خانه / دسته‌بندی نشده / تبلیغات رایگان چیست؟ بررسی 17 روش برتر 2019

تبلیغات رایگان چیست؟ بررسی 17 روش برتر 2019

تبلیغات رایگان به عنوان یک فعالیت تجاری انجام می شود که هدف آن، افزایش، رشد یا توسعه آگاهی از یک محصول، خدمات خاص یا برند می باشد و هزینه ای برای تبلیغ کننده ندارد. تبلیغات رایگان شامل انواع مختلف و متنوعی می باشد که بخشی از تبلیغات اینترنتی را نیز در بر می گیرد. مفهوم “رایگان” در رابطه با اصطلاح “ تبلیغات رایگان ” نشان می دهد كه تلاش های تبلیغاتی بدون هزینه یا بدون هزینه مستقیم انجام می گیرد. اگرچه روش های تبلیغات رایگان در دسترس فروشندگان وجود دارد، اما اجرای تلاش های تبلیغاتی رایگان منوط به درجات مختلفی از قابلیت دوام، کارایی و قانونی بودن است.

روش های رایگان زیادی برای تکمیل تلاشهای تبلیغاتی شما وجود دارد. با در نظر گرفتن تاکتیک های تبلیغاتی رایگان در استراتژی خود، می توانید برخی از هزینه های غیر ضروری را حذف کرده و بودجه خود را به موارد مهم تر با ماندگاری بیشتر اختصاص دهید.

تبلیغات رایگان

17 راه برای تبلیغات رایگان

  • بهینه سازی جستجوی محلی در گوگل مپ
  • از Yext کمک بگیرید
  • ارسال پست های مهمان برای وبلاگ های دیگر
  • به سؤالات Quora پاسخ دهید
  • انتشار مطالب در لینکدین
  • ارائه مصاحبه و آموزش در قالب پادکست
  • وب سایت خود را با امضای ایمیل خود تبلیغ کنید
  • ارسال خبرنامه های ایمیل
  • شرکت در رویدادهای حضوری
  • در یک رویداد مجازی شرکت کنید
  • یک محصول رایگان ارائه دهید
  • بروشور یا کاتالوگ تهیه کنید
  • فیلم هایی در YouTube ایجاد کنید
  • از مشارکت با سایر وب سایت ها استفاده کنید
  • فعالیت در رسانه های اجتماعی
  • سیستم عامل های خاص عکس و ویدئو را آزمایش کنید
  • به سوالات و نظرات مشتریان پاسخ دهید

1- بهینه سازی جستجوی محلی در گوگل مپ

یکی ازقدرتمندترین راه های تبلیغات رایگان برای تبلیغ شغل شما ازطریق Google My Business است که به شرکت ها این امکان را می دهد تا حضور خود را در جستجوی گوگل و گوگل مپ مدیریت کنند. این ابزار می تواند رتبه بندی شما را در نتایج جستجوی محلی تقویت کند. رتبه بندی بالا در جستجوی محلی نشان می دهد که شما یک شرکت قانونی و مرتبط هستید. به علاوه، اگر در جستجوی محلی رتبه بالایی داشته باشید، مصرف کنندگان بیشتری تجارت شما را نسبت به رقبا انتخاب می کنند. در دنیای پر سرعت امروز، راحتی بسیار مهم است.

گوگل مپ به مشتریان این امکان را می دهد تا مکان نام تجاری شما را بیابند. این باعث افزایش سطح راحتی آنها می شود و باعث می شود آنها بیشتر به سمت شما جذب شوند. همچنین، این قضیه باعث ایجاد اعتماد در مشتریان می شود، چرا که به آنها نمی گویید که باید به تجارت شما اعتماد کنند، شما به آنها نشان می دهید.

گوگل مپ

 

2- از Yext کمک بگیرید

Yext یک بستر مدیریت دانش دیجیتالی است که به شرکت ها این امکان را می دهد تا تمام اطلاعات مربوط به افراد، مکان ها و محصولات خود را در وب سایت ها، برنامه های تلفن همراه، سیستم های داخلی و شبکه دانش Yext که یک شبکه جهانی مدیریت یکپارچه سازی داده های مستقیم با بیش از 150 نقشه است، را مدیریت کنند.

هرچه مکان های شغلی شما به صورت آنلاین دقیق تر مشخص شده باشد، شانس حضور شما در نتایج جستجو بهتر می شود و مشتریان بالقوه راحت تر شما را پیدا می کنند. برای اطمینان از سئو محلی، جزئیات لیست های شما در هر وب سایت و دایرکتوری آنلاین مطابقت دارد. به عنوان مثال، اگر وب سایت شما، شماره تلفن جدید شرکت شما را لیست می کند، و در بستری دیگری شماره قدیمی شما نمایش داده شود، این به ضرر کسب وکار شماست و این ناسازگاری می تواند به سئو شما آسیب برساند. Yext وب را برای یافتن مکانی که کسب و کار شما در آن ذکر شده است اسکن می کند، بنابراین چنین مشکلی به وجود نمی آید.

3- ارسال پست های مهمان برای وبلاگ های دیگر

چند مزیت مهم برای ارسال پست های مهمان برای یک وبلاگ تثبیت شده وجود دارد. در وهله اول شما می توانید از ارتباط با مخاطبان آن وبلاگ بهره مند شوید و همچنین می توانید خود را به عنوان یک رهبر فکری در صنعت خود نشان کنید. از آنجایی که ارسال پست مهمان در یک وبلاگ محبوب، به شما امکان دسترسی به مخاطبان جدید را می دهد، این قضیه اقتدار دامنه شما را بالا می برد، این عمل گاهی می تواند سودمندتر از ارسال پست در وبلاگ خودتان باشد. به علاوه، می توانید از مقاله خود در سایت مهمان به وب سایتتان خود پیوند بدهید، به این ترتیب پیوندی ورودی به شما ارائه می شود که باعث افزایش دامین آتوریتی شما می شود و می تواند رتبه وب سایت شخصی شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد.

4- به سؤالات Quora پاسخ دهید

نوشتن محتوا برای Quora می تواند شغل شما را در معرض مخاطبان بزرگی قرار دهد. تحقیقات نشان داده كه برخی از مشاركت كنندگان فعال Quora، بیش از 30.000 بازدید ماهانه دریافت می كنند. این یک تبلیغات رایگان بی نظیر برای شما و کسب کارتان است. علاوه بر مخاطبان داخلی، مخاطبان خارجی مشاغل شما، می توانند به سؤالات مستقیم مشتریان آینده نگر پاسخ دهند. این به شما این امکان را می دهد تا با مدیریت صحیح، با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و خود را به عنوان یک متخصص در موضوعاتی که بیشتر در صنعت شما اهمیت دارند، نشان دهید.

کوئرا

 

5- انتشار مطالب در لینکدین

LinkedIn بستر ارتباط با متخصصان است، به همین دلیل، مکان خوبی برای به اشتراک گذاشتن مطالب مرتبط با تجارت است. سکوی وبلاگ نویسی LinkedIn به شما این امکان را می دهد تا تخصص خود را در صنعت خود نشان دهید. انتشار پست های خوب و مفید از طرف شما سبب می شود که سایر اعضای لینکدین و بازدید کننده ها با پست های شما درگیر شوند و آنها را به اشتراک به گذارند و این یک تبلیغات رایگان برای شما می باشد. تقریباً نیمی از کل ترافیک رسانه های اجتماعی از سایت LinkedIn به سایت های مربوط به شرکت های B2B می روند.

6- ارائه مصاحبه و آموزش در قالب پادکست

برای اینکه بفهمید تیم شما باید از کدام سیستم عامل استفاده کند، باید متناسب با سیستم عامل های  مختلف، تبلیغاتی متنوع انجام دهید تا متوجه شوید مخاطبان هدف شما در حال حاضر در کدام بستر تبلیغاتی محتوای شما را مصرف می کنند. برخی از مخاطبان شما ممکن است ترجیح دهند گوش دادن به پادکست ها را انتخاب کنند، چرا که به نظرکاری راحت تر نسبت به خواندن مقاله ها می باشد. برای دستیابی به آن افراد و جذب این دست از مخاطبان، باید به ارائه مصاحبه و یا آموزش از طریق پادکست بپردازید تا برای مخاطبان شما نیز جذاب باشد.

7- وب سایت خود را با امضای ایمیل خود تبلیغ کنید

با نگاه به حجم انبوهی از نامه های الکترونیکی که همه روزه برای مخاطبان خود ارسال می کنید عجیب است اگر از پتانسیل تبلیغاتی امضای ایمیل خود استفاده نکنید. امضای ایمیل شما همچنین می تواند یک ویژگی غیرمنتظره برای تبلیغ فروش، مسابقه، رویداد یا حتی یک پست وبلاگ جدید باشد. پیوندی به وب سایت تجارت خود در پروفایل های Facebook ،Twitter و Instagram خود اضافه کنید.

8- ارسال خبرنامه های ایمیل

یک خبرنامه ایمیل می تواند وسیله مفیدی برای تبلیغ مطالب، به اشتراک گذاری اخبار مربوط به مشاغل و ایجاد روابط عمیق تر با مشتریان بالقوه و موجود باشد. تعداد زیادی ابزار رایگان وجود دارد که به شما در طراحی، ارسال و بهینه سازی خبرنامه کمک می کند. با یک برنامه ریزی برای ارسال خبرنامه در زمان مناسب، یک خبرنامه ایمیل می تواند مکانی مناسب برای به اشتراک گذاشتن محتوای با کیفیت برای مخاطبان هدف و مصرف کنندگان بالقوه باشد، و برند شما را به عنوان برندی مفید و آموزنده معرفی کند. در سیستم مدیرت محتوای وردپرس پلاگین هایی مانند newsletter وجود دارد که با استفاده از آنها میتوانید برای کاربران خود ایمیل ارسال کنید و از آنها را از اخبار خود با خبر سازید.

9- شرکت در رویدادهای حضوری

ارتباط با متخصصان دیگر در رویدادهای حضوری و مرتبط با صنعت شما فرصتی عالی برای دیدار با مصرف کنندگان بالقوه در مکانی است که آنها مشتاق بحث در مورد شغل شما هستند. به عنوان مثال، یک رویداد “فناوری در سال 2019” در درجه اول با شرکت کننده هایی که به فن آوری و راه اندازی ها تکنولوژی های جدید علاقه مند هستند پر خواهد شد. به ویژه برای مشاغل کوچک که به دنبال ایجاد اولین فرصت ها برای خود هستند، این رویدادهای حضوری، فرصتی برای بیشتر شناخته شدن نام آنها خواهد بود. ملاقات با شرکای بالقوه و یافتن فرصت هایی برای رشد بزرگترین مزیت شرکت در این نوع رویداد ها است. به علاوه، این شما را به روز می کند و کمک می کند تا روند صنعت خود را به روز کند.

شرکت در جلسه

 

10- در یک رویداد مجازی شرکت کنید

شرکت در یک بحث وگفتمان و یا یک انجمن اینترنتی و به طور کلی صحبت کردن در یک رویداد در مورد موضوعی که مربوط به صنعت شما است روش دیگری برای نمایش تخصص شماست. گفتار تحریک برانگیز و قدرتمند شما باعث جلب توجه به شما و تجارت شما می شود كه می تواند باعث افزایش آگاهی از برند شما شود و اثبات كند كه شغل شما برای مقابله با چالش های مصرف کننده واجد شرایط است. برای شروع، موضوعات مختلفی را مطرح کنید و داوطلبانه در این بحث ها شرکت کنید. اگر از صحبت کردن عمومی می ترسید (نگران نباشید، بسیاری از ما اینگونه هستیم)، می توانید در یک تالار گفتمان محلی ثبت نام کنید.

11- یک محصول رایگان ارائه دهید

ارائه محصول رایگان یا تعیین جایزه برای مسابقه، راهی آسان برای تحریک مخاطبان جدید برای چک کردن و عضویت در کانال ها یا وب سایت های رسانه های اجتماعی شما است. به علاوه، تهیه کالاهای مارک ارزان مانند؛ تی شرت یا لیوان، روش خوبی برای پخش نام تجاری شما است. در واقع با اینکه کار نه تنها یک تبلیغات رایگان انجام می دهید بلکه دل مخاطبانتان را به دست می آورید.

12- بروشور یا کاتالوگ تهیه کنید

قرار دادن بروشور یا کاتالوگ اطلاعات کسب وکار شما در کتابخانه های محلی، کافی شاپ ها و مغازه ها و فروشگاه ها، راهی بی نظیر برای بازاریابی برای مکان های آفلاین است که در آن افراد بخش خوبی از وقت خود را می گذرانند. می توانید بروشور و کاتالوگ رایگان را در پاورپوینت ایجاد کنید. بسته به صنعت شما، حتی ممکن است این کار به شما در رسیدن به مشتری ایده آل کمک کند. اگرمثلاً شما یک فیزیوتراپی هستید، شاید بتوانید بروشورها را به کلینیک های محلی یا بیمارستان های مجاور ببرید، تا بهتر به دست مخاطبان شما برسد.

13- فیلم هایی در YouTube ایجاد کنید

YouTube بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد که تقریباً یک سوم همه افراد در اینترنت را تشکیل می دهند. به علاوه، 59٪ مدیران یعنی تصمیم گیرندگان، قبل از انتشار محتوای نوشتاری به فیلم های مرتبط با محتوای خود در YouTube مراجعه می کنند. ایجاد فیلم های جذاب و آموزنده در یوتیوب یکی از راه های کارآمد برای افزایش فروش برند شماست. اگر این کار درست انجام شود ، فیلم های یوتیوب شما به اندازه کافی بیننده را برای جستجو در وب سایت شما سرگرم می کند. و این یک تبلیغات رایگان عالی برای شماست.

یوتیوب

 

14- از مشارکت با سایر وب سایت ها استفاده کنید

مشارکت فرصتی برای ارائه خدمات تکمیلی است که شما ارائه نمی دهید. به عنوان مثال، یک شرکت طراحی وب و یک آژانس برندینگ می توانند شریک کاری مشترک یکدیگر باشند. بنابراین وقتی مشتری برای طراحی وب خود، دچار مشکل می شود، آژانس برندینگ که شریک کاری شماست، شرکت طراحی وب شما را به مشتری معرفی می کند. این یک تبلیغات رایگان واقعی است. این کار باعث افزایش رضایت مصرف کننده می شود و همچنین فرصت های تبلیغاتی استثنایی را نیز فراهم می کند. هنگامی که مصرف کنندگان شریک شما به خدمات شما نیاز دارند، شریک شما آنها را در به سمت شما سوق می دهد.

15- فعالیت در رسانه های اجتماعی

امروزه فعالیت در رسانه های اجتماعی برای اکثر استراتژی های بازاریابی امری حیاتی و مهم به شمار می آید. خوشبختانه، اکثر انواع سیستم عامل ها و پست های رسانه های اجتماعی  حتی برای مشاغل نیز رایگان هستند. در حالی که بسیاری از سیستم عامل ها به شما امکان تبلیغ را می دهند، اما از شما مبلغی دریافت می کنند. شما با داشتن یک صفحه قوی در یک شبکه اجتماعی خوب می توانید بدون هزینه برای خود تبلیغ کنید. بسترهایی را انتخاب کنید که مناسب مخاطبان شما باشد. سپس پیوندها، عکس ها، فیلم ها، یا متن های مربوط به شرکت، ارائه محصول یا هر اتفاق دیگری را که می خواهید تبلیغ کنید، پست کنید. فیس بوک، توئیتر و لینکدین مکان مناسبی برای شروع این تبلیغات رایگان است. همه آنها راهی برای به اشتراک گذاشتن پست های ویدئویی، متنی، عکس و لینک های مرتبط، پایگاه های کاربری بزرگی را ارائه می دهند.

16- سیستم عامل های خاص عکس و ویدئو را آزمایش کنید

در حالی که Facebook ، Twitter و LinkedIn می توانند بسترهای خوبی برای شروع کار باشند، استفاده از سیستم عامل هایی مانند Instagram یا Pinterest فرصت های بیشتری را برای نمایش عکس های محصول یا ارائه بهتر استراتژی بصری بازاریابی تأثیرگذار به شما می دهد.

گذشته از گسترش آگاهی مخاطب با ارائه تصاویراز محصول یا خدمات خود، اکثر سیستم عامل های اجتماعی، از جمله فیس بوک یا اینستاگرام، ویژگی های فیلم و داستان را به صورت زنده ارائه می دهند که به شما امکان می دهد تبلیغات ویدیوئی مرتبط با محصولات خود را ایجاد کنید. به عنوان مثال، ممکن است برای انتشار آموزش های مربوط به استفاده از محصولات خود از اینستاگرام استوری یا فیس بوک لایو استفاده کنید. از آنجا که این فیلم ها و عکس ها به صورت اجتماعی هستند، می توانید با هشتگ زدن در آنها، ایجاد زیرنویس جالب و تشویق طرفداران به واکنش با اقداماتی مانند “لایک” یا اظهارنظرها، مشارکت آنها را نیز تقویت کنید .

17- به سوالات و نظرات مشتریان پاسخ دهید

سعی کنید به تمامی سوالات ونظرات مشتریان ومخاطبان خود پاسخ دهید و اجازه دهید سایر کاربران نظرات یکدیگر را مشاهده کنند، چرا که اینکار به افزایش اعتماد مخاطبان به شما کمک می کند. مصرف کنندگان به نظرات سایر مصرف کنندگان اعتماد دارند، به خصوص وقتی که تعداد بسیاری کامنت مثبت در مورد محصولات یا خدمات شمامشاهده شود. اگر مشتریان خوبی دارید، آنها را ترغیب کنید تا در مورد تجربه خود در رابطه با شما، در سیستم عاملهای محبوب مانند گوگل، فیسبوک و اینستاگرام یک نظر بنویسند. این کار حکم تبلیغات رایگان را برای شما دارد.

تبلیغات رایگان

تبلیغات رایگان در گوگل

همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، می توانید یک صفحه رایگان در Google My Business ایجاد کنید که می تواند به شما در رتبه بندی بالاتر در نتایج جستجو کمک کند. در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.

حساب کاربری  گوگل خود را ایجاد کنید

ابتدا باید یک حساب GMail برای تجارت خود ایجاد کنید. سپس با آن حساب در Google My Business ثبت نام کنید. گوگل ابتدا از شما می خواهد نام تجاری خود را وارد کنید. سپس از شما خواسته می شود “یک منطقه تحویل” را انتخاب کنید. در این فرم، مسافت پیموده شده و منطقه ای را که مخاطب هدف شما در آن زندگی می کند، یادداشت کنید.

بهینه سازی صفحه کسب و کار شما

پس از اتمام مراحل راه اندازی، می توانید نمایه خود را پر کنید. با انجام این کار، شما به طور ایده آل باید تمام اطلاعات خواسته شده توسط گوگل را برای بهترین بهینه سازی جستجو پر کنید. چند مورد اصلی که باید آنها را درج کنید شامل این موارد خواهد بود:

  • نشانی شما
  • شماره تلفن، آدرس ایمیل و سایر اطلاعات تماس
  • آدرس وب سایت شما
  • ساعات کاری شما
  • عکس های کسب و کار و محصولات شما
  • شرح مفصلی در مورد آنچه کسب و کار شما ارائه می دهد
  • قیمت گذاری یا اطلاعات منو
  • سالی که شرکت شما افتتاح شد
  • سایر ویژگیهای تجاری مانند “Wi-Fi رایگان”

ثبت نام در گوگل مپ

موارد فوق مواردی است که افراد محلی ممکن است به طور خاص برای آنها جستجو کنند. به عنوان مثال، اگر شما دارای یک رستوران با غذاهای مکزیکی هستید و شخصی به دنبال “رستوران ارزان مکزیکی باشد که در ساعت 8 شب به بعد سرویس ارائه دهد” گوگل مشخصات پروفایل تجاری شما را بررسی می کند و اگر به نظر برسد شما گزینه ایده آلی برای مخاطب هستید، رستوران شما را در اولویت قرار می دهد و به کاربر نمایش می دهد.

صفحه کسب و کار خود را تأیید و نظارت کنید

پس از ایجاد نمایه گوگل برای کسب و کار من، حتماً لیست خود را تأیید کنید تا گوگل بداند که این یک تجارت واقعی و قانونی است. چند روش برای این کار وجود دارد از جمله ایمیل و تأیید شماره  تلفن. سعی کنید سئو گوگل مپ را فراموش نکنید. چرا که این بهینه سازی تاثیر زیادی در نمایش شما در رتبه بندی بالاتر برای مخاطب دارد.

________________________________________________________________

مقاله ای که مطالعه کردید در خصوص تبلیغات رایگان بوده است برای مطالعه بیشتر در دیگر حوزه های تبلیغاتی، میتوانید مطالب زیر را بخوانید:

  1. تبلیغات موبایل
  2. تبلیغات پاپ آپ
  3. تبلیغات ویدیویی
  4. تبلیغات در شبکه های اجتماعی
  5. تبلیغات در گوگل

درباره‌ی مهرداد صادقی

همچنین ببینید

استراتژی بازاریابی اینترنتی

استراتژی بازاریابی اینترنتی و معرفی 9 روش برتر آن

استراتژی بازاریابی اینترنتی چیست؟ یک اصطلاح فراگیر برای بازاریابی محصولات و یا خدمات آنلاین است …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *