خانه / وبلاگ گوگل ادوردز / گوگل ادسنس چیست؟همه چیز درباره تبلیغات ادسنس

گوگل ادسنس چیست؟همه چیز درباره تبلیغات ادسنس

گوگل ادسنس (Google AdSense) چیست؟

گوگل ادسنس یک سرویس تبلیغاتی رایگان است که توسط گوگل اجرا می شود و از طریق آن، ناشران وب سایت ها در شبکه گوگل، می توانند تبلیغات متنی، تصاویر، ویدئو یا تبلیغات رسانه ای تعاملی را که با محتوا و موضوع سایت آنها مرتبط است، به مخاطبان ارائه دهند. این تبلیغات، توسط گوگل؛ اداره، مرتب سازی و نگهداری می شوند. آنها می توانند بر اساس هر کلیک یا بر اساس بازدید، درآمد ایجاد کنند. در سال 2014، گوگل 3.4 میلیارد دلار (22٪ از کل درآمد سالانه خود) را از طریق Google AdSense به دست آورد.

تبلیغات AdSense معمولا شامل یک نماد مثلثی می باشد. این برنامه همچنین در کوکی های HTTP کار می کند. بیش از 11.1 میلیون وب سایت از AdSense استفاده می کنند. در حال حاضر سهم ناشران ادسنس از درآمد تبلیغات، 68 درصد و سهم گوگل 32 درصد است. این یعنی اگر به طور مثال یک آگهی‌ دهنده برای هر کلیک یک دلار پرداخت کند، 68 سنت آن به ناشر و 32 سنتش به گوگل خواهد رسید.

گوگل ادسنس

روش های  کسب درآمد از گوگل ادسنس

1- کسب درآمد در ازای بازدید

در این روش شما می توانید تبلیغات گوگل را در اندازه ها و ابعاد گوناگون در وب سایت خود قرار داده و به ازای هر هزار بازدید، مبلغی را ازگوگل دریافت کنید. این مبلغ بسته به ارزش وب سایت شما متغیر خواهد بود. این مبلغ توسط گوگل تعیین می شود و به ازای هرهزار بازدیدی که در وب سایت شما از تبلیغ مورد نظر می شود، هزینه ای مشخص به شما پرداخت خواهد شد. یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین نرخ تبلیغات گوگل ادسنس، رتبه الکسا و دامین آتوریتی سایت شماست و هرچه این رتبه بالاتر باشد، هزینه پرداختی گوگل به شما نیزبه ازای هر هزار بازدید، بالاتر خواهد بود.

2- کسب درآمد در ازای کلیک

نوعی دیگر از روش های کسب درآمد از طریق گوگل ادسنس، کسب درآمد در ازای کلیک می باشد. در این روش به ازای هر کلیک روی تبلیغ، مبلغی محاسبه می گردد. در این روش نیز شما می توانید تبلیغات گوگل را در ابعاد و اندازه های گوناگون در وب سایت خود نمایش داده و به ازای هر کلیکی که روی این تبلیغات می شود، مبلغی را از گوگل دریافت کنید.

3- کسب درآمد به ازای تماشای ویدئو

این روش اخیرا بسیار رایج شده است و شما می توانید با بهره گیری از ویدئوهایی که تولید می کنید و در وب سایت هایی نظیر یوتیوب به اشتراک می گذارید از گوگل ادسنس تبلیغ گرفته و کسب درآمد کنید. در این روش شما به گوگل این اجازه را خواهید داد تا در ابتدای ویدئوهای شما یک ویدئوی تبلیغاتی چند ثانیه ای را نمایش دهد و به ازای یک تعداد مشخص بازدید، به شما پول پرداخت کند.

کسب درآمد از گوگل ادسنس

 

انواع تبلیغات گوگل ادسنس

1 – تبلیغات متن

مطمئنا هنگام استفاده از اصطلاحات خاص درموتور جستجو با مقاصد خرید، به تبلیغات متنی ادسنس در صفحه نتایج گوگل برخورد کرده اید. به عنوان مثال وقتی واژه ” london hotels” را سرچ می کنید، یک نشانی اینترنتی قابل مشاهده است و یک برچسب سبز کوچک با کلمه Ad مشاهده می کنید. آنها شناخته شده ترین هتل ها یا به اصطلاح تبلیغاتی هستند که بیشترین کلیک را در این زمینه خاص داشته اند. تبلیغات متنی گوگل ادسنس علاوه بر ظاهر شدن در نتایج جستجو، می توانند در شبکه نمایشگر گوگل ظاهر شوند.

2 – تبلیغات گرافیکی

تبلیغات تصویری نیزمانند تبلیغات متنی در شبکه نمایشگر گوگل ظاهر می شوند. یعنی صفحات مشترک در برنامه گوگل ادسنس که فضایی را به گوگل اجاره می دهند تا تبلیغات را نشان دهند. در صورت نیاز به تصاویر متحرک، شما می توانید از فرمت هایی مانند JPG ، PNG و GIF استفاده کنید و اندازه های مختلفی برای این تبلیغات تصویری در نظر بگیرید، که در ادامه مقاله به معرفی آنها خواهیم پرداخت. اگر شما یک تیم طراحی ندارید نگران نباشید، چرا که گوگل دارای ویرایشگر تبلیغات تصویری است که می توانید برای ایجاد تبلیغات تصویری خود از آن استفاده کنید.

3 – تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی راهی موثر برای درگیرکردن مردم هستند، زیرا ما مدت ها در تلویزیون در معرض مشاهده آنها بودیم. آنها می توانند در یوتیوب و شبکه نمایشگر گوگل ظاهر شوند. مطمئنا شما آنها را نیز دیده اید. آنها می توانند به چندین روش ظاهر شوند. به عنوان مثال، تبلیغات ویدئویی که قبل از محتوایی که می خواهید در یوتیوب تماشا کنید ظاهر می شوند و می توانید بعد از 5 ثانیه از آن پرش کنید. یا نوعی دیگر از این تبلیغات که نمی توانید از آن پرش کنید و کمتر از 6 ثانیه طول می کشد. آنها حتی می توانند در جستجوهای یوتیوب ظاهر شوند، جایی که کاربر می تواند ویدئو را کلیک کرده و تماشا کند. این تبلیغات برای شناساندن هویت یک برند بسیار مؤثر هستند.

4 – تبلیغات صفحه محصول

کاربر وقتی در جستجوی محصولی خاص است، این نوع تبلیغات گوگل ادسنس در صفحه نتایج جستجو ظاهرمی شود. آنها از تصویر، عنوان، قیمت و توضیحات محصول تشکیل شده اند. این تبلیغات نیازی به تنظیم کلمات کلیدی ندارند، اما گوگل توضیحات محصول را با جستجوی کاربر مرتبط می کند تا تصمیم بگیرد که چه زمانی تبلیغات را نشان دهد. این نوع تبلیغات مخصوصا برای فروشگاه های آنلاین مانند Amazon یا Linio بسیارموثر است.

5 – تبلیغات رسانه ای پیشرفته

این نوع از تبلیغات، درگیری زیادی با کاربر ایجاد می کند، زیرا امکان تعامل با وی را میسر می کند. آنها می توانند شامل محتوای گرافیکی، ویدئویی و صوتی با ویژگی های پیشرفته بوده یا حاوی یک بازی ویدئویی باشند. آنها می توانند برای پاسخگویی به اقدامات کاربر برنامه ریزی شوند، کلیک کنید، با ماوس حرکت کنید و غیره. آنها وقتی می خواهید تجربه ای را برای کاربر خود ایجاد کنید که می تواند با برند شما در ارتباط باشد، بسیار مفید هستند. آنها در شبکه نمایشگر گوگل ظاهر می شوند.

 

تبلیغات گوگل ادسنس

مزایای گوگل ادسنس

1- این برنامه رایگان است

بهترین مزیت در مورد گوگل ادسنس این است که یک برنامه رایگان است. روند ثبت نام نیز بسیار پیچیده نیست و به محض تنظیم، به راحتی می تواند یک منبع عادی درآمد برای افراد و دارندگان وب سایت ها باشد.

2- صرفه جویی در زمان

AdSense به کاربر نیازی ندارد که وقت آن را تنظیم کند و به آن برنامه بدهد. این برنامه ریزی  یک بار و به صورت صحیح انجام می شود و فقط کاربران به طور منظم آن را چک می کنند. این یک راه عالی برای کاهش برخی از هزینه های اضافی و صرفه جویی در زمان است.

3- گسترش اهداف تبلیغاتی

این فقط مربوط به تبلیغات محتوای ساده در وب سایت های دارای adsense نیست. این پروسه به کاربران این امکان را می دهد تا با کمک به قرار دادن تبلیغات در نتایج جستجو و همچنین فیدهای RSS، از مرور ساده وب، پا را فراتر بگذارند. این به کاربران این امکان را می دهد تا بازدید کننده هایی را که دلیلی برای بازدید خود دارند، هدف قرار دهند.

4- نحوه استفاده آسان

شروع به کار در adsense نیز بسیار آسان است. جدا از رابط کاربری خوب و تنظیم آسان، گوگل نیز منابع کافی را در مورد چگونگی استفاده کاربران از تبلیغات گوگل ادسنس ارائه می دهد. به عنوان یک کاربر، شما واقعا نیازی به دانستن همه کدها ندارید، زیرا راهنماهای سریع، به راحتی به کاربرانن اجازه می دهند آنچه را که نیاز دارند، بداند.

5- تبلیغات قابل تنظیم

اکثر وب سایت های پربازدید به خوبی طراحی شده اند و به همین دلیل است که مردم از دیدن آنها احساس خوشحالی و رضایت می کنند. AdSense امکان تبلیغات انبوه را با آگهی های تبلیغاتی پرشمار برای کاربران فراهم می کند. گزینه های ارائه شده برای سفارشی سازی آن تبلیغات نیز آسان است که باعث می شود همه چیز حتی برای آماتورها آسان شود.

6- تبلیغات هوشمند ارائه می دهد

اکثر سایت ها یا برنامه های تبلیغاتی، به هزینه کردن برای یک کاربر نیاز دارند تا کاربر بتواند تبلیغات خود را پیدا کند و آن را در سایت خود قرار دهد. در مورد گوگل ادسنس این گونه نیست که گوگل تبلیغاتی را که مربوط به یک وب سایت است انتخاب کند. گوگل گزینه هایی را در اختیار کاربران قرار می دهد و تبلیغات مطابق با آنچه در سایت موجود است، ارائه می شوند.

7- استفاده آسان برای همه

گوگل ادسنس به هیچ دانش فنی خاصی احتیاج ندارد و تقریبا هر کسی می تواند آن را تنظیم و استفاده کند. حتی اگر بازی با برخی از کدها در تبلیغات نیاز باشد، استفاده از آن ساده است و دارای راهنماهای واضح است. همچنین درک آن بسیار آسان است و هر کس با رایانه کار می کند، می تواند به راحتی سخترین مفهوم یا تنظیمات آن را در حدود 20 دقیقه انجام داده و آن را درک کند.

8- چندین وب سایت در یک حساب adsense

یک حساب AdSense می تواند به شما کمک کند تا در چندین سایت به تبلیغات بپردازید. این یک ویژگی عالی است که بسیاری از برنامه های پرداختی با تبلیغات کلیکی آن را ندارند. این یک راه عالی برای مدیریت گوگل ادسنس است. شما در چندین وب سایت به فعالیت می پردازید و درعین حال گزارش های فعالیت های شما، ساده و آسان در اخیار شما قرار می گیرند و در این شرایط، نظارت بر همه چیز ساده می شود.

9- ارائه گزینه جستجو وب برای نگه داشتن بازدید کنندگان

گوگل همچنین با ادسنس یک جستجوی وب را ارائه می دهد که بازدید کننده ها را در سایت نگه می دارد و در هر سایتی می تواند باشد. با استفاده از این گزینه جستجو، بسیاری از بازدید کنندگان نیازی به ترک سایت ندارند. از آنجا که دریافت کلیک روی تبلیغات مربوط به adsense است، می توان چندین کلیک را به راحتی از طریق گزینه جستجو برای کاربران ایجاد کرد.

10- بدون محصول مورد نیاز

گوگل ادسنس نیازی به داشتن محصول برای فروش کاربر ندارد. یک وب سایت یا حتی یک وبلاگ که اطلاعات را به سادگی به اشتراک می گذارد، کافی است. همچنین برای کسب درآمد در Adsense، گاه بیشتر از آنچه مردم با فروش محصولات درآمد کسب می کنند، می توانند از طریق ادسنس پول در بیاورند. این یک راه عالی برای هرکسی است که بتواند یک منبع درآمد مکرر داشته باشد و نیاز به صرف انرژی و زمان زیادی ندارد.

 گوگل ادسنس

معرفی قالب های برتر برای تبلیغات گوگل ادسنس

بیشتر صاحبان وب سایت ها، اندازه های مختلف بنر را امتحان می کنند تا مشخص کنند کدام فرمت برای وب سایت آنها بهتر کار می کند. مهندسان گوگل ادسنس همچنین به طور مداوم تست های خود را اجرا می کنند تا ببینند تبلیغات در وب سایت های شرکت کننده چگونه انجام می شود. طی سالها و با آزمایش های مختلف در وب سایت های مختلف، بهترین اندازه ها وابعاد برای تبلیغات ادسنس در سایت ها مشخص شد. در زیر بهترین اندازه و قالب های تبلیغاتی Google AdSense وجود دارد که بالاترین بازده را برای تبلیغات شما ارائه می دهند.

 

1- مستطیل متوسط ​​(250 × 300)

این قالب تبلیغاتی از تبلیغات متنی پشتیبانی می کند و می تواند در طرح بندی های تلفن همراه نیز استفاده شود. بهترین بخش در مورد این نوع تبلیغات، اندازه این تبلیغات است که بدون قرار گرفتن در معرض آزار کاربران، می توان به راحتی در نوار کناری یا داخل محتوا آن را قرار داد. به همین دلیل این قالب تبلیغاتی به یک موجودی تبلیغاتی بزرگتر بدل می شود که به معنی پرداخت بیشتر و بهتر تبلیغات برای سایت شما است. از آنجایی که این اندازه برای تبلیغات درون محتوا کاملا مناسب است، گزارش شده است که بهترین نرخ CTR را برای اکثر وب سایت ها دارد.

مستطیل متوسط ​​(250 × 300)

2- مستطیل بزرگ (280 × 336)

مستطیل بزرگ، گزینه دوم در لیست ما می باشد. این مستطیل بزرگتر و قابل توجه تر از آگهی مستطیل متوسط ​​است، اما ممکن است در تمام ستون های فرعی وب سایت شما جای نگیرد و بهینه سازی موبایل نداشته باشد. اگر نوار کناری یا محتوای وب سایت شما کمی باریک است، پس از آن، تبلیغ می تواند محتوا را فشرده کند که برای تجربه کاربر مناسب نیست. گفته می شود، مستطیل بزرگ اگر به راحتی در محوطه محتوا بین پاراگراف ها قرار بگیرد، می تواند به راحتی از مستطیل متوسط ​​در وب سایت شما اثرگذارتر شود. مستطیل بزرگ، هم از تبلیغات تصویری و هم ازتبلیغات متنی پشتیبانی می کند. با توجه به اندازه و قرار گرفتن ایده آل در کنار محتوا، این اندازه از تبلیغات، بازده تبلیغاتی خوبی را نیز کسب می کند.

مستطیل بزرگ (280 × 336)

3- تابلوی تبلیغاتی (90 × 728)

تابلوی تبلیغاتی، یک اندازه تبلیغ بنر سنتی است که برای هدر وب سایت مناسب است. این تابلوی تبلیغاتی از هر دو قالب متن و تصویر پشتیبانی می کند اما از تبلیغات موبایل پشتیبانی نمی کند. از آنجا که تابلوی تبلیغاتی ایده آل برای قرار دادن در داخل یا بلافاصله بعد از هدر وب سایت است، تبلیغات بیشتری دریافت می کند که به معنی تبلیغات بهتر برای وب سایت شما است. این تبلیغات به دلیل اندازه و قرارگیری برجسته، در اکثر وب سایت ها عملکرد نسبتا خوبی دارد.

تابلوی تبلیغاتی (90 × 728)

4- آسمان خراش بزرگ نیم صفحه (600 ×300)

آسمان خراش بزرگ، یک بنر عمودی گسترده است که به دلیل اندازه ای که دارد به عنوان نیم صفحه نیز شناخته می شود. این امر از طرف تبلیغ کنندگانی که می خواهند فضای تبلیغاتی بیشتری داشته باشند برای ارتباط موثر پیام خود در حین بازخوانی مورد توجه قرار می گیرد. این نوع بنر دربین ناشران محبوبیت بیشتری برخورداراست، زیرا تمایل دارد که برندهای بیشتری را در معرض دید قرار دهد و این به معنای بازده بالای تبلیغات است. می توانید آسمان خراش بزرگ را در نوار کناری یا کنار محتوا قرار دهید. با این حال، با توجه به اندازه آن ممکن است مناسب همه وب سایت ها نباشد.

آسمان خراش بزرگ نیم صفحه (600 ×300)

5- بنر موبایل بزرگ (100 ×320)

بنر بزرگ موبایل، یک فرمت تبلیغاتی در زمینه موبایل است و از نظر اثربخشی  برای دستگاه های تلفن همراه، دارای بازده فوق العاده ای است. در حالت ایده آل وقتی آن در بالای هدر قرار دهید بهترین عملکرد را  خواهد داشت. از آنجا که ترافیک تلفن همراه بخش عمده ای از ترافیک کاربران وب را برای اکثر وب سایت ها تشکیل می دهد، این فرمت آگهی را می توان به عنوان یک تبلیغ کم تحرک و به عنوان یک جایگزین برای قالب تبلیغاتی مستطیل متوسط ​​قرار داد.

بنر موبایل بزرگ (100 ×320)

6- تابلوی موبایل (50 ×320)

تابلوی تلفن همراه در مقایسه با قالب تبلیغاتی بزرگ بنر موبایل، دارای نیم قد است. این کمی موثرتر است و کمتر مزاحم کاربران است و تجربه تبلیغاتی بهتری را در دستگاه های تلفن همراه کوچکتر ارائه می دهد. تبلیغات موبایل در بین تبلیغ کنندگان محبوب است، به این معنی که بازده تبلیغاتی قابل توجهی ارائه می دهد. این تابلو با قرارگیری مناسب، می تواند واقعا روی ترافیک تلفن همراه شما اثرگذار باشد.

تابلوی موبایل (50 ×320)

7- آسمان خراش گسترده (600 × 160)

آسمان خراش گسترده یک تبلیغ بنر عمودی است که به طور خاص برای ستون های فرعی باریک طراحی شده است. این فرمت از هر دو قالب تصویر و متن پشتیبانی می کند و در بین تبلیغ کنندگان محبوب است. این یک گزینه تبلیغاتی کمتر مزاحم است و می تواند به راحتی با طراحی وب سایت شما ترکیب شود. با این حال، آن را نسبت به تبلیغات گسترده تر مانند نیم صفحه بنر موثرتر می دانند. این مدل تمایل دارد توجه کاربران را به سمت تبلیغ بیشتر جلب کند.

آسمان خراش گسترده (600 × 160)

8- پرتره (1050 × 300)

پرتره یک بنر عمودی کمی گسترده تر و طولانی تر است. با توجه به ابعاد آن، این قالب تبلیغاتی، تبلیغ کننده های دارای محوریت برند را جذب می کند که می خواهند فضای تبلیغاتی بیشتری برای پیام خود داشته باشند. در حالت ایده آل در کنار محتوا یا در نوار کناری قرار می گیرد که در آن توجه بیشتری جلب می شود، زیرا کاربران شما محتوای صفحه شما را اسکن می کنند.

پرتره (1050 × 300)

9- بیلبورد (250 × 970)

بیلبورد یکی دیگر از قالب های تبلیغاتی مهم است. این یک بنر تبلیغاتی گسترده افقی است که می تواند به صورت ایده آل در بالا یا پایین صفحات شما قرار بگیرد. به دلیل فضایی که در اختیار تبلیغ کنندگان قرار می دهد، می تواند بازده تبلیغات بهتری کسب کند اما موجودی تبلیغاتی کوچکتری نیز دارد. بسته به محتوا و کلمات کلیدی وب سایت شما، اگر نتواند تبلیغات کافی برای وب سایت شما ایجاد کند، می تواند یک ضربه یا خطای بزرگ باشد.

بیلبورد (250 × 970)

10- میدان (250 × 250)

معمولاً تبلیغات بزرگتر قابل توجه تر به حساب می آیند. با این حال ، همه وب سایت ها به همان شیوه طراحی نشده اند. اگر از یک موضوع وردپرس مینیمالیستی استفاده می کنید، می توانید این قالب کوچک تبلیغاتی کوچک را به زیبایی در چیدمان خود قرار دهید و هنوز هم قابل توجه است. نکته منفی این است که بازده تبلیغاتی کمتری دارد که می تواند به تبلیغات کم درآمد منجر شود. با این حال، اگر وب سایت شما در یک صنعت رقابتی قرار دارد، می تواند واقعا خوب عمل کند، بدون اینکه روی تجربه کاربر تأثیر بگذارد.

میدان (250 × 250)

توصیه نهایی

قبل از ایجاد تبلیغات در گوگل ادسنس به نکات زیر توجه کنید:

  • دامین آتوریتی سایت شما باید در وضعیت خوبی قرارداشته باشد.
  • عمر دامنه شما باید حداقل 6 ماه باشد.
  • وب سایت شما باید بازدید کننده خوبی داشته باشد. حداقل 100 الی500 بازدید در روز.
  • باید مقالات منحصر به فرد منتشر کنید.
  • مقالات شما  باید جذاب و مرتبط با  وبلاگ شما باشد.
  • هر مقاله باید حداقل 600 کلمه و حداکثر نامحدود باشد.
  • در هر مقاله باید حداقل 4 الی 5 بار از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • چگالی کلمات کلیدی شما باید بین .08 تا 1 درصد باشند.
  • سئو سایت شما باید وضعیت خوبی داشته باشد.
  • باید حداقل 1مقاله در روز منتشر کنید.

در صورت رعایت نکات بالا، شما می توانید بهترین بازده را از تبلیغات گوگل ادسنس دریافت کرده و به راحتی به کسب درآمد از گوگل بپردازید.

درباره‌ی مهرداد صادقی زاده

مهرداد صادقی زاده
پیشرو در زمینه تولید، بهینه سازی و سئو محتوا - عاشق نوشتن و نویسندگی

همچنین ببینید

گروه های تبلیغاتی در گوگل ادوردز

صفحه فرود در گوگل ادز و راهکار های بهبود عملکرد آن

در حال حاضر برای کمک به شما در بهبود عملکرد صفحه فرود در گوگل ادز، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *