خانه / وبلاگ سئو / طراحی صفحه فرود عالی با 25 نکته اصلی

طراحی صفحه فرود عالی با 25 نکته اصلی

صفحه فرود چیست؟ صفحه فرود همان صفحه ایست که بازدید کننده بعد از دیدن تبلیغ شما (مثلاً در گوگل ادوردز) و کلیک روی لینک مربوطه، وارد آن می شود. بازاریاب های کم تجربه معمولاً تمام ترافیک PPC) Pay per click) را بر روی همان صفحه اصلی سایت (Homepage) در نظر می گیرند. اما این می تواند اشتباهی بزرگ باشد، چرا که صفحه هایِ فرودِ دارای طراحی اختصاصی برایِ اهدافِ مختلف، یک نکته ضروری جهت ایجاد یک تجربه با کیفیت برای بازدید کننده ها و تبدیل آن ها به مشتری از طریق انتقال یک پیام خاص منطبق با نیازشان است. در این مقاله 25 نکته کلیدی در طراحی صفحه فرود عالی به همراه ذکر 21 مثال برای شما تدوین شده است.

اما به اینکه تنها صفحه فرودی داشته باشید که بازدید کننده ها وارد آن می شوند بسنده نکنید. چه چیزی این صفحه را به یک نمونه عالی تبدیل می کند؟ چگونه می توانید یک صفحه فرود عالی طراحی کنید که فراتر از انتظارات در تبدیل بازدید کننده ها به مشتری عمل کند؟ ما به شما برای تحقق این هدف کمک می کنیم.

پیش از آن که یک صفحه فرود بسازید

پیش از ایجاد این صفحه از خودتان بپرسید…

1- هدفتان چیست؟ در یک شرایط ایده آل، بازدید کننده ها با آمدن در صفحه فرود شما چه کاری انجام می دهند؟ خرید می کنند؟ فرم پر می کنند؟ برای دریافت خبرنامه سایتتان ثبت نام می کنند؟ کتاب دانلود می کنند؟ اولین قدم هر استراتژی تعیین اهداف است (شما باید تبدیل مورد نظرتان را تعریف کنید پیش از آنکه بخواهید آن را بسنجید. توضیح: تبدیل (conversion) به طور کلی اشاره این دارد که یک بازدید کننده، عملی که شما می خواهید را انجام می دهد، مثلاً خرید می کند، عضو سایت می شود و… از روی تعداد بازدید کننده هایی که عمل مورد نظر شما را انجام دادند، می توان یک نرخ (نسبت) برای تعداد این افراد محاسبه کرد که به طور خلاصه به مجموعه این تعاریف و موضوعات مرتبط به آن تبدیل یا conversion می گویند).

2- با چه کسی رقابت می کنید؟ سه سوال مهم در اینجا وجود دارند: با چه کسی رقابت می کنید؟ آن ها چقدر موفق هستند؟ چگونه می توانید از موفقیت آن ها الگو بگیرید؟ صفحه فرود آنها را بررسی کنید و ببینید چه کار کرده اند که موفق شده اند؟ شما هم همان کارها را انجام دهید. تقلید کردن خالصانه ترین روش چاپلوسی است؛ پس اگر رقیبتان موفق است، از او تقلید کنید. البته ممکن است از این کار خوششان نیاد!

3- مخطبان شما چه کسانی هستند؟ رویاها، امید و آرزوها و منابع الهام بخششان چه چیزهایی است؟ (از مخاطب شناخت داشته باشید). هرچه بیشتر مخاطبتان را درک کنید، بیشتر می توانید تامین کننده نیازها و خواسته هایشان باشید. به جز مشتری های ایده آل و اصلی تان، خیلی مشکل است که بتوانید یک نیاز در مصرف کننده ایجاد کنید (تا مشتری شما بشود). سعی کنید در ذهن مصرف کننده ها قرار بگیرید و فکرشان را بخوانید و تغییرش دهید.

4- بازدید کننده ها چگونه وارد صفحه فرود من می شوند؟ بسته به این که بازدید کننده ها در کدام یک از پلتفرم های تبلیغاتی شما را می بینند، صفحه فرود متناسب آنرا طراحی کنید. مثلاً مخاطبان شما که از فیسبوک، توییتر یا گوگل می آیند، بهتر است با یک صفحه فرود متفاوت مواجه شوند. کسب و کارهایی که بیش از 30 صفحه فرود متفاوت دارند، 7 برابر بیشتر از کسانی که فقط یک صفحه فرود طراحی کرده اند می توانند مشتریان کاملاً جدید جذب کنند. در این شکی نیست که هر گروه از مخاطبان یک صفحه فرود اختصاصی نیاز دارند، اما طراحی صفحات درخور هریک از این گروه های مخاطبین، یک کار بسیار وقت گیر است. پس از هرجا که می توانید شروع کنید. برای کمپین تبلیغاتی فعلی تان یک صفحه در نظر بگیرید، و به تدریج با شناسایی گروه های مختلف مخاطبان، تعداد صفحه ها را افزایش دهید.

چگونه صفحه فرودی طراحی کنیم که میزان تبدیل (conversion) را افزایش می دهد.

حالا که مباحث مقدماتی در خصوص صفحه فرود را بررسی کرده ایم، اجازه دهید در مورد نحوه طراحی یک صفحه فرود عالی، حیرت انگیز و ترغیب کننده ، صحبت کنیم. طراحی صفحه فرود عالی باید طوری باشد که…

کوتاه هستند و دل نشین اند، اما شلوغ نیستند. یک صفحه فرود باید تمام اطلاعات مورد نیاز را در خود داشته باشد. اما نه آنقدر که بازدیدکننده را پس بزند. فقط اطلاعات ضروری جذب کننده مخاطب را وارد کنید و نه یک کلمه بیشتر و نه کمتر.

محتوای با کیفیتی دارند که موجب اعتماد بر می انگیزد. در نکته قبل اشاره کردیم که نیاز نیست با اطلاعات زیاد مخاطب را خفه کنید! اما این به آن معنا نیست که محتوای کم ارزشی به او بدهید. برعکس، محتوای غنی و با ارزش در اختیار او قرار دهید. طول کافی داشته باشد. محتوای مرتبط و غنی، اعتماد آفرین است.

راههای خروج از صفحه محدود باشد.  یک صفحه فرود عالی با طراحی خوب، به تمام راه های ورود و خروج موجود در صفحه اش دقت می کند. این نکته مهمی است که گزینه های خروج (هایپرلینک ها) پیجتان را آگاهانه محدود کنید. هدف هدایت بازدید کننده در مسیر مورد نظر شماست و اگر لینک ها منجر به رفتن او از پیج شما می شوند، باید مسیرها سخت گیرانه تر (محدود تر) طراحی شوند.

فرصت تبدیل را ساده تر می کنند. هدف باید این باشد که هرچه آسان تر و با کمترین زحمت بازدید کننده ها تبدیل به مصرف کننده، مشتری و… شوند. اگر قرار است برای تحقق این هدف چند گام برداشته شود، هرگام باید کاملاً واضح باشد. بنابراین استراتژی تان بسته به نوع تبدیل مورد نظر و این که قرار است بازدید کننده چه عملی-که دلخواه شماست- انجام دهد، متغییر خواهد بود. اگر قرار است فرم عضویت پر کنند، آن را چشم نواز طراحی کنید. اگر قرار است از آنجا چیزی دانلود کنند، دکمه دانلود را جوری طراحی کنید که بازدید کننده بی درنگ دوست داشته باشد که روی آن کلیک کند.

بی نقص طراحی شده اند. در اینجاست که معماری اطلاعات اهمیت پیدا می کند. به این معنا که صفحه فرود عالی باید طراحی چندلایه و شفافی داشته باشد که تمام سوالات بازدید کننده را پاسخ دهد و نگذارد سوال جدیدی برای او ایجاد شود. راهبری (Navigation) صفحه باید واضح و ساده باشد، تمام اطلاعات مورد نیاز در آن قرار داده شده باشد و هیچ چیز مانع اتفاق افتادن عمل تبدیل مورد نظر نشود. به هر طریق ممکن بازدید کننده باید با یک کلیک، عمل تبدیل مورد نظر شما را محقق سازد. این تنها کلیک سرنوشت ساز به قدری برایتان مهم باشد که هرکلیک دیگر به غیر از آن برایتان مثل یک عذاب وجدان تلقی شود. برای اطلاعات بیشتر در زمینه طراحی زیبا و بی نقص میتوانید به وبسایت goodui.org مراجعه کنید.

آنچه می خواهند را واضح نشان می دهند. درخواست عمل (call to action: CTA) مورد نظرتان می تواند در تیترها یا در (بالای صفحه) و یا در پایین آن باشد. این که مرحله بعدی (بعد از کلیک) چیست نباید برای بازدید کننده سوال برانگیز باشد. به آن ها بگویید که دقیقاً از آن ها چه می خواهید. این کار را از طریق یک متن بولد شده با فونت مناسب انجام دهید. برای مثال، شرکت Kajabi با تغییر عبارت “مشاهده لیست قیمت ها و طرح ها” به عبارت ” همین امروز شروع کنید” 252 درصد میزان تبدیل اش را افزایش داد.

تیترهای چشم نواز می سازند. اکثر صفحه فرود های خوب معمولاً از یک تیتر اصلی (main headline) برای پیام و پیشنهاد اصلی و از یک تیتر فرعی (sub headline) برای توضیحات بیشتر (مثلاً اینکه چرا این پیشنهاد وسوسه انگیز است و…) استفاده می کنند. یک مثال ساده می تواند این باشد: تیتر اصلی: “کتاب الکترونیکی رایگان راهنمای بازاریابی در فیسبوک”، تیتر فرعی:  “از معلمین ما بیاموزید که چگونه فالور، لایک و جذب بیشتری در فیسبوک داشته باشید”. در ادامه شما تعداد زیادی مثال از طراحی صفحه فرود عالی خواهید دید.

عبارت های درگیر کننده دارند. Kiss metrics پیشنهاد می دهد از کلمات هیپنوتیزم کننده برای تشویق بازدید کننده ها استفاده کنید. استفاده از کلمه “شما” باعث می شود متن برای بازدید کننده حس شخصی تری داشته باشد، این حس به صمیمیتی می انجامد که در جهت خواسته شماست (یعنی به جای جملات مجهول و سوم شخص مستقیم با خود مخاطب حرف بزنید). استفاده از کلمه “فکرشو بکنید، یا تصور کنید…” خواننده را تشویق می کند تا استفاده از محصول شما را تصور کند و این تمایلش را برای خرید بیشتر می کند. استفاده از کلمه “به خاطر…” به بازدید کنندگان توضیح می دهد که چرا باید عملی که شما می گویید را انجام دهند. استفاده از این عبارت های تحت تاثیر قرار دهنده را برای صفحه فرود خود مد نظر قرار دهید.

بیشتر درباره بازدید کننده حرف می زنند تا خودشان. بازدید کننده را با حرف اضافه خسته نکنید. حقیقت این است که آن ها هیچ علاقه ای ندارند درباره خودتان یا انگیزه های شما بدانند. آن ها فقط به دنبال دیدن ویترینی که برای آن ها ترتیب داده اید هستند: آنچه می توانی برای آن ها انجام بدهید و زندگی شان را بهتر کنید. یادتان نرود که ما موجودات خودخواهی هستیم.

متناسب با موقعیت، از ویدئو استفاده می کنند. صفحه فرود های حاوی ویدئو می توانند برای محصولات با پیچیدگی بیشتر (که نیاز به توصیحات بیشتر دارند) فضای بهتری فراهم کنند و در عین حال میزان سرگرم کنندگی کار را هم برای بازدید کننده افزایش دهند.

پیشنهاد شگفت انگیزی دارند. ساده ترین راه برای داشتن تبدیل در ابتدای این مفهوم توضیح داده شده است، داشتن یک پیشنهاد، فوق العاده است. اطمینان حاصل کنید که محصول شما به اندازه کافی اغوا کننده است. توضیح دهید که چرا پیشنهاد شما می ترکاند! و بهتر است که از آن بازدید کنند.

در یک نگاه همه حرفشان فهمیده می شود. اینکه بازدید کننده بتواند عصاره پیشنهاد شما را با یک نگاه به صفحه فرود دریافت کند یک امر حیاتی است. تخمین زده می شود که شما تقریباً 8 ثانیه برای قانع کردن بازدید کننده به ماندن در صفحه تان فرصت دارید. پس پیشنهادهای ارزشمند باید سریع الانتقال و قانع کننده باشند. هنگام ساخت صفحه فرود، با هایلات کردن نکات در تیتر اصلی و بولد کردن آن ها در تیترهای فرعی به تحقق این هدف کمک کنید. برای طبقه بندی اطلاعات بسته به اهمیت شان، از تنوع رنگ و فونت به طور متناسب استفاده کنید. همان گونه که جاکوب نیلسن اشاره کرده است، بازدید کننده های صفحه فرود، حیوانات وحشی و عصبی هستند که یک غدای سریع و آماده می خواهند! پس سریع به آن ها غدا بدهید.

شامل تصویرهای با کیفیت و مرتبط هستند. تصاویر روشن و چشم نواز می توانند صفحه فرودتان را جذاب تر کنند و تجربه بهتری را برای بازدید کننده به همراه داشته باشند. از راهنماهای تصویری برای سرنخ دادن به مخاطب استفاده کنید تا بهتر متوجه شوند که قدم بعدی چیست. می توانید به راحتی از پیکان ها جهت راهنمایی تصویری مخاطب استفاده کنید. می توانید کارهای زیرکانه بیشتری هم بکنید. مثلاً در نقطه کانونی صفحه (مرکز توجه صفحه) از دکمه های رنگی استفاده کنید.

زیبا به نظر می رسند و اصیل عمل می کنند. ظاهرِ کار ممکن است همه چیز نباشد، اما بر روی همه چیز اثر می گذارد. چرا یک مرد جذاب می تواند باعث جلب توجه خانم ها بشود در حالی که یه مرد کم تر جذاب با استفاده از همان حرف ها (که مرد جذاب تر می زند) نهایتاً می تواند یک مردِ نخواستنی را جذب کند؟؟!! حقیقت این است که با وجود همه آموزش هایی که در مدرسه می بینیم، ظاهر روی قضاوت ما تاثیر می گذارد. صفحه فرود شما نباید حس بدی در مخاطب ایجاد کند. برعکس باید اصیل و جذاب باشد.

حرفشان با متن تبلیغتاتی شان همراستاست. صفحه فرودهای عالی معمولاً از همان کلیدواژه هایی استفاده می کنند که در متن اولیه قابل کلیک در صفحه اول گوگل (که پس از آن وارد صفحه فرود می شوند) بوده است. ارتباط این دو (متن اولیه و صفحه فرود) باید واضح باشد و این به بازدیدکننده حس اطمینانی می دهد که جای درستی آمده است. اگر تبلیغتان درباره “کیسه خواب” است، بازدید کننده را در صفحه فرود با ” چادر مسافرتی” مواجه نکنید. همچنین آن ها را به یک صفحه با فرم خیلی عمومی و کلی نفرستید که دوباره در آن باید درباره محصول جستجو کنند.

فقط آنچه نیاز دارند را می پرسند. هرچه بیشتر از بازدید کننده ها بخواهید که اطلاعات بیشتری به شما بدهند (از طریق نوشتن اطلاعات در مکان هایی که مشخص کرده اید)، احتمال اینکه آن ها جذب شوند کمتر خواهد بود. اگر هدف شما در صفحه فرود این است که مخاطب باید یک فرمِ اطلاعات را برایتان تکمیل کند، سعی کنید به کمترین اطلاعات قانع باشید. همیشه این فرصت هست که درخواست اطلاعات بیشتری در صفحه قدردانی (thank you page) بکنید. درحالی که بسیاری از بازدیدکنندگان مشکلی با اینکه نام و ایمیل خود را بنویسند ندارند، خواستن اطلاعاتی مانند تاریخ تولد و شماره تلفن می تواند حسابی به میزان موفقیت صفحه فرودتان آسیب بزند (تا 50 درصد). بر حسب تجربه، نباید بیش از 7 فیلد برای پر کردن و گرفتن اطلاعات قرار دهید.

از قدرت رنگ ها استفاده می کنند. اگر با هر دانشجوی هنر حرف بزنید، می توانند به شما بگویند که تاثیر رنگ بر قضاوت و دریافت انسان تا چه اندازه مهم است. پیکاسو هیچ وقت از رنگ آبی (که رنگ سردی است) برای تمام نقاشی اش استفاده نمی کرد چرا که یک آدم دلخوش بود.

کتاب های طراحی داخلی معمولاً پیشنهاد می دهند که از رنگ های مختلفی برای قسمت های مختلف خانه استفاده کنید. مثلاً از قرمز برای ایجاد انرژی و در محل غداخوری تا روحیه صحبت و ارتباط را تقویت یا از زرد برای آشپزخانه که حس آرامش را منتقل کنید. از تئوری رنگ ها می توانید برای طراحی سایت هم استفاده کنید. برخی بازاریاب ها ادعا می کنند که استفاده از دکمه های به رنگ قرمز یا سبز می تواند در میزان افزایش موفقیت صفحه فرود تاثیر گذار باشد (تعداد بیشتری از بازدید کننده ها عمل مورد نظر شما را انجام می دهند). هم چنین دقت کنید که رنگ دکمه های کلیک باید با رنگ پس زمینه صفحه در تضاد باشند تا کاملاً به چشم بیایند. پاول اولسلاگر یک راهنمای بسیار خوب برای طراحی دکمه ها دارد که توصیه می کنیم آن را نگاهی بیندازید. انواع رنگ ها را در انواع اندازه ها برای قسمت های مختلف صفحه بیازمایید تا ببینید هرکدام چه نتیجه ای دارند.

دکمه به اشتراک گذاری مشخص و قابل کلیک دارند. خیلی از مردم علاقه دارند تا چیزی را که همان لحظه خریده اند یا تازه کشف کرده اند و برایشان جالب است با دیگران به اشتراک بگذارند. اضافه کردن دکمه های اشتراک گذاری شانش شما را برای دیده شدن از طریق شبکه های اجتماعی افزایش می هد. صفحه فرود عالی تعداد قابل توجهی از این دکمه ها قرار می دهد. همچنین هوشمندانه است که در صفحه قدردانی این دکمه ها را هم قرار دهید، چرا که بازدیدکننده ها وقتی عمل مطلوب شما را انجام داده اند و به صفحه قدردانی آمده  اند، احتمالاً بیشتر متمایل هستند که آن را با دیگران با اشتراک بگذارند. نشان دادن تعداد لایک ها، فالوورها و کسانی که پیشنهادتان را با دیگران به اشتراک گذاشته اند، مثل یک تقدیرنامه از خدمات شما عمل می کند.

نظرات را به نمایش می گذارند. Word-of-mouth همیشه یک روش عالی برای موفقیت بوده و خواهد بود. (توضیح: اصطلاح مذکور یک نوع روش در بازاریابی های سنتی است، در این روش رضایت سایر مشتری ها از عمکرد کسب و کارتان را به دیگران نشان می دهید تا با اعتماد بیشتری از شما خرید کنند). شکل مجازی این روش همان لایک ها و دیدگاه ها است. اگر کسب و کارتان از سوی مشتری ها تقدیر شده است، آن ها را به نمایش بگذارید.

نسخه موبایل هم دارند. داشتن یک سایت که نسخه موبایل هم دارد می تواند میزان تبدیل را دو برابر کند. لازم به ذکر است که امروزه به دلیل گسترش استفاده از گوشی های هوشمند، در خیلی از سایتها ورودی کاربران موبایلی بیشتر از دسکتاپ است.

صفحه قدردانی (Thank you Page) دارند. صفحه قدردانی یک راه عالی برای هدایت بازدید کننده ها به سایر قسمت های مرتبط با موضوع مورد تبلیغ در وبسایت تان (که ممکن است برای آن ها جالب باشد) است. قرار دادن این قسمت در همان صفحه فرود می تواند تاثیر مخرب روی بازدید کننده داشته باشد. زمانی که عمل مطلوب شما اتفاق افتاد (مثلاً خرید انجام گرفت)، یک صفحه قدردانی بهترین راه برای پیشنهاد سایر محصولات شبیه، اطلاعات به درد بخور و یا لینک های مفید مانند وبلاک شرکتتان است.

نشانه های اعتماد آفرین را در معرض دید قرار می دهند. قرار دادن این نشانه ها مانند لوگو شرکت های محبوب یا شناخته شده ای که با آن ها کار کرده اید، جایزه های معتبری که به دست آورده اید، شرکایتان یا اتحادیه هایی که در آن ها عضو هستید و یا داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (که میتوانید از سایت اینماد دریافت کنید) به ایجاد حس اعتماد در ذهن بازدید کننده کمک می کند. یک صفحه فرود عالی، سعی می کند بهترین تاثیر را روی بازدید کننده داشته باشد تا اطمینان حاصل شود که آن ها می توانند با اطمینان خاطر عمل مطلوبتان را انجام دهند.

مثل فِراری سریع هستند. سرعت مهم است. سرعت لود شدن صفحه فرود در میزان نرخ فرار (bounce rate) از صفحه فرودتان تاثیر گذار است (اگر لود شدن صفحه زیاد طول بکشد، احتمالاً بازدید کننده از خیر دیدن محتوا می گذرد و عمل بازدید به طور  کامل اتفاق نمی افتد). یک صفحه فرود عالی مثل گلوله سریع است. افزایش سرعت سایت را بدون از دست دادن و کم کردن کیفیت تصاویرتان انجام دهید. این کار را می توانید با استفاده از ابزارهای مرتبط با cache و وب هاست (web host) های سریع انجام دهید.

تعداد زیادی A/B Testing را پشت سر گذاشته اند. A/B Testing یک روش کارایی سنجی است. مثلاً اگر دونسخه از یک وبسایت (نسخه A و B) را آزمایشی بالا بیاورید تا متوجه شوید کدام یک عملکرد بهتری دارند، از یک A/B Testing استفاده کرده اید. این روش را برای المان های مختلف موجود در صفحه فرودتان استفاده کنید تا حالت مطلوب هر المان را پیدا کنید. همیشه مواردی برای بهبود هستند. پس هرگز استفاده از A/B Testing را متوقف نکنید.

با بازدید کننده ها مثل حیوانات وحشی برخورد کنید، دیوانه وار به نظر می رسد اما حقیقت است. بازدید کنندگان صفحه فرود موجودات عصبانی هستند که به دنبال یک وعده غذای سریع و آماده اند. نکته کلیدی این است که صفحه فرود به آسانی و به سرعت قابل اسکن (گرفتن نکته اصلی) توسط بازدید کننده باشد، تیترهای اصلی و فرعی داشته باشد، نکته های کاملاً مجزا داشته باشد و در نهایت از رنگ، فونت و چینش متناسب با اهمیت برای اطلاعاتی که ارایه می دهد، استفاده کند.

رصد کننده ی نرخ تبدیل شان فعال است. باید بدانید که این یکی از بهترین روش هایی است که ما در نسخه جدیدِ ارتقا دهنده صفحه (new Landing Page Grader) روی آن تاکید داریم. اطمینان حاصل کنید که به طور مناسب درحال رصد کردن نرخ تبدیل صفحه تان هستید. در غیر این صورت ممکن است در حال هدر دادن شارژ اکانت ادوردز خود باشید. (توضیح : همان طور که بالاتر گفته شد، این موضوعِ میزان یا نرخ تبدیل با توجه به تعریفش در واقع یک نشان از میزان موفقیت شماست. چرا که هر چه تعداد بیشتری از بازدید کننده ها را به مشتری یا دنبال کننده کسب و کارتان تبدیل کنید، موفق تر بوده اید.)

آنچه تا به اینجا تقدیم حضورتان شد، 25 نکته کلیدی در طراحی صفحه فرود عالی بود. زمانی که سایت شما در صفحه اول گوگل قرار دارد (با استفاده از تبلیغات گوگل ادوردز و یا سئو) لازم است به آنها توجه بیشتری کنید. یکی از شاخص های تبلیغات گوگل، نمره کیفیت تبلیغ است که بستگی زیادی به طراحی وبسایت شما دارد. هر چه تبلیغ شما نمره بالاتری داشته باشد (طراحی صفحه فرود عالی باشد)، هزینه تبلیغات در گوگل کاهش میابد

 

21 مثال از نمونه های صفحه فرود عالی

در اینجا تعدادی مثال را مرور می کنیم تا بهتر متوجه شوید که چه عواملی یک صفحه فرود را موفق می سازند.

صفحه فرود سایت Short Stacks

این مثال مربوط به Short Stacks، سایتی است که به شرکت ها کمک می کند تا تبلیغات شان را در فیسبوک مدیریت کنند. نکات موجود در این طراحی:

  • رنگ ها روشن و متناسب هستند.
  • صفحه تمیز، خلوت و با حداقل نوشته است. در عین حال پیشنهادهای اصلی اش را منتقل می کند.
  • شامل ویدئو قابل کیلک برای توضیحات بیشتر است.

 

مثالی از صفحه فرود عالی

نکات این طراحی :

  • المان های گرافیکی جذاب
  • Header ِ گویاست و با چند کلمه متوجه می شویم که Gift Rocket درباره چیست
  • اطلاعاتی که با دایره های مشکی توپر کوچک (Bullet information) مشخص شده اند به راحتی می توانند خوانده شوند.
  • دکمهِ عمل (Button CTA) واضح و قابل دسترس برای کلیک
  • دکمه های به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی تعبیه شده اند.
  • اطلاعات اضافی می توانند با اسکرول کردن خوانده شوند.
  • نشانه های اعتمادآفرین و نظرات کاربران قابل دیدن است.

 

صفحه فرود عالی

 

طراحی صفحه فرود عالی سایت Kiss Metrics

Kiss Metrics یک صفحه فرود عالی برای کسانی که علاقه مند به بازاریابی هستند دارد. موارد قابل طرح در مورد این طراحی :

  • تیتر واضح که پیشنهاد اصلی (هدف صفحه) را توضیخ می دهد.
  • طراحی کمینه گرا (مینی مالیستی) : فقط ایمیل را می خواهد.
  • دکمه های رنگانگ روشن
  • مجموعه ای از نشانه های اعتماد آفرین (برندها)

 

صفحه فرود سایت شبکه های اجتماعی

Social Sprout یکی دیگر از مثال های دارای صفحه فرود اثرگذار است. تعداد کمی المان دارد و همگی در خدمت هدفش هستند. از جمله:

  • تیتر قوی که توضیح می دهد که Social Sprout چیست.
  • طراحی بصری جذاب که جنبه های زیباشناسی کار را در کنار اسکرین شاتی از نرم افزار نشان می دهد.
  • نظرات کاربران در قسمت سبز رنگ پایین قرار گرفته اند.
  • دکمه ورود trial در مرکز صفحه است و کل صفحه را تحت تاثیر قرار می دهد. و یک جمله “به کارت اعتباری نیاز نیست” در زیر دکمه trial قرار داده شده است که در حکم مشوق است.

 

سایت HootSuite

HootSuite  نرم افزار شبیه به Social Sprout است. اینجا هم یک صفحه فرود عالی با طراحی جذاب داریم که با رویکرد متفاوتی (نسبت به مورد قبلی) طراحی شده است، زیرا:

  • تبلیغ قابلیت log-in شدن به HootSuite را با دیگر شبکه های امن نشان می دهد که به این معنی است که بازدید کننده ها نیازی ندارند چندان اطلاعاتی از خود بنویسند (مثل وقتی با اکانت گوگل یا … ثبت نام می کنید).
  • اینکه نرم افزار برای شروع رایگان است، کاملاً برجسته شده است.
  • نشان های اعتماد آفرین و نظرات کاربران بسیار واضح درج شده اند.

 

رویکرد Pinterest متفاوت است. آن ها زمانِ زیادی برای آنکه بگویند چه کار می کنند، نگذاشته اند. چرا که فرض بر این است که اکثر مردم با Pinterest آشنا هستند یا درباره آن شنیده اند. در عوض یک گوشه دیگر از ارزشمندی های Pinterest را به نمایش گذاشته اند : با هربار مراجعه به سایت، هرچیزی که شما را تحت تاثیر قرار می دهد، ذخیره کنید. این پیام دقیقاً زیر تیتر اصلی قرار گرفته است. نکات این طراحی :

  • راحتی شروع به کار. تنها بر روی یکی از دو دکمه کلیک کنید.
  • Pinterest اینکه ثبت نام در آن چقدر ساده است را برجسته کرده است: فقط 45 ثانیه طول می کشد.
  • از حجم وسیع تعداد استفاده کنندگانش به عنوان یک عامل اعتماد آفرین استفاده کرده است: بیش از 25 میلیارد محتوا که توسط کاربرانش در سایت قرار گرفته اند.

 

صفحه فرود عالی سایت

Airbnb یک سایت خدمات اجاره خانه و اتاق در تمام جهان است. نکات طراحی آن چیست؟

  • عکس های وسوسه کننده که به سرعت مخاطب را به فکر سفر می اندازد.
  • قسمت ورود اطلاعات بسیار کوتاه و ساده هستند که به بازدید کننده اجازه می دهد تا سریعاً مکان هایی را که می تواند از آن بازید کند بیاید.
  • خلاصه بودن تمام اطلاعات و توضیحات در کنار قسمت جستجو برای مقصد (destination/check search). بنابراین بازدید کننده گیج یا خسته نخواهد شد.

 

Lyft یک رقیب Uber (یکی از تاکسی اینترنتی های بین المللی مشهور) است.

  • ویژگی ها و اعداد مهم در تیتر اصلی که در جایی که چشم بیشتر نگاه می کند، قرار گرفته اند.
  • استفاده F-Pattern design به این که ببینده به سمت پایین صفحه هدایت شود کمک کرده است (در پایین صفحه عمل تبدیل اتفاق می افتد پس هدایت به آنجا مهم است). F-Pattern design به طور کلی یک استراتژی در طراحی است که بر مبنای طبقه بندی بصری اطلاعات بر مبنای اهمیت شان استوار است.
  • با نوشته های زیاد بیننده را خسته نمی کند.
  • دکمهِ عمل (CTA button) با رنگ مشخص از پس زمینه جدا شده است.

 

صفحه فرود Constant Contact

Constant Contact یک نرم افزار جهت کمک به کسب و کارهای کوچک در استفاده از ایمیل های تبلیغاتی است.

  • عمل تبدیل به ساده ترین شکل ممکن می تواند رخ بدهد. تنها چیزی که از بازدید کننده می خواهد یک آدرس ایمیل است.
  • دکمه عمل به بازدید کننده این اطمینان را می دهد که قرار نیست این کار هیچ هزینه ای برایش داشته باشد.
  • اگر چه نوشته ها کم است، پیام خود را به خوبی و اغواگرانه به بازدید کننده می رساند.

 

صفحه فرود سایت

LeanBox یک فروشنده یخچال های هوشمند است که با استفاده از machine learning تعیین می کند که کارمندان (استفاده کنندگانش) هر کدام چه چیزی را بیشتر ترجیح می دهند.

  • به شکلی موجز و مختصر در تیتر اصلی به یک نیاز مشتری اشاره می کند.
  • ویدئو انیمیشن های کوتاهِ سایت به بازدید کننده این امکان را می دهند که اطلاعات بیشتری به دست آروند.
  • نقل قول از یک روزنامه داخلی معتبر برایشان یک اعتبار اجتماعی می آورد (در جهت جلب حس اعتماد).
  • فرم (سمت چپ) چندان طولانی نیست، پس احتمالاً بازدید کننده آن را تکمیل می کند.

 

صفحه فرود سایت

Wix یک سایت تامین کننده طراحی وبسایت آماده است.

  • تعداد بسیار کم نوشته ها، یافتن اینکه این سایت چه کاری برای شما انجام می دهد را برای بازدیدکننده ساده می کند.
  • بازدیدکننده سایت ملزم به دادن هیچ نوع اطلاعاتی برای شروع به کار نیست.
  • دکمه عمل در مرکز قرار داده شده و کاملاً جلب توجه می کند.
  • صفحه فرود جایگذاری شده در داخل وبسایت، به بازدید کننده کمک می کند تا آنچه را که می تواند بسازد تصور کند.

 

صفحه فرود سایت Blue Apron

Blue Apron یک سرویس اشتراک برای غداست که مواد غذایی را درب خانه مشتری تحویل می دهد.

  • تیتر به نیاز مشتری که کمبود زمان برای تهیه یک غذای خوب است اشاره می کند.
  • دکمه عمل یک تخفیف مشخص را وعده می دهد.
  • تصاویر بشقاب ها در دو سمت دکمه عمل، برای بازدید کننده هوس انگیز است تا ترغیب شود و…
  • نیمه پایینی صفحه سادگی فرآیند کار را توضیح می دهد.

 

صفحه فرود سایت

Flock یک اپلیکیشن است که ارتباط بین کامندان یک شرکت را تسهیل می کند.

  • تیتر اصلی به نیاز مرتبط با این app اشاره دارد: ارتباط متمرکز و بهینه در محل کار…
  • تیتر فرعی قابلیت های گوناگون app را برجسته می کند.
  • با تنها یک قسمت برای گرفتن اطلاعات، عمل تبدیل احتمالاً خیلی ساده اتفاق خواهد افتاد.

 

صفحه فرود سایت

Squarespace مانند Wix کار ارایه وبسایت آماده انجام می دهد.

  • نوشته های کوتاه و صیقلی که در جهت ایجاد یک تجربه بصری خوب برای بازدید کننده هستند.
  • نوشته های تیتر اصلی توانایی مجموعه را به رخ می کشند.
  • بازدید کننده های سایت نیاز ندارند هیچ اطلاعاتی برای شروع کار وارد کنند.
  • نمونه وبسایت جایگذاری شده بازدید کنندگان را دعوت می کند تا فرصت های پیش رویشان را متصور شوند (ترغیب شوند برای خودشان سایت بسازند).

 

صفحه فرود سایت

Shopify یک نرم افزار فروش انلاین است که به افراد و کسب و کارها کمک می کند برای وبسایتشان یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنند.

  • تیتراصلی و فرعی موجز و دقیق هستند و کاملاً با نیت و هدف بازدید کننده ها همخوانی دارند.
  • خلاقیت بصری دو مزیت ایجاد کرده اند: 1) کاربران Shopify چه قابلیت هایی دارند و 2) فروشگاه های آنلاین Shopify در چه نسخه هایی قابل پیاده سازی اند (موبایل، تبلیت،…)
  • مدت زمان نسبتاً طولانی که برای استفاده رایگان پیشنهاد می دهد، اغوا کننده است.
  • تنها اطلاعات مورد نیاز که از کاربر می گیرد یک آدرس ایمیل است.

 

صفحه فرود سایت

Trendy Butler فروشگاه آنلاین لباس است که با استفاده از الگوریتم های machine learning به کابرانش در زمینه انتخاب بهترین و متناسب ترین سِت لباس کمک می کند.

  • تیتر اصلی مشخصاً یک پیشنهاد ویژه را برجسته می کند.
  • طراحی F-Pattern چشمان بازدید کننده را به سمت دکمه عمل هدایت می کند.
  • تیتر فرعی نیازی از مشتری که در این سایت برطرف می شود را مورد تاکید قرار می دهد.
  • هیچ اطلاعاتی نیاز نیست وارد کنید تا کار را آغاز کنید.

 

صفحه فرود سایت

Harry’s یک فروشگاه محصولات آرایشی-بهداشتی است که محصولات مورد نیاز مشرتیانش را درب منزل تحویل می دهد.

  • تیتر اصلی در جهت ایجاد نیاز در مشتری از طریق برانگیختن حس احترام است.
  • تیتر فرعی به مشتری در خصوص در دسترس بودن موارد مورد نیاز آنها اطمینان می دهد.
  • نوشته های کم اجازه می دهد تا تصویر محصولات بیشتر به چشم بیایند.
  • امکان تبدیل به راحتی فراهم است.

 

صفحه فرود سایت

Exact Data یک نرم افزار است که برای نگه داری اطلاعات بازاریابی کسب و کارها یک فضا فراهم می کند.

  • شمارش معکوس (روز شمار) برای رسیدن پایان مدت استفاده رایگان، حس نیاز و ضرورت را در مشتری تحریک می کند.
  • بیشترین و مهم ترین بخش از تیتر اصلی بازتاب دهنده همان چیزیست که بازدید کننده در پی آن است.
  • تضاد شدید بین رنگ پس زمینه و دکمه عمل
  • فرم اطلاعات چندان مفصل نیست (که یک مزیت است).

 

صفحه فرود سایت

Smart Sheet در زمینه افزایش بهره وری ازطریق استفاده از نرم افزارهایی برای زمان بندی و ایجاد جدول زمانی، به افراد و کسب و کارها کمک می کند.

  • تیتر اصلی بی درنگ به هدف اصلی بازدید کنندگان سایت اشاره می کند.
  • تنها به یک آدرس ایمیل برای استفاده از نسخه رایگان (trial) نیاز دارید.
  • آمار مربوط به مشتری ها و لوگوها حس اعتمادی که به نرم افزار وجود دارد را افزایش می دهد.

 

صفحه فرود سایت

Bloomsy Box سرویس و فروشگاه خدمات گل و گیاه و باغداری است که گل های دست چین را درب منزل به مشتری ها تحویل می دهد.

  • عکس زیبای پس زمینه حس خرید بازدید کننده را تشدید می کند.
  • تیتر فرعی به یک راه حل دائمی برای نیاز مشتری ارجاع می دهد.
  • یک دکمه عمل (CTA button) اضافی تعبیه کرده است برای آن ها که قصد خرید یک هدیه دارند.

درباره‌ی سایه احمدی

Avatar

همچنین ببینید

فاکتورهای سئوی سایت

فاکتورهای سئوی سایت (آخرین بروز رسانی گوگل)

فاکتورهای سئوی سایت به مجموعه عواملی گفته می شود که به طور مستقیم یا غیر …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *