خانه / وبلاگ سئو / استراتژی سئو چیست؟ بررسی استراتژی سئو 2019

استراتژی سئو چیست؟ بررسی استراتژی سئو 2019

استراتژی سئو فرآیند سازماندهی مطالب یک وب سایت توسط یک موضوع خاص است، که به موتورهای جستجو مانند گوگل کمک می کند تا قصد کاربر را هنگام جستجو بهتر درک کنند. با بهینه سازی یک صفحه وب در مورد موضوعات، سپس کلمات کلیدی درون آن مبحث، می توانید تخصص خود را نزد یک موتور جستجو افزایش داده و به خوبی برای کلمات کلیدی با دم بلند مرتبط با آن موضوع محتوای خود را رتبه بندی کنید. این روزها، بیشتر مشاغل مفاهیم اساسی سئو را درک می کنند، با این حال، وقتی نوبت به توسعه و اجرای یک استراتژی سئو صحیح می رسد، فقط ایجاد محتوا برای کلمات کلیدی که مشتریان در جستجوی آن هستند به ذهن می رسد و این تصوری اشتباه است.

استراتژی سئو سال 2019

فرآیند سئو چیست؟

به فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو سئو می گویند. فرآیند سئو، وب سایت ها را بهینه می کند تا به آنها کمک کنند در موتورهای جستجو در رتبه بندی بالاتری ظاهر شوند و “ترافیک ارگانیک” بیشتری کسب کنند. در حقیقت، بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز به یک استراتژی سئو کاملاً تخصصی دارد و داشتن این استراتژی سئو به یک تجارت کمک می کند تا فرصتهایی را پیدا کند که به سؤالاتی که مردم در مورد آن کسب وکار از طریق موتورهای جستجو دارند، پاسخ مناسب دهد.

سه ​​نوع سئو وجود دارد که یک استراتژیست سئو می تواند روی آنها تمرکز کند:

سئو داخلی وب سایت

سئو داخلی سایت یا on page seo، در یک تعریف ساده به مجموعه فرآیندهایی گفته می شود که داخل یک سایت به منظور دستیابی به رتبه بالاتر و یا بازدید بیشتر انجام می دهیم. نمونه هایی از این فرآیند عبارتند از:

  • تولید محتوای با کیفیت
  • استفاده از URL مناسب
  • شروع عنوان با کلید واژه
  • استفاده از محتوای چند رسانه ای
  • وسایر موارد…..

سئو خارجی وب سایت

سئو خارجی سایت به کدهای سایت یا مطالب وب سایت شما ارتباطی ندارد اما با آن رابطه مستقیم دارد. در سئو بیرون صفحه یا سئو خارجی، شما باید روی لینک‌ های ارائه شده تمرکز کنید چرا که لینک های داخلی و لینک های خارجی باید به درستی و به جا تعیین شده باشند. نمونه هایی از فرآیند سئو خارجی سایت عبارتند از:

  • بهینه کردن کدهای سایت
  • طراحی ظاهر بصری وب سایت
  • تولید محتوای تصویری و متنی
  • و سایر موارد….

سئو فنی

سئو فنی روی معماری یک وب سایت متمرکز است و وب سایت شما را بررسی می کند تا ببیند که چگونه هر صفحه وب از نظر فنی “تنظیم شده است”. گوگل به همان اندازه که از محتوای یک صفحه استفاده می کند، به کدهای آن صفحه از وب سایت شما نیز اهمیت می دهد، این ویژگی برای رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو بسیار مهم است.

در نظر داشته باشید که همه مشاغل نمی توانند وب سایت خود را برای جستجو به یک روش بهینه سازی کنند و بنابراین، هر وب سایتی باید استراتژی سئو منحصر به فرد خود را داشته باشد.  مواردی که در تدوین یک استراتژی سئو اهمیت دارد؛ شناخت دقیق مخاطبان و بازار هدف شما و بررسی وضعیت رقبای شماست. شما با تدوین یک استراتژی سئو می توانید محتوای مناسب را در مقابل مخاطب هدف خود قرار دهید.

انواع سئو

10 مورد مهم برای ایجاد یک استراتژی سئو 2019

1- لیستی از موضوعات تهیه کنید

کلمات کلیدی در قلب سئو قرار دارد، اما آنها اولین قدم شما برای رشد ارگانیک نیستند. اولین قدم شما، تهیه لیستی از مباحثی است که می خواهید به آن بپردازید. برای شروع، لیستی از حدود 10 کلمه کوتاه و اصطلاحات مرتبط با محصول یا خدمات خود را وارد کنید. از ابزار Keyword Tool استفاده کنید تا حجم جستجوی آنها را مشخص کنید و تغییراتی ارائه دهید که باعث ایجاد حس اعتماد در مخاطبان، نسبت به تجارت شما شود. شما باید مباحث و پست های خود را به گونه ای با این کلمات کلیدی محبوب مرتبط کنید. اگر شما اخیرا به دنبال بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو هستید، استفاده از کلمات کلیدی برای رقابت در گوگل بسیار ساده و مفید است.

با استفاده از حجم جستجو و با توجه به رقبای خود، لیست خود را از 10 کلید واژه به 15 تا 20  کلیدواژه دم کوتاه ارتقاء دهید. سپس براساس حجم جستجوی ماهانه و ارتباط آن با شغل شما، این لیست را به ترتیب اولویت، رتبه بندی کنید. به عنوان مثال، اگر یک کسب و کار در زمینه “استخر شنا” سعی در رتبه بندی برای کلید واژه “استخرهای فایبرگلاس” است، این کلمه کلیدی دم کوتاه می تواند موضوعی باشد که نمایانگر مبحث اصلی در مورد آنها می باشد. سپس می توان روی سایر کلمات کلیدی مرتبط با کلید واژه “استخرهای فایبرگلاس” نیز کار کرد ومانور داد.

 

2- لیستی از کلمات کلیدی دم بلند تهیه کنید

در اینجا جایی است که شما بهینه سازی صفحات خود را برای کلمات کلیدی خاص شروع می کنید. برای هر ستونی که مشخص کرده اید، از ابزار کلمه کلیدی خود استفاده کنید و پنج تا 10 کلمه کلیدی با طول بلند را که مرتبط با کلمه کلیدی مبحث اصلی هستند، شناسایی کنید. به عنوان مثال، ما به طور مرتب محتوایی را با موضوع سئو ایجاد می کنیم، اما رتبه بندی خوب در گوگل برای چنین موضوع محبوبی آن هم در عبارت ” سئو” امری بسیار دشوار است.

ما با ایجاد صفحات متعدد که کلمه کلیدی یکسانی را هدف قرار می دهند و به طور بالقوه همان در صفحه نتایج موتور جستجو، با محتوای خودمان رقابت می کنیم. بنابراین، هدف ما از ایجاد محتوا، انجام تحقیقات در مورد کلمات کلیدی، بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جستجو، ایجاد یک استراتژی سئو و سایر موارد است که در نهایت منجر به شناخت بهتر و دقیق تر مخاطب هدف و جذب آن به سمت کسب و کار ما خواهد شد.

هرچه محتوای شما خاص تر باشد، نیاز مخاطبان شما واضح تر خواهد بود و ترافیک ارگانیک تری خواهید داشت واحتمال اینکه این ترافیک ارگانیک، منجر به افزایش نرخ تبدیل شما شود، بالاتر می رود. بدین ترتیب گوگل در وب سایت هایی که توسط ربات های گوگل خزیده می شوند، صفحاتی را که روی یک موضوع خاص متمرکز هستند و بهترین پاسخ را برای پرس و جو یک فرد ارائه می دهند، در رتبه بالاتری قرار می دهد.

استفاده از کلمه کلیدی مناسب

3- برای هر موضوع، یک صفحه بسازید

برای هر موضوع فرعی که جزء زیر شاخه های مرتبط به موضوعات اصلی شما هستند، یک صفحه وب مجزا ایجاد کنید که موضوع را در سطح بالایی بیان کند. با استفاده از کلمات کلیدی با دم بلند که برای هر موضوع آماده شده است، آن را بهینه کنید. به عنوان مثال، در مورد موضوع اصلی “سئو”می توانید، زیر شاخه های فرعی متعددی را در صفحات مختلف ایجاد کنید که موضوعاتی نظیر تحقیق در مورد کلمات کلیدی، بهینه سازی تصویر، استراتژی سئو و سایر موضوعات را در بر می گیرد.

از لیست کلید واژه های خود برای تعیین تعداد صفحات مختلف که باید ایجاد شود، استفاده کنید. در نهایت، تعداد مباحثی که برای آنها صفحاتی را ایجاد می کنید باید با تعداد محصولات، پیشنهادات و بخش های مختلف کسب و کار شما مطابقت داشته باشد. این امر باعث می شود که مخاطبان و  مشتریان شما، راحت تر شما را پیدا کنند. هر صفحه وب باید محتوای مربوطه را برای مخاطبان و مشتریان ارائه کند و برای ارتقاء تجربه کاربر باید این صفحه شامل تصاویر و پیوندهایی به صفحات  مرتبط در سایت شما باشد.

 

4- ایجاد یک وبلاگ

وبلاگ نویسی می تواند راهی باورنکردنی برای ارتقاء رتبه بندی برای کلمات کلیدی مد نظر شما و درگیر کردن کاربران وب سایت شما باشد. از این گذشته، هر پست وبلاگ یک صفحه وب جدید است که فرصتی دیگر برای رتبه بندی در موتورهای جستجو به شما می دهد. اگر تجارت شما قبلاً بلاگ نداشته، همین حالا آن را ایجاد کنید. ایجاد وبلاگ یکی از مهمترین ارکان استراتژی سئو می باشد.

همانطور که هر پست وبلاگ را می نویسید، باید به نکات زیر نیز توجه کنید:

  • کلمه کلیدی دم بلند خود را بیش از سه یا چهار بار در طول صفحه درج نکنید. گوگل هر چند وقت یکبار مطابقت دقیق محتوا با کلمات کلیدی را در نظر می گیرد. در حقیقت، بسیاری از موارد کلمه کلیدی شما می تواند یک چراغ قرمز از طرف موتورهای جستجو برای شما باشد. این می تواند وب سایت شما را مجازات کند و رتبه شما را تنزل دهد.
  • محتوای خود را به صفحه اصلی که این موضوع به آن مرتبط است، پیوند دهید. شما می توانید این کار را به صورت ایجاد برچسب هایی در سیستم مدیریت محتوای خود (CMS) یا با ایجاد یک آنکرتکست در متن مقاله انجام دهید.
  • پس از انتشار هر پست وبلاگ، از صفحه اصلی که این پست را پشتیبانی می کند، به آن لینک دهید.

 

5- لینک سازی داخلی و خارجی

ایجاد لینک هدف اصلی در سئو خارجی وب سایت شماست. لینک سازی همچنین عامل مهمی در نحوه رتبه بندی موتورهای جستجو در صفحات وب شما است. به عنوان یک قاعده کلی، هرچه وب سایت مبدا دارای قدرت بیشتری در صفحه باشد، تأثیر بیشتری روی رتبه صفحه وبی که به آن پیوند داده شده، می گذارد. مدتی را به این موضوع اختصاص دهید و همه روش های مختلفی  را که می توانید پیوندهای ورودی را به سمت وب سایت خود جذب کنید، مورد بررسی قرار دهید. تا بهترین راه را پیدا کنید. چند پست وبلاگ بنویسید و آنها را در Twitter ، Facebook  و LinkedIn به اشتراک بگذارید. برای ایجاد فرصت های بلاگ نویسی مهمان که از طریق آنها می توانید به وب سایت خود پیوند دهید، به وبلاگ نویسان دیگر نزدیک شوید.

لینک سازی داخلی وخارجی

6- بهینه سازی تصاویر و ویدئوها

این یک مرحله کوچک اما مهم در روند ایجاد یک استراتژی سئو است. با گسترش وبلاگ یا وب سایت شما، بدون شک تصاویر، فیلم ها و رسانه های مرتبط بیشتری برای میزبانی از مخاطبان خود خواهید داشت. این داده های بصری می توانند به حفظ توجه بازدید کنندگان شما کمک کنند، اما بهینه سازی این پرونده ها، نکته بسیار مهمی و تاثیرگذاری در سئوی وب سایت شماست. به عنوان یک قاعده کلی، فایلی با حجم بزرگتر، سرعت بارگذاری صفحات شما را در اینترنت کندتر می کند. بنابراین، هرچه اندازه پرونده تصویری یا چند رسانه ای شما کوچکتر باشد، وب سایت شما سریعتر بارگیری می شود و در نتیجه می توانید در گوگل رتبه بالاتری داشته باشید.

 اما چگونه می توانید اندازه فایل را هنگامی که روی رایانه خود قرار دارد کاهش دهید؟

برای مثال اگر می خواهید تصویری را در یک پست وبلاگ بارگذاری کنید، ابتدا پرونده را از لحاظ اندازه آن، مورد بررسی قرار دهید. اگر حجم پرونده تصویری شما بالاتراز یک مگابایت می باشد، این حجم بالایی است، ایده خوبی است که قبل از آپلود کردن عکس در وبلاگ خود از یک ابزار فشرده سازی تصویر برای کاهش حجم پرونده استفاده کنید. سایت هایی مانند TinyPNG، فشرده سازی تصاویر را برای شما آسان می کند.  در نهایت، نگه داشتن اندازه فایل های تصویری شما در  محدوده کیلوبایت (KB) می تواند از سرعت صفحه وب سایت شما محافظت کند. هنگام فشرده سازی تصاویر، مراقب باشید که اندازه واقعی پرونده را بررسی کنید. در حالی که برخی از ابزارها ممکن است این اندازه را به شما نشان ندهند.

 

7- استفاده از ابزارهای آنلاین سئو

مانند چشم انداز کلی بازاریابی، فضای موتورهای جستجو مدام در حال تغییر وتحول تحول است. ماندن در صفحه اول رتبه بندی موتورهای جستجو امری دشوار است، اما چندین منبع آنلاین وجود دارد که می تواند تغییراتی که ممکن است وب سایت و استراتژی سئو شما را تحت تأثیر قرار دهد، برای شما انجام داده واین پروسه را برای شما آسان کند.

در اینجا چند منبع رایج وجود دارد:

ابزار سئو

8- موفقیت محتوای خود را اندازه گیری کنید

سئو می تواند زمان و تلاش زیادی را بطلبد. اما اگر نتوانید ثمره زحمات خود را ببینید، چه فایده ای دارد؟ معیارهای زیادی وجود دارد که می توانید به صورت روزانه، هفتگی یا ماهانه آنها را بررسی کنید تا برنامه سئو خود را در مسیر موفقیت نگه دارید و بتوانید میزان پیشرفت و موفقیت خود را اندازه بگیرید.

از آنجا که معیاری که برای گوگل مهم است، ترافیک ارگانیک است (ترافیکی که از موتور جستجوی معین حاصل می شود و واقعی باشد)، به دنبال ابزاری باشید که به شما این امکان را می دهد تا میزان ترافیک ارگانیک کلی خود را پیگیری کنید و متوجه شوید چگونه صفحات شما در هر کلمه کلیدی رتبه بندی می شود. ابزار SEMrush یک ابزار گزارش دهی عالی برای این منظور است. این ابزار در بررسی صفحات رتبه بندی شده، نرخ تبدیل، پیوندهای ورودی و خروجی، کلمات کلیدی و رتبه بندی واقعی شما در SERP (صفحات نتایج موتور جستجو) می تواند به شما در تشخیص موفقیت شما و همچنین شناسایی رقبا کمک شایانی کند.

 

9- بهینه سازی برای دستگاه های تلفن همراه

تلفن همراه بسیار متنوع تر از رایانه خانگی است و نسبت به رایانه،  ارزش بیشتری برای کاربر فراهم می کند. اگر وب سایت شما در زمینه بهینه سازی موبایل اقدامی انجام نداده است، پس شما یک فرصت طلایی را برای پیشی گرفتن از رقبا از دست داده اید. ضمن اینکه گوگل، سایت شما را به شدت با تنزل رتبه تنبیه خواهد کرد. این نکته را فراموش نکنید که “اگر کاربران شما تجربه بد کاربری موبایل از صفحات وب شما داشته باشند، به احتمال زیاد به وب سایت شما  برنمی گردند.”

بهینه سازی موبایل یکی از موارد بسیار مهم در ایجاد استراتژی سئو وب سایت شما می باشد. ریسپانسیو کردن وب سایت، یکی از مهمترین موارد بهینه سازی صفحات وب در موبایل است. ریسپانسیو کردن به این معناست که هر چقدر صفحه نمایش بزرگ باشد، هنگام نمایش در صفحات موبایل به اندازه، صفحه نمایش تلفن همراه شما نمایش داده می شود. به گونه ای که فونت ها و تصاویر کاملا خوانا و واضح باشند. اگر سایت شما از قبل برای موتورهای جستجو بهینه شده است، این عالی است.

 

10- تجربه کاربری را ارتقاء دهید

تجربه کاربر برای موتورهای جستجو سال به سال از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. با پیشرفت گوگل، نتایج جستجو شخصی تر می شوند و هدف، فقط ارائه بهترین تجربه به کاربران است. کیفیت و ارتباط محتوای شما بسیار مهم است، اما شما باید اطمینان حاصل کنید که UX یا تجربه کاربری سایت شما به اندازه کافی جذاب است تا مردم را به ادامه خواندن، ترغیب کند. آنچه شما نیاز دارید، تعادل مناسب بین محتوای ارائه شده به کاربر با موضوع مورد جستجوی کاربر است. هیچ پارامتری به تنهایی نمی تواند منجر به موفقیت چشمگیر در سئو شود.

به منظور ارتقاء تجربه کاربری، شروع به تجزیه و تحلیل وب سایت خود کنید و نرخ گزاف گویی سایت خود را کاهش دهید و ببینید چه تاثیری برعملکرد سایت شما دارد. عملکرد سایت خود را در مرورگرها و دستگاه های مختلف تست کنید و تمام مواردی را که ممکن است خطر از دست دادن مخاطبان شما را به دنبال داشته باشد، بهبود بخشید.

تجربه کاربری

درباره‌ی مهرداد صادقی زاده

مهرداد صادقی زاده
پیشرو در زمینه تولید، بهینه سازی و سئو محتوا - عاشق نوشتن و نویسندگی

همچنین ببینید

گواهی SSL

گواهی SSL چیست؟ بررسی کامل انواع گواهی SSL

گواهی SSL (اس اس ال)، پرونده داده های کوچکی می باشد که به صورت دیجیتالی …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *