خانه / وبلاگ سئو / انواع کلمات کلیدی و بررسی ویژگی های هر یک از آنها

انواع کلمات کلیدی و بررسی ویژگی های هر یک از آنها

انواع کلمات کلیدی و شناخت و تسلط کامل بر آنها، یکی از مهمترین ارکان تولید محتوا و سئو داخلی سایت به حساب می آید. هنگامی که شما مشغول بهینه سازی سایت خود هستید باید به انواع کلمات کلیدی مورد استفاده در محتوای خود دقت کنید و تنوع کلمات کلیدی خود را حفظ نمایید.  با این کار و به مرور زمان، بازدیدهای ارگانیک از وب سایت شما آغازمی شود. بازدیدهای بیشتر مساوی بامشتریان بالقوه بیشتر، نرخ تبدیل بیشتر و در نهایت سود مالی بیشتر برای کسب و کار شما خواهد بود.

مسئله این است که اظهار نظرهای متفاوتی در رابطه با کلمات کلیدی و انواع آن وجود دارد. اما چگونه می توانیم بدانیم که هنگام انجام تحقیق در مورد انواع کلمات کلیدی چه نوع کلمات کلیدی را باید انتخاب کنیم؟ کدام دسته اولویت بیشتری دارد؟ در این مقاله شما را با انواع کلمات کلیدی و ویژگی های هر کدام آشنا خواهیم کرد، پس با ما تا انتها همراه باشید.

انواع کلمات کلیدی

برای سئو بهتر باید از کدام نوع کلمات کلیدی باید استفاده کنیم ؟

برای هدف قرار دادن مخاطبان مختلف در هر مرحله باید از یکی از انواع کلمات کلیدی استفاده کنید. و این رابطه مستقیم به نوع کسب و کار، رقبا و مخاطبان هدف شما دارد. با شناخت انواع کلمات کلیدی شما می توانید طیف گسترده تری از مخاطبان هدف مدنظرتان را به سمت خود جذب کنید و حس اعتماد مشتری را افزایش دهید.

 

بررسی کامل انواع کلمات کلیدی

در این پست از مسترادز، قصد داریم شما را با 9 دسته رایج از انواع کلمات کلیدی مورد استفاده در سئو و بهینه سازی وب سایت ها آشنا سازیم.

 

1- کلمه کلیدی دم کوتاه (Short-tail keyword)

همانطورکه از نام آن پیدا شده است، کلمات کلیدی دم کوتاه، کلمات کلیدی کوتاه هستند. که از سه کلمه یا کمتر تشکیل شده اند. کلمات کلیدی با دم کوتاه، حجم زیادی از جستجو کاربران را دربر می گیرند دارند بسیار رقابتی هستند. مخاطبان وقتی در رابطه با موضوعی اقدام به تحقیق و جستجوهای اینترنتی می کنند، در اولین قدم از کلمات کلیدی کوتاه استفاده می کنند. به همین دلیل است که می توان روی کلمات کلیدی با دم کوتاه سرمایه گذاری بیشتری انجام داد.

برای مثال وقتی کسی به جستجویی درباره “لیمو” می پردازد. ممکن است در جستجوی خود عباراتی مانند: لیمو دارای چه ویتامین هایی است؟ یا، مزایا و معایب استفاده از لیمو؟ را در موتور جستجو سرچ کند. کلمه “لیمو” یک کلمه کلیدی دم کوتاه است که می تواند مفاهیم مختلفی داشته باشد.

ویژگی ها

  • حجم جستجوی بالا
  • نرخ رقابتی بالا
  • هدف گذاری برای جستجوی گسترده
  • نرخ تبدیل پایین

از کلمات کلیدی دم کوتاه یکی به عنوان یک کلمه کلیدی موضوعی استفاده کنید که به طور مداوم در سراسر وب سایت شما ظاهر می شود.

کلمات کلیدی دم کوتاه

 

2- کلمات کلیدی دم بلند (Long-tail keyword)

کلمات کلیدی با دم بلند از بیش از 3 کلمه تشکیل شده است. آنها معمولاً بسیار خاص تر از کلمات کلیدی با دم کوتاه هستند و یکی از مهمترین انواع کلمات کلیدی در سئو وب سایت به شمار می آیند. آنها در مقایسه با یک کلمه کلیدی با دم کوتاه، حجم جستجوی خیلی کمتری دارند. اما این عبارات نیز بازاری رقابتی دارند. مهمترین چیزی که شما باید درباره یک کلمه کلیدی دم بلند بدانید این است که می توانید به راحتی مخاطب هدف را از طریق آن شناسایی کنید.

 

به عبارت روبرو دقت کنید: “خرید عمده آب معدنی دماوند” این عبارت قطعا بدان معناست که کسی که آن را جستجو می کند به دنبال خرید آب معدنی از یک برند خاص به صورت عمده می باشد. بنابراین این عبارات دست جستجوگر را رو می کند و اطلاعات دقیقی از مخاطب هدف به شما می دهد. بنابراین اگر می خواهید آنها را هدف قرار دهید  می دانید که باید قیمت و هزینه حمل و نقل  کالای مورد نظر مشتری را در وب سایت یا فروشگاه خود ارائه دهید. معمولا وقتی کاربران با این کلمات کلیدی طولانی و مفصل جستجو می کنند، معمولاً آماده خرید هستند!

ویژگی ها

  • حجم جستجوی پایین
  • میزان رقابت خوب
  • هدف خاص جستجوگر
  • نرخ تبدیل بالا

 

3- کلمات کلیدی تازه کوتاه (Short-term fresh)

وقتی در مورد کلمات کلیدی تازه فکر می کنید، باید به چیزی فکر کنید که اخیراً از آن بیشتر استفاده شده است. نمونه ای از کلمات کلیدی تازه در کشور ما عبارت ” اخرین وضعیت دلار” است. که به دلیل نوسانات نرخ ارز، عبارتی پر مخاطب در موتورهای جستجو می باشد. شما می توانید از حجم انفجاری مردم در جستجوی کلمه کلیدی تازه استفاده کنید تا ترافیک ارگانیک بیشتری را روانه سایت خود کنید. نکته مهم در مورد کلمات کلیدی تازه، این است که می توانید با جدیدترین خبرها ارتباط برقرار کرده و مخاطبان جدیدی را جذب کنید و مخاطبان قدیمی و موجود خود را از بین ببرید!

ویژگی ها

  • حجم جستجوی خیلی زیاد
  • نرخ رقابت متوسط ​​
  • هدف خاص جستجوگر
  • نرخ تبدیل بالا

 

4- کلمات کلیدی همیشه سبز (Long-term evergreen)

کلمات کلیدی همیشه سبز، کلماتی هستند که همیشه مرتبط هستند. حجم جستجو ممکن است در حال حاضر برای این کلمات کلیدی نوسان داشته باشد اما نوسانات شدید ایجاد نمی شود. کلمات کلیدی همیشه سبز در محتواهایی به کار می رود که هیچ تاریخ انقضایی ندارد و ارزش خود را برای مدت زمانی طولانی حفظ می کند. به عنوان مثال، هر کلیاتی که در مورد انتخابات ریاست جمهوری امسال نوشته شده است می تواند درمورد ریاست جمهوری دوره بعد نیز صدق کند. کلمات کلیدی همیشه سبز بیشتر در محتوایی با مضامین زیر کاربرد دارند:

  • مقالات خبری
  • محتوای مربوط به یک تعطیلات یا فصلی خاص
  • محتوای مربوط به یک آثار دیدنی یا تارخی خاص
  • آمار یا گزارش های عددی که احتمالاً تغییر کرده و از تاریخ خارج می شوند

ویژگی ها

  • حجم جستجوی متوسط ​​
  • نرخ رقابت متوسط ​​
  • هدف خاص جستجوگر
  • نرخ تبدیل بالا

کلمات کلیدی همیشه سبز

5- کلمات کلیدی تعریف محصول (Product defining)

این  یکی از انواع کلمات کلیدی است که محصول شما را توضیح و توصیف می کند. کلمات کلیدی تعریف کننده کالا چیست؟ کلمات کلیدی تعریف کننده محصول، کلمات کلیدی هستند که محصول شما را به بهترین وجه توصیف می کنند. اینها کلمات کلیدی هستند که جستجوگر​​ اگر به دنبال محصول، خدمات یا ایده خاصی باشد یا بخواهد اطلاعاتی را در مورد یک محصول یا کالای خاص سب کند، آن را در موتور جستجوی گوگل تایپ می کند.

نمونه هایی از کلمات کلیدی تعریف محصول

  • نحوه استفاده از راپل در کوهنوردی
  • بررسی لپ تاپ دل مدل.

ویژگی ها

  • حجم جستجوی پایین
  • میزان رقابت پایین
  • هدف خاص جستجوگر
  • نرخ تبدیل بالا

 

6- کلمات کلیدی تعریف مشتری (Customer defining)

اگر تجارت شما مشتری محور است، این کلمات کلیدی باید هدف اصلی شما باشند. انتخاب کلمات کلیدی مناسب و چیزی که در ذهن مشتری شماست به شما کم می کند تا نرخ تبدیل را بالا ببرید. این کلمات کلیدی هستند که روی مشتریان هدف شما متمرکز شده اند. به عنوان مثال اگر شغل شما در مورد غواصی است، برخی از کلمات کلیدی تعریف مشتری به صورت زیر است:

  • کلاس غواصی
  • عکاس زیر آب
  • علاقه مندان به غواصی
  • بهترین مکان برای غواصی

ویژگی ها

  • حجم جستجوی پایین
  • میزان رقابت پایین
  • هدف خاص جستجو
  • نرخ تبدیل بالا

 

7- کلمات کلیدی جغرافیایی هدفمند (Geo-targeting)

با استفاده از کلمات کلیدی جغرافیایی هدفمند، می توانید یک محله، شهر ، استان یا حتی کشور خاصی را هدف قرار دهید. استفاده از این کلمات کلیدی به ویژه برای مشاغل محلی کوچکتر که می خواهند مناسب ترین مشتریان محلی را سمت فروشگاه خود جذب کنند، بسیار مفید است. نمونه هایی از کلمات کلیدی جغرافیایی هدفمند عبارتند:

  • وضعیت تحصیل در انگلستان
  • وضعیت کار درترکیه

ویژگی ها

  • حجم جستجوی پایین
  • میزان رقابت پایین
  • هدف خاص جستجو
  • نرخ تبدیل بالا

کلید واژه جغرافیایی هدفمند

8- کلمات کلیدی LSI

کلمات کلیدی LSI، کلمات کلیدی موضوعی هستند که با کلید واژه اصلی شما ارتباط نزدیکی دارند. کاربرد اصلی کلمات کلیدی LSI برای فهماندن موضوع صفحات به گونه ای دقیق تر و بهتر به گوگل می باشد. برای یافتن کلمات کلیدی LSI  میتوان از ابزار LSI Graph استفاده کرد. در واقع شما برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط یا LSI باید به قسمت جستجو های مرتبط گوگل مراجعه کنید. مثلا اگر کلمه کلیدی اصلی شما سئو خارجی سایت است در سرچ انگلیسی عبارات زیر کلمات کلیدی LSI شما مدنظر شما می باشد:

  • what is on-page seo
  • types of seo on-page optimization
  • on-page seo steps
  • on-page seo checklist
  • on-page seo techniques 2019

ویژگی ها

  • حجم جستجوی پایین
  • میزان رقابت پایین
  • هدف خاص جستجو گر
  • نرخ تبدیل بالا

 

هدف قرار دادن کلمات کلیدی

هنگامی که یک کاربر در گوگل جستجو می کند، هدف آنها از این جستجو در سه دسته زیر قرار میگیرد:

اطلاعاتی

کاربران می خواهند اطلاعات کلی در مورد یک موضوع خاص داشته باشند. بنابراین از کلمات کلیدی مانند مزایا، راهنمایی، آموزش، انواع و.. استفاده کنید. این کلمات کلیدی تمایل دارند که در محتویات اطلاعاتی با هدف آموزش خواننده ظاهر شوند.

 

تجاری

مختص کاربرانی است که قصد خرید دارند و در مورد خرید جدی هستند. بنابراین استفاده از کلمات کلیدی مانند مشخصات، تاریخ انقضا، هزینه حمل و نقل و غیره را استفاده کنید تا اطلاعات واضح تر و خاصتری را برای محصول ارائه دهید.

 

معاملاتی

این آخرین مرحله قبل از سفارش کاربر است. در این مرحله، آنها در حال مقایسه محصولاتی از چندین فروشگاه هستند و در تلاشند تا بهترین مورد را انتخاب کنند. در این حالت از کلمات کلیدی مانند: بهترین قیمت، شرایط فروش، بهترین کیفیت، ضمانت و گارانتی و..استفاده کنید.

کلیدواژه

درباره‌ی مهرداد صادقی

همچنین ببینید

چک لیست سئو 2019

چک لیست سئو 2019 و بررسی 14 مورد مهم آن

چک لیست سئو و داشتن یک لیست منظم از نکات کلیدی سئوی سایت، یک الزام …

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *