خانه / دسته‌بندی نشده / تبلیغات خلاقانه چیست؟ بررسی انواع ایده ها و مزایا

تبلیغات خلاقانه چیست؟ بررسی انواع ایده ها و مزایا

تبلیغات خلاقانه روح تبلیغات و برندسازی است. تبلیغات خلاقانه همان چیزی است که پیام هایی راجع به محصولات و خدمات به مشتریان می دهد و اگر خلاقیت در تبلیغات وجود نداشت ممکن بود این حجم بالای تبلیغات برای مشتریان هدف خسته کننده بوده یا کم اهمیت جلوه کند. تبلیغ کنندگان اغلب برای طراحی و توسعه تبلیغات خلاقانه ، به آژانس های دیجیتال مراجعه می کنند.

تبلیغات خلاقانه

مزایای تبلیغات خلاقانه

تبلیغات توجه مردم را جلب می کنند

مردم وقت زیادی را به صورت آنلاین می گذرانند، این زمان می تواند حین چک کردن ایمیل، جستجوی اطلاعات، ورود به رسانه های اجتماعی یا صرف وقت گذرانی در وب سپری شود، هر صفحه ای که مشاهده می کنید با گرافیک، متن و سایر عناصر پر شده است که برای جلب توجه شما طراحی شده است. فقط باز کردن یک مرورگر وب می تواند به افزایش اطلاعات شما کمک کند. مردم در مورد چگونگی مشاهده و پردازش اطلاعات صرفه جویی می کنند تا دچار کمبود وقت و هزینه نشوند و وقت خود را کمتر تلف کنند. در نتیجه، بسیاری از افراد آموخته اند که بیشتر آنچه در صفحه قابل نمایش است را تنظیم کنند. آنها در بهینه کردن آنچه که به سرعت به آن نیاز دارند بسیار پیشرفت کرده اند.

تبلیغات خلاقانه واقعا موثرهستند، زیرا قادر به جلب توجه کاربر می باشند. آنها ممکن است به دلیل روشی که به نظر می رسند، فرمی که دارند، عملکرد آنها یا حتی شیوه ای که اجرا می شوند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. بهترین نوع تبلیغات خلاقانه ترکیب چندین مورد از این عناصر با هم است تا بیشترین تأثیر را داشته باشد.

 

تبلیغات خلاقانه کاربران را درگیر خود می کنند

توجه شما برای دستیابی به اهداف خود با تبلیغات، کافی نیست. شما باید راهی را انتخاب کنید تا کاربران درگیر شما شوند و بتوانند تبلیغ شما را بخوانند یا گوش دهند و ترغیب شوند که به سمت شما بیایند. تبلیغات خلاقانه، کاربران را به سمت شما جذب می کنند و آنها را درگیر نگه می دارند. برای تحقق این امر نیازی به پیچیده بودن تبلیغات نیست.

تبلیغ خلاقانه آب نبات بدون قند

در تصویر می بینید که مورچه ها در اطراف آب نبات راه می روند. به طور خودکار این مساله باعث می شود که شما تامل کنید، چرا که این مساله عجیب است. سپس شما بیشتر فکر می کنید تا بفهمید که چرا مورچه ها هنگام رسیدن به آب نبات مانند یک مانع به آن نگاه می کنند و مسیر خود را عوض می کنند، در شرایطی آنها عاشق خوراکی های شیرین هستند. و شما می توانید برچسب “بدون قند” را ببینید. درست حدس زدید این یک نمونه از تبلیغات خلاقانه برای آب نبات بدون قند است.

این یک پیام مؤثر است که این آب نبات ها برای افرادی که دیابت دارند نیز بی خطر است و اهداف خود را در یک تصویر ساده ارائه می دهد. هنگامی که کاربران به یک تبلیغ جذب می شوند یا درگیر آن می شوند، احتمالا همه پیام ها را پردازش می کنند و به احتمال زیاد محصول شما را می خرند یا به یک مشتری ثابت تبدیل می شوند.

 

تبلیغات و تاثیر گذاری آن

وقتی افراد مشغول مشاهده تبلیغات شما هستند، احتمالا به خرید آن نیز فکر می کنند. درهنگام مشاهده یک تبلیغ به این فکر کنید که چه احساسی دارید. اگر خواندن تبلیغات را متوقف کرده اید و اجازه داده اید که پیام آن بر ذهن شما نفوذ کند، یعنی آن تبلیغ موفق بوده است. وقتی کاربران جذب می شوند و ارتباط عاطفی و یا نوع دیگری از ارتباط را با یک تبلیغ حس می کنند، احتمالاً محصول شما را خریداری می کنند. آنها به احتمال زیاد به سایت شما باز می گردند و بیشتر در رسانه های اجتماعی  شما را دنبال می کنند.

 

آگاهی از برند

مردم تبلیغات خلاقانه را به خاطر می سپارند چرا که منحصر به فرد هستند. بسیاری از افراد می توانند تبلیغاتی را که سالها پیش به نمایش درآمده اند، به یاد بیاورند و دلیل آن خلاقیت در تبلیغات است. راه اندازی یک کمپین تبلیغات خلاقانه بهترین کاری است که می توانید برای گسترش هویت  و آگاهی از برند خود انجام دهید و اطمینان حاصل کنید که افراد بیشتری درباره محصولاتی که می فروشید، اطلاعات دارند.

 

پیاده سازی تبلیغات خلاقانه

ممکن است شما تیمی حرفه ای داشته باشید که بتواند تبلیغات حرفه ای و خلاقانه ای را برای شرکت شما ایجاد کند. اگر می خواهید نتایج خوبی به دست آورید، باید یک تیم داخلی  استخدام کنید یا باید با یک آژانس تبلیغات حرفه ای کار کنید. وقتی بهترین ها را استخدام می کنید، بهترین نتیجه را می گیرید، بنابراین درهنگام قیمت گذاری خدمات، این نکته را در خاطر داشته باشید. ممکن است مجبور شوید بیش از آنچه انتظار داشتید هزینه کنید، اما فکر کنید وقتی تبلیغات شما تبدیل های مورد نظر را دریافت می کند، چه بازده ای را به دست می آورید. شما می توانید از ابزارهای اتوماسیون در ارتباط با تبلیغات خود استفاده کنید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین مکان را برای دریافت بازده حداکثری پیدا کرده اید.

در این راستا شما می توانید از شبکه های اجتماعی نظیر Facebook ،Twitter ،Snapchat و Instagram برای ایجاد تبلیغات خلاقانه کمک بگیرید. ابزارهای مناسب نه تنها به شما در پیداکردن جایگاه مطلوب برای تبلیغات کمک می کنند، بلکه به شما در نظارت بر پیشرفت آنها کمک می کنند تا بتوانید اهداف خود را گسترش داده و بازده بهتری کسب کنید.

تبلیغات خلاقانه

8 ایده برای تبلیغات خلاقانه

1- در جایی جدید تبلیغ کنید

مدیران اغلب مشاغل به دلیل اینکه تعداد بیشتری مخاطب از تبلیغاتشان در بسترهای خاص بازدید می کنند، بیشتر روی آنها تمرکز می کنند. تبلیغاتی مانند تبلیغات درمجلات یا تبلیغات اینترنتی. آنچه مدیران  فراموش می کنند این است که مصرف کنندگان به این نوع تبلیغات عادت کرده اند، بنابراین اکثر این تبلیغات را معمولا نادیده می گیرند. آخرین باری که واقعا به یک تبلیغ بنر در کنار یک وب سایت نگاه کردید چه زمانی بوده است؟ احتمالا یادتان نمی آید. بنابراین به فکر خلاقیت در تبلیغات باشید.  به عنوان مثال، به جای یک بیلبورد یا یک مقاله اینترنتی، یک شرکت تولید آبمیوه های طبیعی می تواند محصول خود را میان محصولات کشاورزان در بازار میوه  بفروشد. این رویکرد به قدری متفاوت است که نظر اکثر افراد را به خود جلب می کند.

 

2- به یک کالای تجاری منحصر به فرد بپردازید

محصول یا خدماتی که شرکت شما ارائه می دهد  واقعا سرگرم کننده یا جالب است یا خیر؟ اگر شما ارائه دهنده یک محصول IT نظیر USB هستید که آرم شرکت شما روی آن قرار دارد. می توانید در ازای سفارش مردم از شما، به آنها نرم افزاری امنیتی برای ارائه خدمات امنیتی هدیه دهید. یا اگر یک فلش از شما خریداری می کنند، درون فلش را با محتوای آموزشی پر کنید و در بازار عرضه کنید. این کار نمونه یک تبلیغات خلاقانه و مفید است.

 

3- استخدام یک طراح گرافیک

در دنیایی که مردم درباره یک کتاب جلد از روی جلد آن قضاوت می کنند. یک وب سایت با رابط کاربری ضعیف، ارائه بروشوری خسته کننده یا یک بسته بندی قدیمی برای محصولات شما، می تواند مشتریان را کلافه کند. با استخدام یک طراح گرافیک یا ایده پرداز، تنوع را به کسب وکار خود وارد کنید.

کارت ویزیت

4-  ارائه جزئیات کار و دریافت انتقادات و پیشنهادات

پخش مستقیم روشی عالی برای جذب افراد به مشاغل شما و دیدن کارهایی است که انجام می دهید. به عنوان مثال، یک کافه می تواند نشان دهد که قهوه خود را از کجا تهیه می کند و چگونه آنها را قبل از سرو کردن به مشتریان خود آماده می کند. ممکن است فکر کنید که این مسئله بسیار خطرناک است زیرا مشتریان می توانند نقاط ضعف شما را ببینند و انتقاداتی را به شما وارد کنند. با این حال، شرکت های هوشمند از این مشتریان تشکر می کنند و یک ویدئوی پیگیری آماده و برای آنها ارسال می کنند که نشان دهند چگونه بازخورد آنها مورد توجه  قرار گرفته و نقطه ضعف یاد شده بهبود یافته است.

 

5- ارائه خدمات داوطلبانه

هیچ کاری بهتر از ارائه خدمات یا محصولات داوطلبانه به یک سازمان  یا موسسه خیریه نیست. این کار نه تنها، کاری انسان دوستانه است بلکه یک نوع تبلیغات خلاقانه می باشد که مزایای زیر را برای شما به دنبال دارد:

  • این کار می تواند هویت نام تجاری شما را تعریف کند
  • هویت برند شما را بیش از پیش آشکار می سازد
  • دسترسی شما را به مخاطبان افزایش می دهد
  • روحیه کارمندان شما را تقویت می کند
  • روابط عمومی شما را ارتقاء می دهد

 

6- همکاری با مشاغل مرتبط دیگر

همکاری راهی عالی برای تقسیم هزینه تبلیغات و ایجاد کسب و کار جدید است. بهترین شرکت ها شرکت هایی هستند که رقابت صفر را برای شما ایجاد می کنند اما محصولات یا خدماتی را ارائه می دهند که تجارت شما را تکمیل می کند. اگریک مغازه تولید نان فانتزی دارید؟ با یک کافه مجاور شریک شوید. آیا خدمات مالی ارائه می دهید؟ سعی کنید با یک شرکت املاک و مستغلات محلی همکاری کنید تا به مردم کمک کنید خانه پیدا کنند. دستیابی به معامله مشترک، اثربخشی تبلیغات شما را دو چندان می کند و اعتبار شما را افزایش می دهد. این یک مصداق بارز از تبلیغات خلاقانه است.

 

7- برگزاری رویداد و ارائه خدمات رایگان

رویدادهای کوچک، روشی باورنکردنی برای قرارگرفتن مشاغل و کسب وکار شما در معرض دید عموم مردم و جامعه است. به امید اینکه مردم بتوانند با شما صحبت کنند و به شما نزدیک شوند  کاری سرگرم کننده و متفاوت انجام دهید که مردم از آن لذت ببرند. به عنوان یک نانوایی، می توانید یک روزدر ماه مشتریان را در پروسه پخت و تزئین در نانوایی درگیر کنید و برای  پاداش به آنها تخفیف بدهید.

به عنوان یک شرکت فناوری اطلاعات، شما می توانید در محل شرکت خود مشاوره  رایگان به مشتریان خود ارائه دهید و به افرادی که دارای مشکلات جزئی در زمینه کار شما هستند کمک کنید تا تخصص خود را بالا ببرند. فراموش نکنید که امکانات بی پایان است و هر کاری که می کنید کافیست از آن لذت ببرید و آن را برای مخاطب سرگرم کننده کنید. برگزاری رویدادها و ارائه خدمات رایگان یکی از انواع تبلیغات خلاقانه است که مخاطب را به سمت شما جذب می کند.

 

8- قوانین را بشکنید

در مورد تبلیغات، هیچ قانونی وجود ندارد، و این یک فرصت عالی برای ارائه تبلیغات خلاقانه می باشد. ایده های خود را در ذهنتان نگه ندارید و آنها را عملی کنید. به جای تبلیغات چاپی، تبلیغات دیجیتالی را امتحان کنید، یا برعکس. ساده ترین راه برای افزایش خلاقیت شما فقط امتحان کردن چیزهای جدید است. ممکن است شما پابلو پیکاسو بعدی نباشید، اما این بدان معنا نیست که نمی توانید خلاق باشید. پس همین امروز شروع کنید.

تبلیغات خلاق

 

نمونه های تبلیغات خلاقانه

1- تبلیغ خلاقانه یک برند شکلات با ریختن انبوهی شکلات در کنار خیابان

تبلیغ خلاق یک برند شکلات

 

2- تبلیغ رستوران های زنجیره ای مک دونالد در حاشیه جاده

تبلیغات مک دونالد

 

3- تبلیغ شرکت فناوری GOPRO در نمایشگر یک هواپیما

gopro

 

4- تبلیغ خلاقانه جاروبرقی با سبکی طنز آلود

تبلیغ خلاق جاروبرقی

_________________________________________________

همچنین در زمینه ی تبلیغات میتوانید مقالات زیر را مطالعه نمایید:

  1. تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  2. تبلیغات در گوگل
  3. تبلیغات ویدیویی
  4. تبلیغات رایگان
  5. غیر فعال کردن تبلیغات موبایل

درباره‌ی مهرداد صادقی

همچنین ببینید

استراتژی بازاریابی اینترنتی

استراتژی بازاریابی اینترنتی و معرفی 9 روش برتر آن

استراتژی بازاریابی اینترنتی چیست؟ یک اصطلاح فراگیر برای بازاریابی محصولات و یا خدمات آنلاین است …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *