خانه / دسته‌بندی نشده / دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + آموزش کامل و جامع آن

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ + آموزش کامل و جامع آن

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال امروزه یکی از اصول اساسی بازاریابی اینترنتی است. دیجیتال مارکتینگ می تواند انواع تبلیغات اینترنتی اعم از تبلیغات موبایلی و تبلیغات ویدئویی و تبلیغات در گوگل را نیز در بر بگیرد. طبق تحقیقات، استفاده از اینترنت در بین بزرگسالان فقط در سه سال گذشته 5٪ افزایش یافته است. همچنین نحوه خرید مردم نیز تغییر کرده است. به این معنی که بازاریابی آفلاین همانند گذشته تاثیرگذار نیست. بازاریابی دیجیتال یکی از مهمترین انواع بازاریابی آنلاین است.

اما هنوز در مورد بازاریابی دیجیتال سؤالات بسیاری از طرف مردم وجود دارد. بنابراین، ما تصمیم گرفتیم که به آنها پاسخ دهیم. یا خواندن ادامه این مقاله، متوجه می شوید که امروزه بازاریابی دیجیتال به چه صورت انجام می شود و نکات اصولی و مهم حین اجرای آن کدام است و این فرآیند به چند بخش تقسیم شده و چه انواعی دارد.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال شامل کلیه تلاش ها برای نوعی از بازاریابی است که در آن از یک بستر ارتباط الکترونیکی مانند اینترنت استفاده می شود. مشاغل و کسب وکارهای گوناگون برای ارتباط با مشتریان خود، از کانالهای دیجیتالی مانند موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و وب سایتهای دیگر بهره می گیرند.

 

کاربرد دیجیتال مارکتینگ در تجارت

دیجیتال مارکتینگ با استفاده از تاکتیک ها و کانال های دیجیتالی متعدد برای ارتباط با مشتریان به صورت آنلاین درجایی که مشتری بیشترین وقت خود را سپری می کند انجام می شود. بهترین بازاریاب های دیجیتال تصویری روشن از نحوه پشتیبانی هر کمپین بازاریابی دیجیتال از اهداف اصلی خود دارند. و بسته به اهداف و استراتژی بازاریابی خود، می توانند از طریق کانال های رایگان و پولی که در اختیارشان قرار دارد، از یک کمپین بزرگتر حمایت کنند. به عنوان مثال، یک بازاریاب شبکه های اجتماعی ممکن است به تبلیغ پست های وب سایت شما از طریق شبکه های اجتماعی به  تجارت شما در جذب مشتری کمک کند.

 

انواع دیجیتال مارکتینگ

  • بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی شبکه های اجتماعی
  • تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی وابسته
  • تبلیغات بومی
  • اتوماسیون بازاریابی
  • ایمیل مارکتینگ
  • روابط عمومی PR
  • بازاریابی ورودی

انواع بازاریابی دیجیتال

1- بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

فرآیند بهینه سازی وب سایت شما برای به دست آوردن “رتبه” بالاتر در صفحات نتایج موتور جستجو است، که در نتیجه آن میزان ترافیک ارگانیک وب سایت شما افزایش می یابد. بسترهایی که از سئو بهره می برند شامل وب سایت ها، وبلاگ ها و اینفوگرافیک ها هستند.

دو روش کلی برای سئو کردن صفحات وب سایت شما وجود دارد:

سئو داخلی سایت

سئو داخلی سایت یا On page seo ، در یک تعریف ساده  به مجموعه فرآیندهایی گفته می شود  که داخل یک سایت به منظور دستیابی به رتبه بالاتر و یا بازدید بیشتر انجام می دهیم. سئو داخلی شامل مواردی نظیر : تولید محتوای باکیفیت، استفاده صحیح و به جا از تگ ها، انتخاب Url مناسب و .. می باشد.

سئو خارجی سایت

سئو خارجی سایت یا Off page seo، یکی دیگر از انواع سئو است، که اهمیت فوق العاده ای در بهبود رتبه وب سایت شما دارد. این نوع سئو به کدهای سایت یا مطالب وب سایت شما ارتباطی ندارد اما با آن رابطه مستقیم دارد. در سئو خارجی، شما باید روی لینک‌ های ارائه شده تمرکز کنید چرا که لینک های داخلی و لینک های خارجی باید به درستی و به جا تعیین شده باشند.

 

2- بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یکی از مهمترین بخش های دیجیتال مارکتینگ می باشد و به معنای ایجاد و ارتقاء محتوا به منظور ایجاد آگاهی از برند، افزایش ترافیک و جذب مخاطبان و مشتریان جدید است.

بسترهایی که می توانند در استراتژی بازاریابی محتوای شما موثر باشند عبارتند از:

پست های وبلاگ

نوشتن و انتشار مقالات در وبلاگ شرکت یا موسسه به شما کمک می کند تا تخصص ها و ویژگی های صنعت خود را نشان دهید و میزان ترافیک ارگانیک را برای تجارت خود افزایش دهید. این در نهایت به شما فرصت بیشتری می دهد تا بازدید کنندگان وب سایت خود را به هواداران خود تبدیل کنید. مطالبی با فرمت طولانی مشابه مقالات آموزشی، بیشتر به بازدید کنندگان وب سایت شما  کمک می کند.

اینفوگرافیک

گاهی اوقات، خوانندگان می خواهند شما نشان دهید، نه اینکه حرف بزنید. اینفوگرافیک نوعی محتوای بصری است که به بازدید کنندگان وب سایت کمک می کند تا مفهومی را که می خواهید ارائه دهید را تجسم کنند.

 

3- بازاریابی شبکه های اجتماعی

این عمل باعث افزایش شهرت نام تجاری و محتوای شما در شبکه های اجتماعی می شود و در نهایت باعث افزایش آگاهی مردم از برند شما و ارتقاء ترافیک سایت شما می گردد.

بسترهایی که می توانید در بازاریابی شبکه های اجتماعی از آنها استفاده کنید عبارتند از:

بازاریابی شبکه های اجتماعی

4- تبلیغات کلیکی

تبلیبغات کلیکی گوگل یا PPC ، روشی برای هدایت ترافیک به وب سایت شما با پرداخت بابت هر بار کلیک بر روی تبلیغ شما است. یکی از متداول ترین انواع تبلیغات کلیکی، Google Ads است. در این روش شما عبارات یا کلمات کلیدی مدنظر خود را در Google Ads وارد می ‌کنید تا تبلیغات مد نظر شما برای کاربرانی که این عبارات را جستجو می کنند نمایش داده شود. شما همچنین برای هر کلیک باید هزینه ‌ای را بپردازید.

بسترهای دیگری که می توانید در آنها از تبلیغات کلیکی استفاده کنید عبارتند از:

تبلیغات در فیس بوک

دراینجا، شما می توانید مبلغی را برای سفارشی کردن یک فیلم یا تصویر خاص پرداخت کنید تا فیسبوک آن را برای افرادی که با مخاطبان تجارت شما مطابقت دارند، منتشر کند.

 تبلیغات توئیتر

در اینجا، شما می توانید با پرداخت مبلغی معین  نشانه ها یا نشان های نمایه را در فیلد های خبری مخاطبان خاص خود قرار دهید. این موارد اختصاصی بوده و برای دستیابی به یک هدف خاص برای تجارت شما انجام می شود. این کار می تواند ترافیک وب سایت و دنبال کنندگان توئیتر شما را افزایش دهد.

پیام های هدفمند در LinkedIn

دراینجا، شما می توانید مبلغی را پرداخت کنید که در ازای آن پیام هایی هدفمند مستقیماً برای کاربران خاص LinkedIn بر اساس صنعت و کسب و کار شما ارسال شود.

 

5- بازاریابی وابسته

این نوعی تبلیغات مبتنی بر عملکرد است که در آن شما برای ارتقاء محصولات یا خدمات شخص دیگری در وب سایت خود کمیسیون دریافت می کنید.

کانال های بازاریابی وابسته شامل موارد زیر است:

  • میزبانی از تبلیغات ویدیوئی از طریق برنامه YouTube Partner
  • ارسال پیوندهای وابسته از حسابهای شبکه های اجتماعی

 

6- تبلیغات بومی

تبلیغات بومی نوعی از تبلیغات است که عمدتا به صورت آنلاین انجام می گیرد. در بسیاری از موارد این تبلیغات مانند یک تبلیغات عادی است و به صورت یک فیلم، مقاله یا تصویر انتشار می یابد. کلمه “بومی” به انسجام محتوا با رسانه های دیگر که در سیستم عامل کاربر ظاهر می شوند اشاره دارد. البته بسیاری از افراد نیز تبلیغات رسانه های اجتماعی مانند تبلیغات فیس بوک و تبلیغات اینستاگرام را  تبلیغاتی بومی می دانند. این تبلیغات یکی از رایج ترین انواع دیجیتال مارکتینگ به شمار می آید.

تبلیغات بومی

7- اتوماسیون بازاریابی

اتوماسیون بازاریابی به نرم افزاری اطلاق می شود که عملیات اصلی بازاریابی شما را انجام می دهد. بسیاری از بخش های بازاریابی می تواند کارهای تکراری و روزمره ای باشد که به صورت دستی توسط شما انجام می شود و یک نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می تواند به طور خودکار آنها را انجام دهد.

این موارد عبارتند از:

خبرنامه های ایمیل

اتوماسیون ایمیل فقط به شما اجازه نمی دهد تا به طور خودکار ایمیل را به مشترکان خود ارسال کنید. همچنین می تواند در صورت نیاز شما، به کاهش لیست مخاطبین شما کمک کند، بنابراین خبرنامه شما فقط برای افرادی ارسال می شود که می توانند آنها را در صندوق ورودی خود ببینند.

برنامه ریزی ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی

اگر می خواهید حضور سازمان خود را در یک شبکه اجتماعی پررنگ تر جلوه دهید، باید به صورت مکرر پست های جدید ارسال کنید. ابزارهای برنامه ریزی رسانه های اجتماعی، با زمان بندی ارسال پست های شما، باعث صرفه جویی زمان شما نیز می شود، بنابراین می توانید زمان بیشتری را صرف تمرکز روی استراتژی محتوا کنید.

پیگیری و گزارش کمپین

کمپین های بازاریابی می توانند شامل: ایمیل، محتوا، تماسهای تلفنی و موارد دیگر شوند. اتوماسیون بازاریابی می تواند به شما کمک کند تا کارهایی را که بر اساس آن انجام می دهید مرتب سازی کنید، و سپس عملکرد آن کمپین را بر اساس پیشرفتی که همه این مؤلفه ها در طول زمان داشته اند، ارزیابی کنید.

 

8- ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از مهمترین موارد دیجیتال مارکتینگ می باشد. شرکت ها از بازاریابی ایمیلی به عنوان روشی برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده می کنند. ایمیل اغلب برای تبلیغ محتوا، تخفیف ها و رویدادها و همچنین جهت هدایت مردم به سمت وب سایتی خاص استفاده می شود.

 انواع ایمیلهایی که ممکن است در یک کمپین بازاریابی از طریق ایمیل ارسال کنید عبارتند از:

  • ایمیل های حاوی خبرنامه یا فرم اشتراک
  • ایمیل های استقبال مشتری
  • ایمیل های اطلاع از تخفیفات و تسهیلات
  • ایمیل های ثبت خرید یا پیگیری ارسال
  • ایمیل های تکمیلی به منظور توضیح یا تبلیغ یک محصول

ایمیل مارکتینگ

9- روابط عمومی یا Public Relations

روابط عمومی (PR)، روشی برای تأمین پوشش آنلاین به دست آمده با تکیه بر بسترهای ارتباطی مبتنی بر محتوا می باشد. این مدل بسیار شبیه به روابط عمومی سنتی است، اما در فضای آنلاین.

 بسترهایی که می توانید از آنها برای ارائه  روابط عمومی خود استفاده کنید عبارتند از:

تعامل با مطبوعات

برای مثال، گفتگو با روزنامه نگاران در توئیتر، یک راه عالی برای ایجاد رابطه با مطبوعات است که فرصت های کسبی نظیر رسانه ای را برای شرکت شما ایجاد می کند.

تعامل با مخاطبان از طریق نظرات آنلاین

وقتی شخصی شرکت یا برند شما را به صورت آنلاین بررسی کند، چه نتیجه آن بررسی مثبت باشد و چه منفی، شما ممکن است به دلیل غریزه و تعصب به برند خود آن را به خوبی درک نکنید. سعی کنید از انتقادات سازنده درس بگیرید و برند خود را انسانی سازی کرده و به نظر مخاطبان خود اهمیت دهید و با آنها در تعامل باشید، چرا که اینکار از اعتبار شما محافظت می کند.

پاسخگوی مخاطبان خود باشید

پاسخگویی به سوالات و نظرات مخاطبان شما بهترین راه برای ایجاد یک تعامل دوستانه با مشتری و بهبود نرخ تبدیل خواهد بود.

 

10- بازاریابی ورودی

پس از ورود افراد به وب سایت شما، تیم فروش شما می تواند با استفاده از ابزارهای مکالمه مانند ایمیل و گپ با آنها درگیر شود و با ارائه و آموزش استفاده از خدمات برند شما، مخاطبان را جذب شما کنند.

در اینجا چند نمونه از بازاریابی ورودی اشاره شده است:

  • تولید محتوا باکیفیت
  • بازاریابی ویدئویی
  • ایمیل مارکتینگ

بازاریابی ورودی

یک بازاریاب دیجیتال چه کاری انجام می دهد؟

بازاریاب دیجیتال معمولاً برای هر بستر بازاریابی روی شاخص عملکرد کلیدی متمرکز است تا بتواند عملکرد شرکت را به درستی در هر یک از این موارد اندازه گیری کند. برای مثال، یک بازاریاب دیجیتال که مسئولیت سئو را بر عهده دارد، “ترافیک ارگانیک” وب سایت شما را اندازه گیری می کند.  این میزان ترافیک، مربوط به بازدید کنندگان وب سایت شما است است که از طریق جستجوی گوگل، صفحه ای از وب سایت شما را پیدا کرده اند.

بازاریابی دیجیتال امروزه در قالب نقش های متفاوتی از بازاریابی انجام می شود. در شرکت های بزرگتر، این تاکتیک ها دارای چندین متخصص هستند که هر یک فقط روی یک یا دو کانال دیجیتال تمرکز دارند.

در اینجا وظیفه چند نمونه از این متخصصان آورده شده است:

مدیر سئو

به طور خلاصه، مدیران سئو کسب و کار شما را برای کسب رتبه بهتر در گوگل ارتقاء می دهند. این کار با استفاده از روشهای متنوعی که برای بهینه سازی موتورهای جستجو، وجود دارد انجام می شود. این شخص ممکن است مستقیماً با تولیدکنندگان محتوا کار کند تا ازکیفیت محتوای تولید شده مطمئن شود یا خود به کار تولید محتوا بپردازد.

متخصص بازاریابی محتوا

متخصصان بازاریابی محتوا در واقع سازندگان محتوای دیجیتال هستند. و جایگاه ویژه ای در فرآیند دیجیتال مارکتینگ دارند. آنها غالباً تقویم تولید محتوای شرکت را بررسی می کنند و یک استراتژی محتوا ارائه می دهند که شامل ویدئو نیز هست.

مدیر شبکه های اجتماعی

نقش مدیریت شبکه های اجتماعی در فرآیند دیجیتال مارکتینگ غیر قابل انکار است. مدیران رسانه های اجتماعی یک برنامه مدون برای تولید محتوای نوشتاری و تصویری شرکت تعیین می کنند. آنها همچنین ممکن است با متخصص بازاریابی محتوا همکاری کند تا بتواند استراتژی مناسبی را تهیه و ارئه دهند.

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی

هماهنگ کننده اتوماسیون بازاریابی، فردی است که به  انتخاب و مدیریت نرم افزاری  کمک می کند و به کل تیم بازاریابی اجازه می دهد تا رفتار مشتریان خود را درک کرده و میزان رشد شغلی خود را اندازه گیری کنند. از آنجا که بسیاری از عملیات بازاریابی که در بالا توضیح داده شد ممکن است جدا از یکدیگر انجام شود، برای این مهم است که شخصی وجود داشته باشد که بتواند این فعالیتهای دیجیتالی را در کارزارهای فردی قرار دهد و عملکرد هر کمپین را بررسی و هماهنگ کند.

 

آیا دیجیتال مارکتینگ برای همه مشاغل جواب می دهد؟

دیجیتال مارکتینگ می تواند برای هر تجارت و در هر صنعتی مثمر ثمر باشد. صرف نظر از آنچه شرکت شما به مشتریان ارائه می دهد، اجرای دقیق فرآیند دیجیتال مارکتینگ همچنان مستلزم بهره گیری از متخصصین بازاریابی دیجیتال برای شناسایی نیاز مخاطبان شما و ایجاد محتوای آنلاین با ارزش است.

دیجیتال مارکتینگ

دونوع کلی دیجیتال مارکتینگ وجود دارد:

دیجیتال مارکتینگ مدل B2B

شرکت های B2B شرکت های حمایتی هستند که خدماتی را که مشاغل دیگر نیاز دارند، به آنها ارائه می دهند. در دیجیتال مارکتینگ به روش B2B، یک شرکت، خدماتی را به شرکت ها و کسب وکارهای دیگر ارائه می دهد. در اینجا خدمات به مخاطبان عادی ومردم ارائه نمی شود. بلکه پای شرکت ها و موسسات و سازمان های مختلف در میان است و به عبارتی معامله میان دو کسب وکار یا دو تجارت مختلف اما مرتبط صورت میگیرد.  شرکت های B2B مخاطبان کاملاً متفاوتی دارند. آنها معمولا مواد اولیه، قطعات نهایی، خدمات مشاوره ای و… را به شرکت های دیگر ارائه می دهند.

دیجیتال مارکتینگ مدل  B2C

شرکت های B2C، شرکت هایی هستند که هدف اصلی و نهایی آنها ارائه خدمات و فروش محصولات به مخاطبان هدف و مشتریان می باشد که مردم عادی را شامل می شود. در واقع این شرکت ها مستقیما محصولات و خدمات خود را به مصرف کننده ارائه می دهند. برای شرکت های B2C، بسترهایی مانند اینستاگرام و پینترست اغلب می توانند با ارزش تر از سیستم عامل های متصل به کسب و کار مانند لینکدین باشند.

 

نقش دیجیتال مارکتینگ در یک کسب و کار چیست؟

برخلاف اکثر تلاش های بازاریابی آفلاین، دیجیتال مارکتینگ به بازاریاب ها اجازه می دهد تا نتایج دقیق را در زمان واقعی مشاهده کنند. اگر تاکنون تبلیغی را در یک روزنامه منتشر کرده باشید، می دانید تخمین تعداد افرادی که آن را مشاهده می کنند واقعاً چقدر دشوار است. هیچ راه مطمئنی وجود ندارد که بدانید آیا این تبلیغ تاثیری بر فروش شما داشته است یا خیر. از طرف دیگر، با دیجیتال مارکتینگ  می توانید  نرخ تبدیل  خود را از هر جنبه  بازاریابی خود، اندازه بگیرید.

در اینجا چند مثال آورده شده است:

بررسی ترافیک وب سایت

در بازاریابی دیجیتال، می توانید با استفاده از نرم افزار Digital analytics، موجود در سیستم عامل های بازاریابی مانند HubSpot، تعداد دقیق افرادی که صفحه اصلی وب سایت شما را واقعا مشاهده کرده اند، را ببینید. همچنین می توانید تعداد سایر صفحات بازدید شده را مشاهده کنید. این اطلاعات به شما کمک می کند تا بر اساس تعداد افرادی که از این بسترهای بازاریابی به سمت وب سایت شما روانه می شوند را ببینید و بدانید کدام را باید در اولویت قرار دهید و وقت بیشتری برای آن صرف کنید.

بررسی بازدید محتوا

تصور کنید که شما یک بروشوربرای محصول خود ایجاد کرده اید و آن را از طریق نامه ها یا تراکت هایی به مردم ارسال کرده اید. این بروشور نوعی محتوا است، البته آفلاین. مشکل این است که شما نمی دانید چند نفر بروشور شما را باز کردند و مطالعه کرده اند و یا چند نفر آن را مستقیم به سطل آشغال انداختند.

اکنون تصور کنید که به جای آن، بروشور مد نظر را در وب سایت خود ارائه دهید. حال می توانید دقیقاً تعداد افرادی که آن را در صفحه شما مشاهده کرده اند را ببینید. همچنین می توانید با استفاده از فرم ها، اطلاعات تماس کسانی که از آن صفحه خاص بازدید کرده اند را جمع آوری کنید.

مدل سازی ویژگی

یک استراتژی موثر دیجیتال مارکتینگ همراه با ابزارها و فن آوری های مناسب به شما این امکان رامی دهد که مشخصات مربوط به خرید مشتری و نحوه تعامل او با تجارت خود را بررسی کنید. ما این الگوسازی را مدل سازی ویژگی می نامیم  که به شما این امکان را می دهد تا روند مربوط به تحقیق و خرید محصولات خود توسط مردم را مشاهده کنید.  این به شما کمک می کند تا تصمیم گیری آگاهانه تری در مورد بخش هایی از استراتژی بازاریابی خود داشته باشید و به این مساله توجه کنید که چه بخش هایی از چرخه فروش شما به بهبود نیاز دارند.

بازاریاب دیجیتال

اما چه نوع محتوای دیجیتالی باید ایجاد کنم؟

نوع محتوایی که شما ایجاد می کنید به نیاز مخاطبان شما در مراحل مختلف ثبت خرید بستگی دارد. شما باید با بررسی دقیق جزئیات مربوط به مخاطبانتان شروع کنید تا اهداف و چالش های مخاطبان خود را در رابطه با شغل خود مشخص کنید. در سطح پایه، محتوای آنلاین شما باید به آنها کمک کند تا سوالات آنها پاسخ داده شده ومشکلاتشان برطرف شود و بر چالشهای خود غلبه کنند. از نظر قالب محتوا، شما باید موارد زیادی را مورد امتحان و آزمایش قرار دهید تا به نقطه مطلوب برسید.

در اینجا سه مرحله کلی وجود دارد:

مرحله آگاهی

این مرحله شامل موارد زیر می شود:

  • تولید محتوای با کیفیت برای افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت شما
  • سئو قوی و داشتن استراتژی کلمات کلیدی مناسب
  • استفاده از اینفوگرافیک
  • تولید ویدئوهای کوتاه

مرحله ملاحظه

این مرحله شامل موارد زیر می شود:

  • ارائه کتابهای الکترونیکی
  • ارائه گزارش های تحقیقاتی دقیق و جامع
  • ارائه محتوای تعاملی و مفصل

مرحله تصمیم گیری

این مرحله شامل موارد زیر می شود:

  • توصیف دقیق محصول یا خدمات
  • ایجاد انجمن و بحث درباره خدمات و محصولات شما
  • پاسخگویی دقیق به مخاطبان

بازاریابی دیجیتال

 چقدر طول می کشد تا نتایج حاصل از دیجیتال مارکتینگ مشاهده شود؟

در دیجیتال مارکتینگ، اغلب تصور می شود با توجه به این واقعیت که اندازه گیری نرخ تبدیل راحت تر است، می توانید نتایج را خیلی سریعتر از آنچه ممکن است در مقایسه با بازاریابی آفلاین مشاهده کنید. با این وجود، مشاهده نتایج مثبت برای شما در نهایت به انتخاب نوع و اثربخشی استراتژی بازاریابی دیجیتال شما بستگی دارد. اگر برای شناسایی نیازهای مخاطبان خود برای پاسخگویی به آنها وقت صرف می کنید و برای جذب و افزایش نرخ تبدیل آنها بر روی ایجاد محتوای  با کیفیت متمرکز می شوید، احتمالاً در مدت شش ماه اول نتایج مثبت و قابل لمسی را مشاهده خواهید کرد. اگر تبلیغات پولی بخشی از استراتژی دیجیتالی شما باشد، قطعا نتایج مثبت سریعتر آشکار می شوند. هرچند توصیه می شود برای موفقیت پایدار در درازمدت، روی ساختن محتوای باکیفیت و بهینه سازی سایت خود تمرکز کنید.

درباره‌ی مهرداد صادقی

همچنین ببینید

بیمه عمر

بازاریابی بیمه عمر | بررسی انواع نکات و استراتژی ها

بازاریابی بیمه عمر یکی از انواع بازاریابی های مربوط به بیمه می باشد. بیمه عمر، …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *