خانه / دسته‌بندی نشده / بازاریابی بیمه عمر | بررسی انواع نکات و استراتژی ها

بازاریابی بیمه عمر | بررسی انواع نکات و استراتژی ها

بازاریابی بیمه عمر یکی از انواع بازاریابی های مربوط به بیمه می باشد. بیمه عمر، یک قرارداد با یک شرکت بیمه است که در ازای پرداخت حق بیمه در مدت زمانی مشخص، شرکت بیمه مبلغی را پس از مرگ بیمه شده، به ذینفعان و وارثان ارائه می دهد. معمولا بیمه عمر بر اساس نیازها و اهداف مالک انتخاب می شود.  در بیمه های عمر کوتاه مدت، به طور کلی پس از پایان دوره، مبلغی به صورت یک جا در اختیار بیمه شده قرار می گیرد. اما در بیمه های عمر دائمی که  کل زندگی و   طول عمر فرد را پوشش می دهد، در صورت فوت فرد بیمه شده در هرزمان، مبلغی از طرف اداره بیمه به وارثان وی تعلق می گیرد. در واقع بازاریابی بیمه عمر به مجموعه اقداماتی که برای جذب مشتری وعقد بیمه نامه عمر با وی انجام می گردد، گفته می شود.

بازاریابی بیمه عمر

دلیل اهمیت بازاریابی بیمه عمر

بازاریابی بیمه عمر نیاز به حساسیت و توجه زیادی به جزئیات دارد و یکی از مهمترین بخش های مربوط به بازاریابی بیمه می باشد. شما باید به مشتریان بالقوه خود  یادآوری کنید، حقیقتی به نام مرگ وجود دارد که غیر قابل انکار است. فکر مرگ و دوری و جدایی از خانواده موضوعی دشوار است که باید آن را به مشتریان یادآوری کنیم. کسانی که بازاریابی بیمه عمر را انجام می دهند باید بتوانند احساسات انسانی را با عشق و تعهدات مالی ادغام کنند. ثبت نام افراد در یک برنامه بیمه عمر مستلزم صبر، ادب، متانت، فن بیان مناسب و اطلاعاتی کافی درباره بندهای بیمه نامه است. هر تلاشی برای فروش، فرصتی دیگر برای کمک به دیگران است و نه تنها مهارت شما را به عنوان یک بازاریاب بیمه عمرافزایش می دهد بلکه قدمی برای کسب درآمد بیشتر برای شماست.

 

خصوصیات یک بازاریاب بیمه عمر

فردی که به بازاریابی بیمه عمر مشغول است باید حرفه ای و پخته عمل کند. این شغل به عنوان یک بازاریاب حرفه ای می تواند چالش برانگیز باشد زیرا باید نقش های مختلفی را ایفا کنید. شما باید یک شخص مطمئن، یک مشاور مالی خوب و یک حامی قوی و دلسوز برای کسانی باشید که به سود بیمه عمر نیاز دارند. شما باید در یک سطح عاطفی از مشتری خود درخواست تجدید نظر کنید و باید استدلال های منطقی ارائه دهید که در آنها بر مزایای مالیاتی، قانونی و مالی ثبت نام در یک برنامه بیمه عمر تاکید می شود. طبق آمار اگر شما کارتان را به درستی انجام دهید، برای هر ده خریدار بیمه بالقوه که با آنها ملاقات می کنید، سه نفر علاقه مند می شوند و یکی هم این بیمه نامه را  خریداری می کند. بنابراین با اطمینان از این احتمالات، به کار خود ادامه دهید.

 

نکات مهم برای موفقیت در بازاریابی بیمه عمر

  • برای افزایش بیشتر احتمال موفقیت شما به عنوان یک بازاریاب بیمه عمر، دانش و مهارت های مرتبط با اعتبارنامه های مربوط به این بیمه ها را مطالعه کرده و روی آنها مسلط شوید. مشتری های آینده نگر، سطح نسبی از تخصص شما را براساس سطح تحصیلات شما ارزیابی می کنند.
  • همچنین ساختن شبکه ای محکم، متشکل از سایر متخصصان، وکلا، بانکداران و حسابداران بسیار مهم است.
  • مشارکت فعال در رویدادهای جامعه و سازمان های خیریه نیز به شما در ایجاد اعتبار به عنوان یک بازاریاب بیمه عمر دلسوز و آگاه کمک می کند.
  • به یاد داشته باشید که با استفاده از یک وب سایت و ارائه مقالات آنلاین مفید درباره خود، مشتریان و خدمات ارائه شده، می توانید مشتریان را به سمت خود جذب کنید.
  • برای موفقیت به عنوان یک بازاریاب بیمه عمر، باید خود را وقف کنید تا با به دست آوردن اطلاعات کافی، افزایش درگیری اجتماعی، گسترش روابط در شبکه های اجتماعی و توسعه توانایی خود، ضمن حفظ صبوری و متانت، به سمت موفقیت حرکت کنید.

بازاریاب بیمه عمر

8 استراتژی موثر بازاریابی بیمه عمر

 

1- در رویدادهای حضوری شرکت کنید

این رویدادها فرصت هایی برای دیدار با سرمایه گذاران جدید و با تجربه را فراهم می کند. اگر یک کنفرانس از حضور فروشندگان و بازاریابان استقبال می کند، پس در آن شرکت کنید، چرا که در آنجا می توانید به اطلاع رسانی از طریق ارائه بروشوریا کارت ویزیت بپردازید. ارائه این اطلاعات به مشتریان جدید کمک می کند تا اطلاعات مختصری از نوع کار شما را به خاطر بسپارند. یک رویداد می تواند شامل یک صبحانه کاری، نمایشگاه یا یک جلسه باشد. جمع آوری نام ها و شماره تلفن ها در ساختن یک لیست تماس بزرگ به شما کمک می کند.

 

2- ایجاد روابط از طریق تبلیغات مستقیم

علاوه بر بازاریابی اینترنتی، بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ روشی سنتی اما مؤثر در ایجاد اعتماد و شناخت شماست. ارتباط ایمیلی با مشتریان ومخاطبان هدف به صورت ماهانه یا سه ماهه می تواند تاثیر چشمگیری در بهبود نرخ تبدیل شما داشته باشد. با این کارتعداد مشتری های جدید نیز افزایش می یابد. زمانی که به مشتریان امکان فرصت ارزیابی دقیق گزینه های سرمایه گذاری، داده شود، بهتر می توانند تصمیم گیری کنند و این چیزی است که در بازاریابی بیمه عمر به آن احتیاج دارید. ایده خوبی است که برای تایید روابط جدید از طریق ایمیل، یک خبرنامه هفتگی یا ماهانه ایمیل برای مخاطبان خود ارسال کنید که می تواند به تبدیل شدن مخاطب هدف به مشتری کمک کند.

بازاریابی بیمه عمر

3- روی یک مهارت خود تمرکز کنید

بازاریابی بیمه زمانی موثرتر است که روی یک شاخه خاص که تخصص بیشتری روی آن دارید تمرکز کنید، مانند بازاریابی بیمه عمر. هر کدام از روش های ارائه تبلیغات برای آگاهی مخاطبان از شرایط بیمه نامه و مزایای آن می تواند سبب رشد کار شما گردد به شرطی که اطلاعاتی که به مخاطب ارائه می دهید دقیق و صحیح باشد. یک بازاریابی بیمه عمر هدفمند نباید محدود به قشر خاصی باشد که در یک قلمرو جغرافیایی ساکن هستند، بلکه باید همه اقشار جامعه در هر شهر و محلی که سکونت دارند را شامل شود.

 

4- استفاده از شبکه های اجتماعی

یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی بیمه عمر، ایجاد گروه ها، کانال ها یا کمپین هایی متشکل از مخاطبان هدف درشبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام و تلگرام است. این شکل از بازاریابی می تواند بازده قابل توجهی برای شما داشته باشد. یک صفحه شامل مخاطبان هدف می تواند دربردارنده محتوای آموزشی، اطلاع رسانی یا تشویقی باشد که به صورت متنی، تصویری یا ویدئویی آماده شده است.

 

5- بر مزایای بلند مدت تاکید کنید

شما می توانید با تاکید بر مزایای بلند مدت یک بیمه نامه عمر، مخاطبان بیشتری را به سمت خود جذب کنید. به عنوان مثال، تامین امنیت، پرداخت حق بیمه پس از مرگ به خانواده متوفی و تامین اعتبار می تواند مزایای عمده ای باشد که شما باید هنگام مجاب نمودن مخاطب هدف به آنها بپردازید.

مزایای بیمه

6- یک پیام با عنوانی قانع کننده بنویسید

محتوای یک پیام ممکن است مهم باشد اما اگر عنوان آن پیام، توجه مخاطب را جلب نکند، استراتژی بازاریابی ما ناکارآمد خواهد بود. تبلیغات در موقعیت های واقع بینانه به شناسایی صحیح مخاطبان هدف کمک می کند. سعی کنید علاوه بررعایت اصل خلاصه نویسی، محتوای پیام شما مختصر ومفید باشد و مهمتر از همه عنوانی جذاب وقانع کننده برای پیام تبلیغاتی خود در نظر بگیرید. مانند: با بیمه عمر کیفیت زندگی خود را افزایش دهید.

 

7- یک پیشنهاد رایگان ارائه دهید

اگرچه هدف نهایی دستیابی به فروش است، اما همه از گرفتن چیزی رایگان لذت می برند. یک پیشنهاد رایگان می تواند ارائه یک کتاب الکترونیکی یا تخفیف ویژه باشد. هنگامی که مشتریان احساس می کنند که حمایت از آنها علاوه بر مزایایی که از سرمایه گذاری حاصل می شود، یک رابطه برد – برد است، وفاداری آنها نسبت به شما افزایش یافته و راحت تر به شما اعتماد می کنند.

 

8- فروش را از طریق استراتژی های تکراری افزایش دهید

گاهی استراتژی های تبلیغاتی و بازاریابی باید تکرار شوند تا به یاد سپرده شوند. می توان با تکرار منظم این استراتژی ها به هدف دست یافت. هنگامی که مخاطب تصمیم می گیرد تبدیل به مشتری شود، روش های اولیه می توانند تکرار شوند تا بتوانند شانس شما را افزایش دهند. ترکیبی از بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی مستقیم، بازاریابی تلفنی و بازاریابی حضوری و تکرار آنها در زمان های مختلف ومنظم می تواند منجر به افزایش نرخ تبدیل شما در بازاریابی بیمه عمر شود.

آینده نگری با بیمه

_________________________________________________

همچنین در زمینه ی بازاریابی و تبلیغات میتوانید مقالات زیر را مطالعه نمایید:

  1. استراتژی بازاریابی اینترنتی
  2. بازاریابی چریکی
  3. روش های جدید بازاریابی
  4. بازاریابی اینترنتی و بازاریابی محتوا
  5. بازاریابی شبکه های اجتماعی
  6. بازاریابی بین المللی
  7. تبلیغات در گوگل

درباره‌ی مهرداد صادقی

همچنین ببینید

تبلیغات سه بعدی

تبلیغات سه بعدی چیست؟ بررسی 8 مزیت این تبلیغات

تبلیغات سه بعدی (3D)، یک لایه 3 بعدی و تعاملی را به تبلیغات معمولی 2 …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *