  • تبلیغاتی (استاندارد / فصلی)
  • غیر تبلیغی (محتوای وبلاگ)
  • خبرنامه
  • پیام خوش آمد یا پیشنهاد تخفیف
  • ریمارکتینگ (بررسی سبد خرید رها شده)

ایمیل مارکتینگ

تبلیغات کلیکی

چندین عنصر وجود دارد که به اثربخشی کلی تبلیغات پرداختی یا کلیکی شما کمک می کند:

  • انتخاب استراتژی و هدف تبلیغاتی مشخص
  • انتخاب مخاطب هدف تعریف
  • ردیابی دقیق عملکرد و بازده تبلیغات
  • طراحی خلاقانه و قانع کننده تبلیغات
  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط در تبلیغات

همیشه به یاد داشته باشید:

تبلیغات پرداختی یا کلیکی اگر هدفمند نباشد می تواند بودجه شما را تخلیه کند و اگر هوشمندانه باشد منجر به افزایش فروش می شود. جذابیت تبلیغات پرداختی این است که می تواند نتایج کوتاه مدت و سریعی داشته باشد. این تبلیغات مطمئنا مؤثر است، پس آن را به منظور شناساندن بهتر برند خود به مخاطبان، امتحان کنید

 

چکیده نکات مهم در فرآیند برندسازی

  • مخاطب هدف خود را تعیین کنید
  • یک بیانیه ماموریت تجاری ایجاد کنید
  • تجزیه وتحلیل رقبا
  • بیان مزایا ویژگی های برند شما
  • آرم و نشان تجاری مرتبط ایجاد کنید
  • انتخاب شعار تبلیغات
  • هویت برند خود را اثبات کنید
  • بگذارید شخصیت برند شما بدرخشد
  • جزئیات برند خود را با نوع کسب وکار خود مرتبط کنید
  • با مخاطبان خود صادق باشید
  • بزرگترین مدافع برند خود باشید

برندسازی مراحل

درباره‌ی مهرداد صادقی

همچنین ببینید

بازاریابی بین المللی

بازاریابی بین المللی و بررسی مزایا، انواع و نکات مهم آن

بازاریابی بین المللی چیست؟ نوعی از بازاریابی است که فعالیت های بازاریابی را در بیش …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *